Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، لقمان خسروپور آذر سرپرست فرمانداری بوکان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سیستم اداری در این فرصت مناسب ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و همچنین باید در این ماه مبارک از ظرفیت روحانیون در ادارات بیشتر استفاده شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی افزود: لازم‌ است همه مسئولان مربوطه با جدیت در این جلسات شرکت نمایند و خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی بایستی طوری باشد که ما در جامعه بازخورد آن را در کم کردن آسیب های اجتماعی و تقویت سبک و زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات شاهد باشیم.

خسروپور آذر با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت توسعه و ارتقای حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه تصریح کرد: برنامه ریزی برای تقویت شاخص های فرهنگی و اجتماعی در مدارس و دانشگاه ها می تواند کمک موثری به این بخش کند.

سرپرست فرمانداری بوکان اظهار داشت: آسیب شناسی مسائل و مشکلات جامعه به ویژه مشکلات فرهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت رفع این مشکلات باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گیرد.

در ادامه این جلسه ماموستا عباس احمدی رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه بوکان نیز با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرآنی در زندگی افراد تاکید کرد: فرهنگ قرآنی با همکاری روحانیون باید بیش از پیش در جامعه ترویج و زمینه بهبود کیفیت زندگی در جامعه فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه عمل به دستور قرآن در زمینه های مختلف باید در دستور کار مسئولان باشد، اذعان کرد : در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر برگزاری نماز به صورت جماعت باید مفاهیم قرآنی و چند سوره از سورهای قرآن نیز تفسیر و به مخاطبان ارائه شود.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوکان در سال جاری،  با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری، فرماندهی انتظامی ، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار بوکان و مسئولان مربوطه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بوکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی

 به گزارش تابناک، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه( ۱۱ اردیبهشت) در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.
وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند