Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@23:47:06 GMT

اما و اگرهای درجه بندی در سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۶۲۷۱

اما و اگرهای درجه بندی در سینمای ایران

کارشناسان سینمایی تصویب آیین نامه درجه بندی در سینمای ایران را گامی رو به جلو و مثبت ارزیابی کردند، اما نحوه اجرای آن را هنوز مبهم و رابطه آن را با حوزه تولید سینمایی نامشخص دانستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  غلامرضا موسوی، کارشناس و تهیه کننده سینما در برنامه شهر فرنگ گفت: درجه بندی فیلم ها از یک طرف اعتماد خانواده ها را جلب می کند و از طرف دیگر باعث می شود با ممیزی کمتری در فیلم ها روبرو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   موسوی با اشاره به وجهه اختیاری بودن این درجه بندی از ناحیه مخاطبان و مردم گفت: باید رده بندی سنی به شورایی مردم نهاد و متشکل از 20 یا 30 نفر از همه اقشار مردم و آشنا با امور سینمایی و تربیتی واگذار شود و این اتفاق باید قبل از نمایش بیفتد.  امیرحسین علم الهدی دیگر کارشناس سینما گفت: درجه بندی فیلم ها در کل قدمی رو به جلوست  اما اجرای برخی از مفاد آیین نام نشدنی است مثل این که وسط فیلم 5 بار به صورت زیرنویس درباره درجه بندی فیلم هشدار داده شود.  علم الهدی با تاکید بر این که این آیین نامه نیازمند چند پیوست فرهنگی و اجتماعی است افزود: در خارج از کشور همه مسئولیت بر عهده خانواده ها است و باید راه اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها با یک پیوست فرهنگی روشن شود.    امیرحسین علم الهدی با بیان این که این موضوع باید به خود مردم واگذار شود و مسئله خود مردم باشد گفت: اگر ساختار صدور پروانه نمایش و وزارت ارشاد بازنگری نشود و تکلیف این آیین نامه با حوزه تولید روشن نشود فقط روی کاغذ خواهد ماند و قابلیت اجرایی نخواهد یافت.   هر دو کارشناس مهمان برنامه از این که مراجع تصمیم گیری درباره نمایش فیلم ها متعدد است و تکلیف فیلم سازان مشخص نیست انتقاد کردند و خواستار حل اساسی این مشکلِ مزمن شدند.    
  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهر فرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم) طعنه سنگین سید جواد هاشمی به مهران رجبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران