Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز ۲۰۱۹ در آسیا، رتبه اول در میان دانشگاه‌های ایرانی و رتبه ۴۳ در میان ۴۱۷ دانشگاه آسیایی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز ۲۰۱۹ در آسیا، رتبه اول در میان دانشگاه‌های ایرانی و رتبه ۴۳ در میان ۴۱۷ دانشگاه آسیایی را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مصطفی رحیم نژاد، رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی در سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۹ دانشگاه از ایران حضور داشتند که نسبت به ۱۸ دانشگاه در سال ۲۰۱۸، ۶۰درصد رشد داشته است.   رحیم نژاد مطرح کرد: پس از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم در سطح کشور و ۸۰ و ۸۶ آسیایی را کسب کردند.   رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  تصریح کرد: پنج معیار برای رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز ۲۰۱۹ در آسیا بدر نظر گرفته شد که شامل آموزش محیط یادگیری، نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان، نسبت دانشجویان دکتری به دانشجویان لیسانس، نسبت فارغ‌التحصیلان دکتری به اعضای هیات علمی و درآمد است.
وی بیان کرد: همچنین در حوزه پژوهش حجم تحقیقات، درآمد و شهرت شامل، نظرسنجی شهرت تحقیقاتی دانشگاه، درآمد تحقیقاتی و بهره‌وری تحقیقاتی مطرح است.
رحیم نژاد خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی بابل در بخش استناد تاثیر پژوهشی با کسب امتیاز ۳۰ درصدی توانست در صدر قرار بگیرد که در این شاخص، تاثیر پژوهش دانشگاه از طریق تعداد استناد‌ها به مقالات در جهان محاسبه شده است که این اطلاعات از پایگاه داده اسکوپوس جمع‌آوری شده و کلیه مجلاتی که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در این پایگاه نمایه شده‌اند، مبنای بررسی قرار گرفته است.
رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز درآمد صنعتی با کسب ۷/۵ درصد امتیاز این دانشگاه را از دیگر شاخص‌های مهم در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی برشمرد.
لازم به ذکر است، پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه بندی می‌کند.
به گفته سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام طبق رتبه بندی آسیایی ۲۰۱۹ تایمز، ایران دارای ۲۹ دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر آسیایی بوده است که این تعداد در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ دانشگاه بوده است.
در سال ۲۰۱۹ ایران گوی سبقت را از ترکیه ربوده و با ۲۹ دانشگاه نسبت به ترکیه که ۲۳ دانشگاه در رتبه بندی حاضر دارد پیشی گرفته است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ جایگاه ایران به لحاظ تعداد دانشگاه برتر، بعد از کشور ترکیه قرار گرفته بود.
در بین کشور‌های اسلامی منطقه، کشور‌های مالزی، پاکستان و عربستان به ترتیب با ۱۱، ۹ و ۶ دانشگاه پس از ایران و ترکیه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی داشته اند که در این رتبه بندی کشور ترکیه ۵، عربستان ۴ ومالزی ۲ دانشگاه با رتبه زیر یکصد داشته اند.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای ۶ هزار دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک، صنایع و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی نوشیروانی رتبه بندی تایمز دانشگاه صنعتی نوشیروانی دانشگاه برتر دانشگاههای برتر کشور دانشگاههای برتر جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد علیجانپور در این زمینه اظهار کرد: نتایج رتبه بندی منطقه‌ای نسخه ۲۰۲۴ نظام معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز به تازگی اعلام شده است و طبق این رتبه بندی، دانشگاه ارومیه با ۱۵۰ پله ارتقا نسبت به نسخه ۲۰۲۳، از رتبه ۴۰۰-۳۵۱ به رتبه ۲۵۰-۲۰۱ در بین دانشگاه‌های آسیایی صعود کرده است.

وی افزود: روند تغییرات جایگاه دانشگاه ارومیه نیز طبق این نظام رتبه بندی در بین دانشگاه‌های بین المللی و ملی نشان داده شده است که یک هزار و ۱۲۷ دانشگاه در این رتبه بندی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نظام رتبه بندی «THE» یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین نظام‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح جهان است که در نسخه ۲۰۲۴، تعداد یک هزار و ۱۲۷ مؤسسه آموزش عالی در منطقه‌ی آسیا در آن نمایه و رتبه بندی شده‌اند و از این میان تعداد ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ کشور حضور دارند.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه از ایران نیز ۷۵ مؤسسه در این رتبه بندی شرکت کرده‌اند، افزود: طبق این رتبه بندی بین المللی، وضعیت رتبه دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع ایران ارتقا یافته است.

علیجانپور اضافه کرد: دانشگاه ارومیه بین کل مؤسسات ملی از رتبه ۴۴ به رتبه ۱۵ و در بین دانشگاه‌های جامع بعد از دانشگاه‌های تهران، تبریز، شیراز و فردوسی مشهد که جایگاه رتبه بندی آنها بالاتر است، به همراه دانشگاه کاشان در سبد رتبه‌ای مشترک ۲۵۰-۲۰۱ قرار دارد.

کد خبر 6099922

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی تایمز
  • ارتقای ۱۵۰ پله‌ای دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز - دانشگاه‌های آسیایی
  • رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت