Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:11:23 GMT

حمایت نهادهای اجرایی از شوراها ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۵۱۳۹

حمایت نهادهای اجرایی از شوراها ضروری است

اصفهان - ایرنا- فرماندار فریدن گفت: شوراها برآمده از خواست و اراده مستقیم مردم هستند، از این رو برخورداری آنان از پشتوانه حمایتی نهادهای اجرایی و اداری ضروری است.

به گزارش ایرنا، سید تقی معین الدینی روز یکشنبه در گردهمایی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای فریدن در سالن 17 شهریور این شهرستان، افزود: شوراها، مصداق بارز سیره نبوی، آموزه های اسلامی و جمهوریت هستند که با تکیه بر همین اصول روز به روز موثر تر واقع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی شوراها منشا خدمات ارزنده در راستای مطالبات عمومی و درخواست های مردمی است.
معین الدینی به جایگاه شورا در اندیشه امام راحل(ره) و نظام اجرایی و سیاسی کشور اشاره و بیان کرد: برغم این جایگاه ارزشمند و فاخر، همچنان اجرای این قانون مترقی در برخی بخش ها با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است که باید برطرف گردد.
معین الدینی با قدردانی از تلاش های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای فریدن، افزود: تکاپو، پیگیری و وجود روحیه خدمت در شوراها اثر مستقیمی بر سایر بخش های اجرایی کشور گذاشته است ، به طوری که حمایت این بخش ها را بر انگیخته است.
به گفته وی از زمان دایر شدن دهیاری ها در کشور تا اکنون نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار دهیاری های کل کشور قرار گرفته است که از این میزان افزون بر 15 میلیارد تومان در دولت یازدهم اتفاق افتاده است که نشان از توجه دولت به دهیاری ها و شوراها به عنوان نهاد مردمی دارد.
فرماندار فریدن خاطرنشان کرد: شوراها در مسیر خدمت رسانی و پیگیری مطالبات مردم، سختی های بسیاری را متحمل می شوند که در بیشتر موارد به چشم نمی آید.
امام جمعه داران(بخش مرکزی فریدن) برخورداری ازخلق نبوی را مهم ترین شاخصه شوراها دانست و افزود: شوراها به دلیل آنکه به طور مستقیم با مشکلات و نارضایتی های مردم سر و کار دارند باید به رافت اسلامی و پرهیز از دخالت دادن دیدگاه های شخصی در شورا توجه کنند.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی اضافه کرد: مسوولان منطقه ای و استانی باید با حمایت ویژه از شوراها زمینه خدمت گسترده به مردم را فراهم کنند.
وی شوراها را ظرفیتی ارزشمند برای حرکت در مسیر توسعه و آبادانی دانست و افزود: سوره ای به همین نام در قرآن نشان دهنده جایگاه فاخر این نهاد مردمی در جامعه است.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی که با اجرای برنامه های دیگری مانند موسیقی سنتی، شاهنامه خوانی و سرود همراه بود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اعضای شوراهای شهر و روستاهای فریدن قدردانی شد.
فریدن با 2 شهر و 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فريدن فرماندار فريدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد

سرهنگ جواد افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساز و سیم و کابل برق در سطح حوزه استحفاظی شهرستان فریدن، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های میدانی و انجام اقدامات تخصصی توسط مأموران پلیس آگاهی در نهایت هویت سارق در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و هماهنگ متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن تصریح کرد: سارق در مواجهه با ادله و مدارک پلیس و در تحقیقات به عمل آمده تا کنون به ۱۷ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساز و کابل‌های برق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد که با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6088569

دیگر خبرها

  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است