Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در آیین گرامیداشت هفته سرآمدی آموزش و نکوداشت مقام استاد در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان شهر مشهد، کاربرد استاندارد‌های کیفی در نظام آموزشی کشور را از جمله عوامل مهم کلیدی برای دستیابی به اهداف مورد نظر برشمرد و از آن به عنوان گامی موثر برای اثربخشی و کارایی نظام آموزشی کشور یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از توسعه فعالیت‌های آموزشی و یادگیری دانشجویان به عنوان ماموریت اصلی دانشگاه یاد کرد و گفت: برای به حداکثر رسیدن فرصت‌های آموزشی و یادگیری، اجرای آموزش‌های مبتنی بر استاندارد توسط معلمان لازم و ضروری است.

کچوئیان تلاش برای کسب استاندارد‌های بالاتر آموزشی و پژوهشی را رهایی از مرداب تکرار و توجه به گلزار ارتقا دانست و تصریح کرد: آموزش استاد در طراز دانشگاه فرهنگیان، محصور زمان و مکان نیست؛ این دانشگاه بزرگترین نهادی بوده که مسئولیت تربیت معلم را عهده دار است؛ بنابراین ارتقای کیفی آموزش، مهارت، دانش و نگرش، تسهیل کننده توانمندی دانشجو معلم در ایفای وظایف خود و کامیابی سازمان است.

استاد دانشگاه، تغییر پارادایم‌های دنیای اطراف و استقرار و توسعه پارادایم‌های جدید را فعالیتی مهم برای محقق شدن آرمان‌ها و اهداف آموزشی پیش رو دانست و گفت: زیست موفق در عصر موجود، از طریق تصمیم‌گیری‌های جدید استراتژیک برای کسب فرصت‌های نو و رهایی از دام تهدید‌های فزاینده امکان پذیر است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، استاد، دانشجو و محیط آموزشی را به عنوان ارکان مهم موفقیت در راستای تحقق اهداف آموزشی کشور معرفی و اظهار کرد: استاد در طراز دانشگاه فرهنگیان، ارتقا و پیشرفت در حرفه را از اهم فعالیت‌ها دانسته و همزمان دانش، مهارت و نگرش خود را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

معلم مهم‌ترین عنصر فرآیند تعلیم و تربیت

وی از معلم به عنوان مهم‌ترین عنصر فرآیند تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: ضروری است استاد دانشگاه، برای ارتقای وضع موجود، به کیفیت تدریس اثربخش، توجه بیش از پیش کرده و با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب و هدفمند شرایط موجود را بهبود بخشد.

کچوئیان با تاکید بر رعایت اخلاق آموزشی و پژوهشی تصریح کرد: درونی سازی و رعایت این موضوعات یکی از مهم‌ترین نشانگر‌های استاد واقعی است.

شرط اصلی برای داشتن اخلاق معلمی

این مقام مسئول در ادامه برخورداری از دانش و صلاحیت تخصصی را نخستین شرط اخلاق معلمی برشمرد و با اشاره به انگیزه استاد برای معلمی گفت: علاقه به حرفه، عشق به خدمت، خودسازی، احساس تکلیف، وظیفه شناسی، رابطه صحیح با همکار و همکاران آینده، تلاش برای یادگیری و تعمق در آن، سعی در ایجاد اعتماد به جامعه آموزشی و پرورشی از جمله ویژگی‌های معلم سرآمد کشور است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، با تاکید بر تلاش اساتید دانشگاه برای تربیت دانشجویان کارآفرین تصریح کرد: برای افزایش مشارکت، موفقیت و روحیه رقابت پذیری، دانشجویان ما نیازمند مداومت و عزمی قوی در ایجاد اندیشه کارآفرینی هستند.

وی افزود: با ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان و حمایت از نو معلمان برای تامین آینده اقتصادی آنها، شاهد کشف محصولات جدید، فرآیند‌های جدید و روش‌های جدید سازماندهی توسط این قشر از جامعه خواهیم بود.

کچوئیان برگزاری کارگاه‌های آموزشی خلاقیت پرور و ایجاد فضای مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با مفاهیم و اصول کارآفرینی را مهم و ضروری اعلام و اظهار کرد: ایجاد روحیه کارآفرینی، اطلاع از ویژگی‌های کارآفرینان موفق، مهارت‌های مورد نیاز و حمایت از ایده‌ها و افکار کارآفرینان از جمله مباحث مهم آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، فارغ التحصیل شدن دانشجو از دانشگاه را به منزله قطع ارتباط وی با دانشگاه و استاد ندانست و تاکید کرد: نو معلمان ما با ورود به مدارس، بیش از پیش نیازمند کمک اساتید مجرب برای کسب مهارت‌های آموزشی و پرورشی بیش از آموخته‌های خود هستند.

وی غفلت مسئولان و اساتید از دانش علمی نومعلمان را دلیلی بر بی انگیزگی و کناره گیری تعدادی از آنها از گستره آموزشی ذکر کرد و گفت: بسط وتوسعه و غنی سازی مدارس مرجع و برپایی دوره‌های کارورزی با حضور مدرسان ماهر، بستری مناسب برای علاقمندی و به روز بودن نومعلمان با دانش روز است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال که توسعه پوشش فیبرنوری را به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های درحال پیش‌برد خود دارد، به تازگی و با هدف توانمندسازی پیمانکاران و  پرورش کارشناسان متخصص و ماهر در حوزه فیبرنوری، کارگاه آموزشی «Passive FTTH/FTTX Network» را توسط آکادمی ایرانسل و با همکاری تیم شبکه ایرانسل، برگزار کرده است.

در اولین دوره از این کارگاه که به مدت ۳۲ ساعت و با پنج موضوع تخصصی Fiber Basics، Test & Delivery، Fiber Design، Execution و Network Safety برگزار شد، شرکت‌کنندگان از طریق یک محیط آزمایشگاهی واقعی و قابل تست، توانمندی خود را در حوزه‌های مذکور، به سطوح بالاتری رساندند.

همچنین توانمندسازی و هماهنگی پیمانکاران ایرانسل جهت پروژه‌های FTTH/FTTX و به منظور طراحی و اجرای بهینه‌تر و اجرای شبکه‌های قوی‌تر در پروژه‌های فیبر، مطابق با استانداردهای بین المللی FOA و شخصی‌سازی آن در شبکه فیبرنوری ایرانسل، از اهداف دیگر برگزاری این کارگاه بود.

این کارگاه‌ها به صورت مستمر برگزار می‌شوند و تمامی علاقمندان می توانند از اینجا، پیش ثبت نام اولیه را برای حضور در دوره‌های بعدی، انجام دهند.

توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر