Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان از سازمان‌های مردم‌نهاد این استان خواست تا درباره تخریب‌های معدن بوکسیت شاهرود «اقامه دعوا» کنند. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امیر عبدوس ظهر امروز در نشستی با فعالان زیست‌محیطی شاهرود که به میزبانی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی حول محور معدن بوکیست شاهوار برگزار شد اظهار داشت: برای اتمام فعالیت معدن بوکیست شاهوار باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم برآورد خسارتی که این معدن به محیط‌زیست خارج از محدوده قانونی مجوز وارد کرده است؛ تأکید کرد و افزود: ما در سازمان محیط‌زیست به‌طور قاطع پیگیر تعطیلی معدن بوکیست شاهوار هستیم و این موضوع را به صورت قانونی دنبال می‌کنیم.

دوگانه «اشتغال» و «نجات حیات» در شاهرود؛ آیا معدن بوکسیت تاش شاهرود را تخریب می‌کند؟سمنان| برطرف کردن مشکلات معدن بوکسیت شاهرود در دستور کار قرار گیردسیاست اصلی و راهبردی وزارت صنعت معدن حمایت از تولید است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اظهار داشت: برای تعطیلی کامل معدن بوکیست باید از ظرفیت کانون وکلای استان سمنان استفاده شود و علاوه بر این وکیلی از سوی اداره محیط‌زیست شاهرود نیز برای رسیدگی قضایی پرونده به‌کارگیری شود.

عبدوس با اشاره به ارسال نامه اداره کل محیط‌زیست استان به دادستان کل استان سمنان گفت: این نامه ازآنجاکه دادستان به‌عنوان رئیس کارگروه حفظ بیت‌المال و منابع طبیعی استان نیز هست، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اعضای کارگروه حفظ بیت‌المال استان سمنان همچون منابع طبیعی، راه و... مخالف بهره‌برداری معدن بوکیست شاهوار هستند و اما تاکنون اقدام قانونی و قضایی در این زمینه انجام نداده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان افزود: اینکه چرا این اعضا تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند، موردبحث نیست؛ بلکه موضوع اساسی این است که همه دستگاه‌های که عضو کارگروه حفظ بیت‌المال استان هستند، دارای اختیار قانونی می‌باشند و می‌توان از این اختیار برای ارائه تصمیمات خوب در مورد عدم استمرار تخریب محیط‌زیست در شاهوار شاهرود استفاده کرد.

عبدوس با بیان اینکه «ان.جی.او» ها نیز می‌توانند ازاین‌پس به‌تنهایی در مقابل هرگونه اقدامی که منجر به تخریب محیط‌زیست هر منطقه می‌شود؛ اقامه دعوا کنند گفت: درخواست ما از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در شاهرود این است که درباره تخریب‌های معدن بوکیست شاهوار اقامه دعوا کنند.

انتهای پیام/ن

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت