Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،صبح شنبه ۱۴ اردیبهشت، نشست خبری حجت الاسلام سهرابی، مدیر کل سازمان تبلیغات استان تهران با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سازمان تبلیغات استان تهران برگزار شد. در این نشست موضوع پویش تبلیغی بهار انقلاب قرآنی کارویژه سازمان تبلیغات با محوریت گام دوم، ویژه ماه مبارک رمضان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یامین پور مدیر روابط عمومی تبلیغات اسلامی تهران در ابتدا گفت: پویش بهار انقلاب قرآنی یک کارویژه است که به اداره کل تهران سازمان محول شده است. قرار است برای پوشش آن فعالیت‌های گسترده رسانه ای انجام شود. در شبکه سه با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، پنج قسمت از شبکه یک برنامه این شب‌ها و پنج جلسه در برنامه‌های سحرگاه برنامه تلویزیونی خواهیم داشت. همچنین در رادیو پادکست‌هایی پخش خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سهرابی در ادامه گفت: ماه رمضان در قرآن وصف متفاوتی از دیدگاه ما نسبت به این ماه دارد. توصیف خدا از ماه رمضان ماه قرآن است. با استناد به سوره قدر، در این ماه دوباره قرآن به وجود مقدس حضرت حجت (عج) نازل می‌شود. ماه رمضان گرامیداشت نزول قرآن نیست. قرآن بر دل مومنانی که آماده هستند، نازل می شود. نزول قرآن بستر تقوا را نیاز دارد. در واقع روزه زمینه تقوا را ایجاد می‌کند. ما باید سیاست گذاری‌هایمان همه گانی کردن قرآن باشد.

وی ادامه داد: مطالبه رهبر از سازمان تبلیغات، فعالیت گفتمان ساز و جریان ساز است. این زمانی اتفاق می افتد که موضع گیری واحد در جامعه باشد. تا زمانی که احساسات مختلف و متضاد باشد نمی توان حرکت همگانی کرد. دستگاه تبلیغاتی باید پشت جامعه متهد باشد و حرکت کند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران درباره برنامه‌های سال ۹۸ اظهار کرد: ما برای سال ۹۸ نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی داریم. رهبر ما وقتی بحران‌ها را می بینند می فرمایند سال ۹۸ سال گشایش‌هاست. تحلیل ایشان از وضعیت امروز این است که ما گردنه های سخت تر را پشت سر‌گذاشتیم و مواقف بعدی آسان تر خواهد بود. این پشتوانه رهبر باید برای مردم تبیین شود. ایشان در بیانیه گام دوم گفتند ما نباید به امیدهای تو خالی دل ببندیم. قرآن کریم مملو از امید است. مثال جنگ احزاب برای این شرایط بارها بیان شده است. در شرایطی که کل احزاب برای نابودی اسلام تلاش می کردند و بسیاری ناامید شده بودند، با امداد‌های الهی نجات حاصل شد. ما گاهی در فضای تحلیلی سیاسی و اجتماعی صحبت می‌کنیم برخی تحلیل را می پذیرند، برخی نمی‌پذیرند، اما وقتی تحلیل ما بر مبنای قرآن باشد، تاثیرگذار خواهیم بود.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه به سرفصل برنامه‌های ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این محتوا چند سرفصل را در بر می گیرد. ما می خواهیم نگاه دوباره به قرآن داشته باشیم. نگاه ما به قرآن و تاثیر آن در رفتار اجتماعی ما بیان خواهد شد. این بازگشتی به قرآن است. کار ما بر مبنای سخن رهبر انقلاب مبنی بر این است که قرآن کتاب انقلاب ماست.

وی افزود: نکته دیگر نظام محاسبه است. این که شرایط جامعه چگونه است را دستگاه نظام محاسبه که یک دستگاه درونی در انسان است، تعیین می کند. نظام محاسبه را قرآن برای ما تبیین می‌کند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: امروز ما در صحنه جنگ واقعی قرار داریم. در این جنگ از سوی دشمن تحلیل‌هایی از خودمان به خودمان نمایش داده شود که ما به این جمع بندی برسیم که راه را اشتباه رفتیم. باید این موضوع برای مردم تبیین شود، که انقلاب مسیر غلطی طی نکند. بحث منافقین سرفصل دیگر است. جریان نفاق جریانی است که به دلیل باور نادرست به سمت آن گرایش پیدا می شود. نکته دیگر بحث جوان گرایی به عنوان راه حل امروز ماست. باید وظیفه تاریخی که به عهده ماست، تبیین شود. سازمان تبلیغات وظیفه خود را تبیین گام دوم برای جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه به قالب ارائه این محتوان اشاره کرد و گفت: مجموعه ای از فعالیت‌ها انجام شده و با اقشار خاص مانند طلاب و مداحان جلساتی را برگزار کردیم. محتوایی تدوین شده است. ما در استان تهران سعی کردیم که این پویش با دال مرکزی با طلاب نخبه کشور انجام شود.

وی اظهار کرد:در قدم بعدی عرضه این محتوا از طریق سخنرانان است. ما به طلبه‌هایی که در ۴۰۰ مدرسه حاضرند یا روحانیون طرح هجرت محتوا ارائه کردیم. و از طلاب خواستیم که بازخورد‌های آن‌ها را به ما ارائه کنند.این طرح از آن جایی شکل گرفت که مشی سازمان تبلیغات در دوره جدید این است که تمام اقشار جامعه به هر اندازه که برخورداری از دین دارند، موظفند آن را ترویج دهند.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: از سوی تبلیغات استان تهران در ماه رمضان شب‌ها در پارک‌ها برنامه های مختلفی در تهران و بیش از تهران در شهرستان ها برگزار شود. چراکه در تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری برنامه‌‌های مختلف دارد. قرار است از طنزپردازان دعوت شود که رفتار‌های اشتباه ما را بیان کرده و حس امید را ایجاد کرد. البته باید این طنز به سرمایه‌ها و دستاورد‌های ما توجه کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان تبلیغات قرآن احادیث رمضان98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت