Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های 40 سال دشمن بخش دفاعی کشور گفت: بسیاری از گشایش‌های صنعت دفاعی ‌در عرصه‌های گوناگون زمینی، دریایی، هوایی و الکترونیک در شرایط تحریم و نداشتن حداقل امکانات به دست آورده شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در همایش مدیران ارشد بنیاد تعاون وزارت دفاع ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و لزوم آمادگی معنوی بندگان برای ماه رمضان با آرزومندی سالی پر از نشاط و تحرک برای مجموعه دفاعی کشور اظهار داشت: در سال جدید همراه با نزول بارش های آسمانی چالش هایی نیز برای کشور ایجاد شد که در این زمینه 40 هزار میلیارد تومان معادل 10 درصد بودجه کشور در دولت برای یاری رسانی به سیل زدگان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع در همین زمینه بسیج و همدلی همه دستگاه ها بویژه نیروهای مسلح در امر خدمت رسانی به سیل زدگان را به عنوان سرمایه های ملت عنوان کرد و اظهار داشت: این یاری رسانی به هم میهنان سیل زده عمق انسجام و اتحاد بین مردم و دستگاه ها را علی رغم توطئه های دشمنان بیش از پیش تقویت کرد .
امیر سرتیپ حاتمی با تقدیر از همه سازمان های وزارت دفاع در امر خدمت رسانی به سیل زدگان بیان کرد: هدف از اطلاع رسانی محدود کمک های وزارت دفاع در این امر الهی صرفاً نشان دادن حضور نیروهای مسلح و تسکین آلام سیل زدگان بود و اینکه مردم اطلاع یابند نیروهای مسلح برای تأمین امنیت همه جانبه آنها تا برقراری آرامش کامل کنارشان خواهند بود.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به دو اقدام آمریکا در خصوص برچسب زدن به سپاه پاسداران و تحریم فروش نفت ایران بیان کرد: سپاه همواره به عنوان پیشروترین سازمان در مبارزه با تروریست در منطقه غرب آسیا یکه تاز بوده است.
وی مسئله تحریم فروش نفت و ایجاد تنگنای اقتصادی را دسسیه ی دیگر آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: نصرت الهی همواره در بزنگاه های مختلفی همچون تهدید خشکسالی، واقعه طبس و دوران دفاع مقدس شامل حال مردم سرفراز این مرز و بوم شده است و این بار نیز با تکیه بر قدرت لایزال الهی توطئه های دشمنان با شکست مواجه خواهد شد.

وزیر دفاع در همین زمینه با اشاره به تحریم های 40 سال بخش دفاعی کشورخاطرنشان ساخت: بسیاری از گشایش های صنعت دفاعی کشور در عرصه های گوناگون زمینی، دریایی، هوایی و الکترونیک در شرایط تحریم و نداشتن حداقل امکانات به دست آورده شده است.


امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش خطیر و ارزشمند بنیاد تعاون در کشور اظهار داشت: بنیاد تعاون وزارت دفاع، خدمت رسانِ سرمایه های انسانی ارزشمندی است که خودشان در خدمت رسانی به میهن اسلامی بر بلندای افتخار ایستاده و در اعتلای قدرت بازدارندگی فعال کشور از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
وزیر دفاع با قدردانی از خدمات مطلوب و شایسته بنیاد تعاون در ارائه خدمات رفاهی به کارکنان وزارت دفاع بیان کرد: اولویت بندی های این سازمان در ارائه خدمات به کارکنان بایستی متناسب با نیازهای کارکنان دسته بندی و پیاده سازی و در برنامه های پیش روی این سازمان قرار گیرد.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه امروز مسئله« مسکن» به عنوان بزرگ ترین نیازمندی سبد خانواده ها یک دغدغه اساسی به شمار می آید تأکید کرد: بنیاد تعاون بایستی با همکاری سایر بخش های مربوطه در وزارت دفاع، تمام تلاش و اولویت های خود را در راستای تأمین مسکن کارکنان به کار گیرد.

وزیر دفاع مسئله تأمین منابع پایدار و اختصاص 10 درصد سود فروش شرکت ها به صندوق را یکی از راه های تأمین مسکن کارکنان عنوان کرد و افزود: مسئولان مربوطه بنیاد تعاون و وزارت دفاع از طریق برگزاری جلسات و تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح بایستی نسبت به تعیین تکلیف برخی اقدامات اقتصادی وسود حاصل از فروش این شرکت ها رایزنی های لازم را جهت بهره مندی کارکنان از این سود بعمل آورند.
امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه «رضایت سنجی» در مجموعه بنیاد تعاون گفت: بنیاد تعاون به دلیل تعامل با مجموعه وزارت دفاع میباست از طریق راه اندازی سامانه رضایت سنجی در همه بخش های خدماتی، رفاهی و ارائه تسهیلات، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و مطالبات کارکنان را مرتباً مورد ارزیابی و پایش قرار دهد.


گفتنی است در پایان این مراسم وزیر دفاع از تعدادی از کارکنان این سازمان و همچنین سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تمیزی مدیر عامل بنیاد تعاون وزارت دفاع به دلیل موفقیت در امور محوله با اهداء لوح، تقدیر به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع وزیر دفاع امیر حاتمی آمریکا ایران تحریم دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» مبدأ تاریخ جدیدی برای جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در آئین گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم وقتی در بحث تمدن‌سازی در مورد سرمایه انسانی اشاراتی ذکر می‌شود، تربیت نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه بر عهده معلمان قرار دارد.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: امروز وقتی وضعیت دانشگاه‌های مرکز کفر یعنی آمریکا را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بیداری بزرگی رخ داده است؛ چرا که در این دانشگاه‌ها اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد؛ اما در مقابل برخی اساتید کشورمان که برای هر اتفاق کوچک و بزرگ کشور اظهار نظر می‌کنند در قبال چنین اتفاقاتی ساکت هستند؛ در صورتی که در کشور کفر حتی خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند و علیه جنایات رژیم صهیونیستی اظهار نظر کردند؛ ولی برخی اساتید کشورمان در قبال این اتفاقات، بی‌تفاوت بودند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برخی اساتید وقتی عملیات «وعده صادق» انجام شد، عنوان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به ایران یک تیر چراغ برق ما را هم سالم نمی‌گذارد؛ این‌گونه اظهارات نشان می‌دهد که ما به استاد مرزشکن نیاز داریم؛ نه کسانی که مقابل انقلاب و ارزش‌های اسلامی بایستند.

وی عنوان کرد: ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم؛ لذا در این جنگ، اساتید نقش اساسی برای شکل‌دهی اذهان دارند و بر این اساس، دانشگاه عالی دفاع ملی فرصت بسیار بزرگی برای نیروهای مسلح است؛ زیرا در این دانشگاه فرماندهان و مدیران برای نظامی تربیت می‌شوند که به تنهایی مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

امیر نصیرزاده یادآور شد: حدود دو هفته پیش در گزارشی که خدمت فرمانده معظم کل قوا ارائه کردیم، معظم‌له از وضعیت دانشگاه عالی دفاع ملی ابراز رضایت کردند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: عملیات وعده صادق مبدأ یک تاریخ جدید و باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شده و از این پس وضعیت جهان به شکل دیگری خواهد بود؛ زیرا اکنون حاشیه امن رژیم صهیونیستی دچار مشکل شده و آن‌ها به سمت نابودی می‌روند.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت یک سال گذشته این رژیم غاصب را با وضعیت فعلی آن‌ها از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اعتبار بین‌المللی، امنیتی، نظامی و دفاعی و… مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که همه این موارد زیر سوال رفته و صهیونیست‌ها به خاک ذلت نشسته‌اند؛ حتی نظم نوین جهانی و جهانی‌سازی و الگو بودن آمریکا هم نقش بر آب شد.

امیر نصیرزاده خاطرنشان کرد: امروز ما در مقطع بسیار حساسی هستیم؛ زیرا به شکل رو در رو و چهره به چهره در برابر دشمن قرار داریم؛ لذا در چنین وضعیتی باید آینده‌نگر باشیم و بتوانیم مقتدرانه از این مرحله عبور کنیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی نقش بسیار بزرگی در تربیت فرماندهان و مدیران در سطح ایران دارد، گفت: ما در این دانشگاه باید پیشرو تحقق مطالبات رهبری در حوزه دانشگاه‌ها باشیم؛ از سوی دیگر اگر سازمان یا بخشی از نیروهای مسلح کشورمان بخواهد متحول شود، باید در این دانشگاه تعیین، بررسی، و پژوهش شود که چگونه این تحول صورت گیرد.

سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی هم در این مراسم، اظهار داشت: جایگاه علمی آیت‌الله مطهری بسیار بالا بود؛ به گونه‌ای که امام خمینی (ره) تمام نوشته‌ها و آثار شهید مطهری را تأیید کردند.

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: آثار شهید مطهری برای مخاطبان مختلف قابل استفاده است؛ یعنی از کتاب داستان راستان تا کتاب‌های فلسفی آیت‌الله مطهری برای مخاطبان مختلف نگارش شده است.

وی با بیان اینکه علم اکتسابی که معلمان به ما می‌آموزند، برای این است که باطن پدیده‌ها را بشناسیم و کشف کنیم، افزود: ما تلاش می‌کنیم بر علم ظاهری و باطنی مسلط شویم؛ البته ما اساساً علم غیردینی نداریم؛ زیرا این خداوند است که انسان را در شناخت پدیده‌های مختلف یاری می‌دهد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲۱ رساله در این دانشگاه به مرحله پایانی رسید و ۶۰۰ جلسه دفاعیه هم برگزار کردیم.

کد خبر 6094358 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» مبدأ تاریخ جدیدی برای جهان است
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد