Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@19:06:57 GMT

مسائل سیاسی و جناحی در شوراهای شهر، خطرآفرین است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۰۱۳۶

مسائل سیاسی و جناحی در شوراهای شهر، خطرآفرین است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماکو، با تاکید بر اینکه معلم، انسان را از جهالت به معرفت رهنموم می‌سازد و این کار، نمود عینی رفتار انبیا است، اظهار کرد: معلم، يعنی كسی كه در دل انسان، چراغی را روشن می‌کند و او را از جهالت به دانايی و معرفت رهنمون می‌کند و اين معنای معلم واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح مفهوم معلم از ديدگاه قرآن گفت: معلمین علاوه بر تعليم و تعلم، دانش‌آموزان را با تربيت صحيح اسلامی باید آشنا كنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی خاطرنشان کرد: دبیران در مدارس به تهذيب نفوس دانش‌آموزان عزيز نیز توجه كنند، چراکه اين معلم است كه می‌تواند به‌مانند شهيد مطهری يک معلم نمونه برای رشته‌های جامعه باشد.
وی در خصوص هفته عقيدتی‌سياسی در سپاه ادامه داد: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامی و آرمانی است، لذا نياز به عقيدتی‌سياسی در اين ارگان بيش از ساير نيروهای مسلح احساس می‌شود.
امام جمعه ماکو تاکید کرد: چون سپاه، از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌نمايند و حافظان و فدائيان رهبری بوده، لذا بيش از سايرين نيازمند بصيرت دينی و سياسی هستند و بدين‌جهت وجود عقيدتی‌سياسی در اين نهاد انقلابی، بيش از ساير ارگانها الزامی است.
وی با تاکید بر اینکه مواضعی که سپاه در طول انقلاب انتخاب کرده، اين مواضع همگام و همسو با مواضع رهبری بود، افزود: البته مهم‌ترين عاملی که باعث شده تا سپاه از مواضع رهبری منحرف نشود، بخاطر وجود عقيدتی‌سياسی در اين نهاد انقلابی است.
خطیب نماز جمعه ماکو گفت: امروز سپاه در سه جبهه با دشمن می‌جنگد که از جمله آن جبهه‌ها، می‌توان به جبهه‌ فرهنگی اشاره کرد که با وجود عقيدتی و سياسی در سپاه است که اين ارگان توانسته در مقابل جبهه‌ نرم دشمن به‌خوبی بدرخشد.
وی با تاکید بر اینکه مسائل سياسی و جناحی، هلاک‌کننده شوراها هستند، افزود: برخی سياسی‌کاری‌ها و قصد و غرض‌ورزی‌های شخصی، نبايد اعضای شوراها را از هدف اصلی که همان خدمت به مردم و جلب رضايت خداوندی است، منحرف کند، مسائل سياسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا، خطرآفرين و مهلک است، آرای مردم محترم بوده و نبايد سلب اعتماد صورت گيرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن نماز جمعه امام جمعه ماکو سپاه شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس

فرمانده سپاه فجر فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در نخستین روز از هفته عقیدتی سیاسی، یادوراه ۶۶ شهید مربی این نهاد برگزار شد.
سردار بوعلی با بیان این که شهدای عقیدتی سیاسی، مربی اخلاق بودند افزود: این شهدا در کنار حضور در کلاس درس، در سنگر‌ها و در لباس رزم، هم گام با دیگران از میهن دفاع کردند.
وی ادامه داد: این یادواره، سرآغازی برای برنامه‌های دومین کنگره شهدای استان فارس است و تا چهارم آبان ماه امسال، سالروز حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، ۷ هزار یادواره شهید در استان فارس برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در یادواره شهدا از خانواده ۶۶ شهید عقیدتی سیاسی سپاه فجر تجلیل به عمل آمد.
سالروز شهادت آیت الله مطهری در سپاه به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه استان
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه فتح استان
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه