Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@21:45:16 GMT

معلمان مروج قرآن و اخلاق در کلاس درس باشند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۱۲۹۲

معلمان مروج قرآن و اخلاق در کلاس درس باشند

به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در آیین نکوداشت مقام معلم افزود: آیات قرآنی و احادیث نورانی دو دسته افراد معلم و غیر معلم را معرفی و آنها را از یکدیگر تفکیک می کند.
وی اضافه کرد: در پیشگاه عظمت خداوند، آنکه خشیت و فروتنی دارد نزد خداوند معلم است و در سوره احزاب نیز اشاره شده، آنان که رسالت خداوند را بر دوش خود احساس می کنند و یا آنان که برای شعایر الهی ارزش قائل باشند، معلم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله عابدینی ادامه داد: در مقابل نشانه های معلمان،از دیدگاه قرآن کریم یکی از ویژگی های آنان که معلم نیستند نیز آن است که هرچه ببینند به دنبال آن راه می افتند.
وی اظهار داشت: گاهی انسان ها نوکر مقام، مال، حزب و جریان شده و دین را با منافع خود تطبیق می‌دهند یا علم و تخصصی می‌آموزند که هیچ منفعتی برای زندگی و جامعه ندارد و در واقع همه این موارد خسران زندگی انسان ها و فاقد منفعت برای آخرت آنها است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: نظام جمهوری اسلامی حامی معلمان است و امیدواریم پاره ای از امور را دولت در حد مقدور برای آنها انجام دهد.
آیت الله عابدینی افزود: معلمان شغل خدایی دارند و باید تلاش کنند بندگان خدایی و الهی و آشنا با مبانی دینی تربیت کنند.
در این مراسم از معلمان منتخب نمونه استان قزوین تجلیل شد.
استان قزوین دارای 16 هزار معلم و هشت هزار فرهنگی بازنشسته است.
7388/6012
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اخلاق امام جمعه دین قرآن نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آقای جعفری منش، معلم پایه پنجم مدرسه شهید عبداللهی قم با بیان اینکه ۸ سال است که به شغل شریف معلمی مشغول است افزود: استفاده از روش‌های خلاقانه با محوریت بازی و همچنین تاکید بر پرورش یک شهروند و انسان وخوب در جامعه موارد مورد تاکید در امر آموزش است.

وی همچنین برقراری یا رابطه دوستانه بر پایه اخلاق را سر لوحه رابطه خود با دانش آموزان قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • میزبانی مهرگان از رقابت‌های آفرود آزاد 
  • مسابقات چند جانبه آفرود – قزوین
  • نقش مهم آموزش و پرورش در هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد