Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-29@05:12:37 GMT

هزینه دو برابری حج 98 نسبت به حج 97

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۰۰۵۲

با گرانی‌های به وجود آمده هزینه اعزام زائران حج ۹۸ نسبت به هزینه حج ۹۷ با افزایش دو برابری رو به رو شده است به گونه‌ای که اعزام حج ۹۷ حدود ۱۲ میلیون هزینه در بر داشته، ولی هزینه حج ۹۸ تاکنون ۲۷ میلیون پیش بینی شده است. به گزارش بلاغ، با شروع سال ۹۷ و به وجود آمدن مشکلات اقصادی شاهد افزایش هزینه‌ها در کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسائلی که از این گرانی‌ها مستثنا نبود هزینه اعزام حجاج به مکه مکرمه و مدینه منوره بود.

سازمان حج و زیارت اقدامات زیادی برای جلوگیری از افزایش زیاد هزینه اعزام زائران انجام داد. رشیدیان با یادآوری اینکه ارز تامین شده برای حج سال ۹۷ با نرخ ۳۸۰۰ تومان تامین شده بود، گفت: اگر بنا باشد حج ۹۸ با ارز نیمایی تامین شود قطعا افزایش بیش از دو برابری نسبت به حج گذشته خواهد داشت، اما با تلاش‌های صورت گرفته تقریبا افزایش قیمت اینگونه‌ای مهار شده است. با این وجود با هم این هزینه با افزایش حدودا دو برابری رو به رو شد.

رئیس سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان در خصوص هزینه حج تمتع ۹۸ توضیح داد: بخش اعظم هزینه‌های حجاج مربوط به هزینه ارزی است؛ امسال با عنایت رئیس جمهور و دولت محترم، ارز با نرخ ۷ هزار تومانی برای حج در نظر گرفته شد.

رشیدیان توضیح داد: با توجه به هزینه‌های حج تمتع، پیش بینی می‌شد که حج ۹۸ با رقمی بالای ۳۰ میلیون تومان برای حجاج انجام پذیرد، اما برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌ها متوسط قیمت حج امسال ۲۵ میلیون تومان خواهد بود که پایین‌تر قیمت ۲۱ میلیون تومان و بالاترین قیمت کاروان ۲۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت به برخی برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش هزینه‌های حج اشاره کرد و گفت: امسال اجاره مسکن حجاج را با همان کیفیت سال قبل و با تغییرات بسیار اندک و در روز‌های نخست انجام دادیم که همین سرعت در برنامه ریزی، موجب صرفه جویی ۵۵ میلیون ریالی در هزینه‌های ما شد.

این امر در صورتی است که هزینه حج ۹۷ بسیار پایین‌تر از این ارقام بوده است.

رییس سابق سازمان حج و زیارت، حمید محمدی سال گذشته طی مصاحبه‌ای قیمت کاروان‌های حج ۹۷ را اعلام کرده و گفته بود: پایین‌ترین و بالاترین قیمت سفر حج به ترتیب، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

ارز تامین شده برای حج سال ۹۷ نیز با نرخ ۳۸۰۰ تومان تامین شده بود. در حالی که ارز تامین شده برای حج ۹۸ با نرخ ۷ هزار تومانی تعیین شده است.

این امر نشان دهنده‌ی این است که با گرانی‌های به وجود آمده هزینه اعزام زائران حج ۹۸ نسبت به هزینه حج ۹۷ با افزایش دو برابری رو به رو شده است به گونه‌ای که اعزام حج ۹۷ حدود ۱۲ میلیون هزینه در بر داشته، ولی هزینه حج ۹۸ تاکنون ۲۷ میلیون پیش بینی شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها