Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­شش سناتور دموکرات آمریکایی در نامه‌ای از سیاسی کاری مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور در عدم اشاره به پایبندی ایران به برجام در گزارش سالانه کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا انتقاد کردند.

در متن این نامه آمده است: «ما این نامه را به منظور ابراز نگرانی درباره گزارش ۲۰۱۹ درباره پایبندی و اجرای تعهدات و توافقات خلع سلاح، منع اشاعه و کنترل تسلیحات می‌نویسیم که نسخه غیرمحرمانه آن در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ به کنگره ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش با گزارش‌های سال‌های قبل به دلیل فقدان واقعیت، عمق و استقلال از مداخله سیاسی فرق داشت. نگران کننده‌ترین ارزیابی سیاسی این گزارش درباره پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس معاهده منع اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) است. ادعای این گزارش درباره عدم پایبندی احتمالی ایران به ان پی تی با ارزیابی جامعه اطلاعاتی که توسط دان کوتس، مدیر اطلاعات ملی در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ در جلسه استماع کنگره ارائه شد، مغایر است. کوتس در این جلسه اعلام کرد ما تصور نمی‌کنیم ایران هم اکنون در حال انجام فعالیت‌هایی باشد که برای تولید یک وسیله هسته‌ای ضروری است. همچنین گزارش سال ۲۰۱۹، اشاره‌ای به گزارش ماه فوریه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نکرده است که بر پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس برجام تاکید دارد و عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده ایران (را به سوی یک برنامه تسلیحاتی) تایید کرده است».

دولت آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) بر خلاف مفاد توافق هسته‌ای (برجام)، ضمن اعلام لغو بخشی از معافیت‌های مربوط به همکاری هسته‌ای با ایران، از تلاش واشنگتن برای اعمال محدودیت‌های جديد علیه فعاليت‌هاى هسته‌ای صلح‌آميز کشورمان خبر داد.

در بیانیه‌ای که به همین منظور در سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته، از زبان «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور آمده است: «از تاریخ چهارم ماه مه (۱۴ اردیبهشت) هرگونه کمک به توسعه نیروگاه اتمی بوشهر فراتر از واحد رآکتوری کنونی می‌تواند مشمول تحریم شود. علاوه بر این، هرگونه همکاری در زمینه انتقال اورانیوم غنی‌شده [مازاد] ایران به خارج از کشور در ازای دریافت اورانیوم طبیعی نیز قابل تحریم خواهد بود. ما همچنین دیگر اجازه نخواهیم داد که ایران فراتر از محدودیت‌های کنونی اقدام به تولید و ذخیره‌سازی آب سنگین کند؛ چنین آب سنگینی دیگر نباید به هیچ شکلی در دسترس ایران باشد.(جزئیات بیشتر)»

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا برجام تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس