Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه با اجرای کیوان ساکت اف مجری و بازیگر تئاتر در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

حسین پوریانی فر کارگردان مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با اشاره به برخی جزئیات این برنامه گفت: اساساً ماهیت برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره‌های هنری کشور به ویژه جشنواره تئاتر دانشگاهی به گونه‌ای است که نمی‌توان محتوای کلی آن را تغییر داد؛ بنابراین آنچه مدنظر گروه اجرایی بوده توجه به چیدمان برنامه است که امیدوارم با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام گرفته بتوانیم مراسم منظمی را در تالار وحدت تهران برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق تجربه‌های فراوانی که به عنوان یک دانشجو در دوره‌های پیشین جشنواره به دست آوردم همواره با این فضا رو به رو بودم که فضای مرتبط با طراحی و چیدمان صحنه، اغلب دارای یک طرح واحد بوده که گل آرایی و دکور‌های سنگین عمده فضای موجود را تشکیل می‌داد. اما آنچه ما در طراحی صحنه و چیدمان مراسم در نظر گرفتیم متناسب با وضعیت نامطلوب بودجه جشنواره بود که حتی‌الامکان تلاش شده از سادگی برخوردار بوده و اساس کار بر اساس تندیس جشنواره تئاتر دانشگاهی باشد. این در حالی است که یک گروه زنده موسیقی با نام «او و دوستانش» نیز در حین برگزاری مراسم، وظیفه اجرای زنده موسیقی را بر عهده دارد.

این کارگردان تئاتر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: زمانی که برای برگزاری مراسم اختتامیه در نظر گرفته شده چیزی حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه است که امیدوارم با همکاری که از سوی شرکت کنندگان در مراسم صورت می‌گیرد ما طبق زمان بندی برنامه را به پایان ببریم. به هر حال تیم اجرایی نهایت سعی خود را انجام داده که با در نظر گرفتن تمام مؤلفه‌های یک مراسم، اختتامیه به بهترین شکل ممکن میزبان هنرمندان و گروه‌های شرکت کننده باشد.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش‌های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه‌های اجرا»، «نمایشنامه‌نویسی (جایزه استاد اکبررادی)، «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)»، «ترجمه نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه‌ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه‌های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار شد. بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود