Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:01:16 GMT

۷۰ امامزاده و بقعه استان مرکزی میزبان طرح ضیافت الهی هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۳۳۵۹

۷۰ امامزاده و بقعه استان مرکزی میزبان طرح ضیافت الهی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی شامل برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و سفره افطار در ۷۰ بقعه متبرکه امامزادگان در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز در نشست خبری برنامه‌های اجرایی سازمان اوقاف و امور خیریه استان ویژه ماه مبارک رمضان به طرح «ضیافت الهی» اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه طی سال‌های متوالی هم‌زمان با ماه پر خیروبرکت رمضان اقدام به برگزاری طرح «ضیافت الهی» می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلاوری اظهار کرد: به‌منظور اجرای بهتر این طرح، ستاد برگزاری طرح ضیافت الهی در استان و شهرستان‌ها تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ بقعه متبرکه شاخص در نقاط مختلف این استان مجری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است ادامه داد: تمام تلاش‌ها بر این است تا امسال طرح «ضیافت الهی» را پربارتر از گذشته برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، جزء خوانی قرآن، توزیع افطاری ساده بر اساس نیات واقفان و کمک‌های خیرین، برگزاری سه نوبت نماز، تفسیر قرآن  اعزام مبلغ به بقاع متبرک و .. از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در بقاع شاخص استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی بقاع متبرک با مشارکت و هماهنگی هیئت‌امنای مساجد، صحافی قرآن و مفاتیح، تعویض قرآن‌ها در سطح بقاع متبرکه، برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی بعد از اقامه نماز جماعت، اجرای ویژه‌برنامه برای خواهران، مراسم جزء خوانی قرآن کریم، مباحث تفسیری و اخلاقی، برگزاری دوره‌های قرائت و حفظ قرآن و مفاهیم قرآنی، بیان احکام جوانان و نوجوانان، پاسخ به شبهات و... ازجمله برنامه‌های فرهنگی اوقاف در ماه مبارک رمضان در سطح بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه‌برنامه "خدیجه مادر امت" هم‌زمان با دهم ماه رمضان، برگزاری جشن ولایت کریم اهل‌بیت(ع)، برگزاری مراسم  شب‌های قدر، برگزاری مراسم روز قدس و ۱۴ و ۱۵ خرداد و برپایی نماز عید سعید فطر جز فعالیت‌های تنظیم ‌شعائر و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان است


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان