Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرصاد ،ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

سند ۲۰۳۰ ابزار و نقشه دشمن برای تربیت سرباز آمریکایی در ایران است

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه زمان دعوت همگان و خودش به تقوا و پرهیزگاری، تقوا را لازمه زندگی هر مسلمانی دانست و آن‌را نقشه راهی برای رسیدن به نقطه تعالی در زندگی افراد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات امام (ره) خطاب به مسئولان در خصوص دشمنی آمریکا گفت: همانطور که امام فرمودند «چنانچه تصور کنیم آمریکا به صلاح ما یک قدم برمی‌دارد، جهالت است».

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آمریکا به هیچ وجه دلسوز ما نبوده و از روش‌های مختلف برای رسیدن به اهداف منافع خودش استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن روز معلم و دیدار مقام معظم رهبری با معلمان و بیانات ایشان در این دیدار گفت: خداوند هیچگاه از کسانی که روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند، نمی‌گذرد چرا که اگر این گذشت باشد، شهادت شهدای انقلاب دفاع مقدس و مدافعان حرم بی دلیل بوده است.

آیت الله علما وظیفه آموزش و پرورش و دانشگاه را تربیت افرادی توانا و خردمند دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش قبل و بعد از انقلاب همواره مورد توجه بوده است و معلمان باید انسان‌هایی دانا، پرهیزگار، کارآمد، پاکدامن، شجاع و اهل عمل تربیت کنند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: با تربیت نسلی اینچنینی ایران به موقعیت علمی دست خواهد یافت و اگر کسی بخواهد از مرزهای جدید علمی اطلاع یابد باید زبان فارسی را یاد بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشمندان هسته‌ای ما آمریکایی‌ها را آشفته کرده‌اند، تاکید کرد: همین دانشمندان توسط معلمان تربیت شده‌اند.

دولت در حد توانش به معیشت معلمان و بازنشستگان توجه کند

آیت الله علما بار دیگر به بیانات رهبری در دیدار با معلمان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری درباره معیشت معلمان تذکر دادند و دولت باید به وضعیت معیشت آنها و بازنشستگان در حد توانش رسیدگی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰ داشت و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، غربی‌ها می‌خواهند معلمانی که علاقمند به آینده کشور هستند، در کلاس‌های درس خود سربازانی برای آمریکا تربیت کنند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: جوهره و جان سند ۲۰۳۰ نیز همین اهداف دشمنان است و آنها می‌خواهند که با استفاده از امکانات خودمان برای آنها سرباز و رعیت تربیت کنیم. لذا باید مراقب بود چرا که این اقدام اتفاق جدیدی نیست.

وی همچنین به سخنان اخیر ترامپ در تحقیر مسلمانان اشاره و تاکید کرد: تحقیر امت اسلام تحقیر همه است اما کشور ما اکنون از اقتدار ویژه‌ای در منطقه و دنیا برخوردار بوده و باید برای حفظ این اقتدار تلاش کنیم.

 

معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین یک ملت هستند

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: مقام معظم رهبرى با انتقاد از سند ۲۰۳۰ فرمودند: غربى‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‌مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود براى آن‌ها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشى‌هاى کروات‌زده‌ى ظاهرسازى شود که به راحتى آدم مى‌کشند و به آدمکش‌ها کمک مى‌کنند.

امام جمعه اسلام آبادغرب همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامى؛ در آستانه روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با تجلیل از معلمان، به بیان تذکرات و توصیه‌هاى مهمى درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش، با تأکید بر لزوم اجراى سند بسیار مهم تحول در آموزش و پرورش، گفتند: معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت یعنى سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل وبى‌سوادى و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند

وی افزود: آموزش و پرورش باید انسان‌هایى «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» تربیت کند که اگر چنین شود، همان آرزویى که بارها بیان کرده‌ام، محقق مى‌شود و ایران عزیز به جایگاهى مى‌رسد که تا پنج دهه بعد، هر کسى در هرجاى جهان بخواهد از مرزهاى جدید علم آگاه شود، باید زبان فارسى یاد بگیرد.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مقام معظم رهبرى با انتقاد شدید از کسانى‌که با قلم یا بیان یا اَشکال دیگر درصدد تضعیف روحیه انقلابى در میان مردم و جوانان هستند فرمودند: روحیه انقلابى به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانى‌که در این مسأله تشکیک و آن‌را تضعیف کنند، نخواهد گذشت. البته تصمیم و اقدام انقلابى به‌معناى‌بى‌توجهى به نقد عالمانه نیست، چراکه استقبال از نقد عالمانه، جزو روحیه انقلابى است. سند۲۰۳۰ از روزى که رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با معلمان نگرانى خود را ابراز داشتند، به یکى از مسائل مهم حوزه علمى و فرهنگى کشور تبدیل شده است. معظم له در اردیبهشت ماه سال گذشته با انتقاد شدید از این موضوع، فرمودند: «این سند و امثال آن مواردى نیستند که جمهورى اسلامى ایران تسلیم آن‌ها شود

خطیب جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: طى ماه‌هاى اخیر شاهد حملات سایبرى سنگین در حوزه‌هاى فنى، محتوایى و کاربردى به کشور بوده‌ایم که در برخى از این حملات تروریستى سایبرى، اشتراک‌هاى مردم در شبکه‌هاى اجتماعى خارجى مسدود شده است، شبکه غیراجتماعى اینستاگرام پس از قرار گرفتن نام سپاه در لیست سازمان‌هاى تروریستى آمریکا، اشتراک فرماندهان و بسیجیان و حتى نوشته‌هایى با مضمون سپاه، شهدا و... را یکطرفه حذف کرد؛ شرکت گوگل با دستبرد زدن به گوشى مردم، بدون اجازه وارد حریم خصوصى آنان شد و شروع به حذف نرم افزارهاى داخلى کرد.

وی تصریح کرد: در آخرین سواستفاده دشمنان از رها بودن شبکه‌هاى اجتماعى در داخل کشور، ترور طلبه همدانى پس از انتشار یک خبر جعلى در یک صفحه که توسط منافقین با عکس طلبه‌اى در شمال ساخته شده بود که رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آن در جمع فرماندهان ناجا فرمودند: «در کشور ما خرید و فروش سلاح ممنوع است امّا این کار انجام مى‌گیرد. هم در فضاى مجازى اعلامِ فروش مى‌کنند، هم آدم‌ها مى‌خرند و مى‌فروشند، [هم‌] در فضاى مجازى نشان میدهند. همین قاتل [روحانى‌] همدان در فضاى مجازى عکس خودش را با چند سلاح انداخته و در اینستاگرام پخش کرده که من این سلاح‌ها را دارم - چهار جورش را من دیدم؛ سلاح‌هاى مختلف است- این یک مسأله‌ى مهمّى است، ما چرا باید اجازه بدهیم؟ این کار، کار چه کسى است؟ این کار، کار شما است، یعنى بیش از همه، این دیگر به شما مربوط مى‌شود.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: فضاى مجازى بر خلاف نام خود، تأثیراتى جدى در فضاى حقیقى دارد، و در طى سال‌هاى اخیر تأثیرات مهمى بر افکار عمومى در انتخابات‌ها گذاشته، شیوه عرضه خدمات در کشور را تغییر داده و بر فکر و فرهنگ جامعه، حتى در روستاهاى دور افتاده که اکنون به اینترنت دسترسى دارند تأثیرات فرهنگى، اجتماعى، اقتصادى، شناختى - ادراکى غیرقابل انکار داشته است.

وی افزود: اکنون نیز در شرایط تشدید جنگ اقتصادى و فشارهاى همه‌جانبه دشمن، یکى از اقدامات محورى ومشترک قدرت‌هاى سلطه، جریان‌هاى ضدانقلاب خارج نشین وعوامل نفوذى داخلى آن‌ها، تلاش براى تحریک و سازماندهى اعتراضات اجتماعى براى برهم زدن آرامش و امنیت عمومى، القاى مخالفت مردم و اقشار مختلف با سیاست‌هاى نظام و نتیجتا، زمینه‌سازى براى فروپاشى و انسجام درونى نظام است. هدف دشمن این است که فشار و تحریم را به بسترى براى اعلام نارضایتى اجتماعى تبدیل کندکه البته با پاسخ منفى مردم، معلمان، کارگران و... مواجه گردیدند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت و در آغاز هفته‌ى کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف کشوربا اشاره به توطئه‌هاى گوناگون دشمنان ملت ایران در چهل سال گذشته ازجمله؛ تمرکز بر موضوع کار و کارگر و شکست این تلاش‌ها، تأکید کردند: ملت ایران به‌ویژه کارگران در همه این موارد، بر دهان دشمن زدند و او را مأیوس کردند.

 

 برجام ثابت کرد که ایران اهل تعامل و مذاکره و آمریکا اهل دروغ و بدعهدی است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دیدار جمعی از معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب معلمان را پرورش‌دهنده بهترین سرمایه یک ملت یعنی سرمایه انسانی و پایه ریزان تمدن نوین اسلامی دانسته و از آنها بعنوان جهادگران کارزار مبارزه با جهل و بیسوادی و سازندگان هویت فرهنگی یک ملت نام بردند.

امام جمعه شهرستان افزود: معلم سکاندار عرصه تعلیم و تربیت جامعه و پرورش جوانان برای تمدن سازی آینده است.

وی با اشاره به ۱۸ اردیبهشت سالروز خروجع آمریکا از برجام گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای برجام اثبات این نکته به افکار عمومی جهان بود که ملت بزرگ ایران اهل تعامل و تفاهم و مذاکره بوده و همواره پایبند به معاهدات بین‌المللی است.

خطیب جمعه شهرستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از برجام درس بگیرد اذعان داشت : اولین درس برجام برای کشور این است که آمریکا اهل تعامل نیست و به هیچ کدام از تعهدات و قول و قرارهای خود پایبند نیستند.

وی شناخت ماهیت دشمنی دشمنان را از دیگر درسهای برجام برشمرد و تصریح کرد : برخی گمان می‌کردند که دشمنی آمریکا با ما به خاطر فعالیت‌های هسته ای است و ما باید اعتماد سازی کنیم در حالی که برجام نشان داد که دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران بر سر اعتقادات و ارزش های اسلامی است.

فاطمی نسب درادامه افزود: برجام سند انعطاف ایران است و به خوبی نشان داد که نتیجه انعطاف در برابر آمریکا چگونه خواهد.

امام جمعه شهرستان اذعان داشت : کشورهای اروپایی در دشمنی با ملت ایران با آمریکا همراه هستند این موضوع در جریان خروج آمریکا از برجام به وضوح قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: گره زدن اقتصاد کشور به خارج و عدم باور توان و ظرفیت داخل از دیگر درس های برجام برای جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسمات ویژه سالروز آزادسازی بازی دراز اشاره کردو ضمن تقدیر از دست اندرکاران مراسمات اظهار داشت: راهیان نور ظرفیت بزرگی است که باید از آن در جهت حرکت برای تحقق تمدن نوین اسلامی استفاده شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند

امام جمعه اراک گفت: کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی درّی نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک با اشاره به بزرگداشت سالروز شهید مطهری و مقام معلم اظهار داشت: نظام تربیت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تربیت دهنده شهدای بزرگی مانند شهید مطهری و شهید چمران است، شهید مطهری الگویی نمونه برای جامعه بزرگ معلمان و اساتید مدارس و مراکز علمی ایران اسلامی است و این روز یادآور تلاش و مجاهدت معلمان در عرصه علم و تربیت کشور ایران است. 

وی افزود: معلمان تلاش‌گران فرهیخته، متعهد و اندیشمند عرصه اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیزمان هستند، مجاهدت‌های ایثارگرانه معلمان بزرگ در ساحت مقدس مدرسه و دانشگاه و حوزه‌های علمیه همواره در اذهان و تاریخ ماندگار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: آموزش و پرورش جزو مقدس‌ترین نهادها است، چراکه در این حرفه به تربیت و پرورش افراد و انسان‌سازی می‌پردازند، معلمان، بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه و بهترین پاسدار اهل بیت(ع) و حریم الهی هستند و این قشر فرهیخته باید نسبت به مسایل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند. آموزش و پرورش باید بیمه و صیانت شده باشد و باید در این مجموعه با دلسوزی کار کرد و به تربیت انسان‌ها پرداخت.

درّی نجف‌آبادی با تبریک هفته کار و کارگر بیان کرد: کارگران زحمت‌کش‌ترین قشر در عرصه کار و تولید هستند که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند، کارگران برای تولید و مقابله با تحریم اقتصادی در کارخانجات و واحدهای صنعتی و مهندسی تلاش مظاعفی دارند و به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم قرار دارند.

وی ادامه داد: کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند و در راستای رونق و جهش تولید از خودگذشتگی و ایثار می‌کنند، بخش تولید با همت و تلاش مطاعف در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و به خودکفایی رسیدند.

امام جمعه اراک با اشاره به پیش بودن هفته شورا گفت: شهر موجود زنده است و باید برای آینده و توسعه آن، اقدام حساب شده انجام شود، شورای شهر نیز باید برنامه‌ریزی مناسبی برای اقدامات بزرگ داشته باشد، هزینه مردم به ویژه در بخش مسکن را کاهش دهند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تعطیلات نوروز امسال هزار و 65 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که یک آمار بالا و بسیار نگران کننده است و باید قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود و ایمنی خودروها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید