Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛آشتاب که در کرسی آزاداندیشی  با موضوع دلایل بیکاری در استان و مشاغل مورد نیاز در دانشگاه  آزاد خرم‎آبادسخن می گفت با بیان این مطلب ، اظهار کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‎ها فقط نقش دبیری کارگروه اشتغال را دارد.

اوافزود: سه بخش اقتصادی وجود دارد که شامل بخش صنعت که متولی آن صنعت، معدن و تجارت، بخش کشاورزی که متولی آن جهادکشاورزی و بخش خدمات که متولی آن میراث فرهنگی و به نوعی بخشی از خدمات به وزارت صنعت، معدن و تجارت برمی‌‎گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتاب تصریح  کرد: رشد بخش‎های اقتصادی به وزارت‎خانه‎های تخصصی برمی‎گردد در همین حین چون بخش تعاون را داریم و این بخش یک موضوع فرابخشی در حوزه اقتصاد است طبیعتا بخش از اشتغال به اداره کار برمی‎گردد.

به گفته آشتاب اداره تعاون به عنوان هماهنگ کننده نقش متولی برطرف کردن موانع تولید در چند سال گذشته بوده که تلاش شده نگاه به فرهنگ کار را تغییر دهیم.

او خاطر نشان  کرد: کار یک امر مقدس است و هر فعالیت قانونی و مشروعی که باعث ایجاد درآمد شود، کار است و کار تنها پشت میزنشینی و استخدام در دستگاه‎های دولتی نیست.

آشتاب گفت: صیانت از نیروی کار مهمترین وظیفه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چون وظیفه ما تنظیم کننده رابطه بین کارگر و کارفرما است.

او ادامه داد: حفظ اشتغال موجود در رابطه بین کارگر و کارفرما از دیگر وظایف این سازمان است به طوری‎که از بین شکایات واصله به اداره کار که حدود 7هزار شکایت بوده بیش از 50درصد آن سازشی حل و فصل شده است.

به گفته آشتاب :بحث دیگری که دنبال می‎شود صیانت از سلامت نیروی کار در بنگاه‎های اقتصادی است که در این راستا آموزش‎های لازم، بازرسی‎های دوره‎ای و پیگیری مباحث ایمنی و بهداشت کار که منجر به کاهش حوادث ناشی از کار شود، صورت می‎گیرد.

او بیان کرد: برخی اداره کار را فقط در بحث اشتغال می‎شناسند در حالی‎که وظایف مختلفی اداره کار برعهده دارد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان یادآورشد: در حوزه تعاون نیز که به عنوان یک بخش اقتصادی هست به دنبال توسعه کیفی در تعاونی‎ها هستیم.

آشتاب گفت:  طی بازرسی از کلیه تعاونی‎ها آنهای که به دنبال انجام کار هستند در صدد رفع مشکلات آنهاهستیم که در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 28 هزار نفر در حوزه تعاون اشتغال دارند.

او عنوان کرد: جامعه کارگری به این رسیده‎اند که باید تحقق بخش شعار سال باشند و به عنوان سربازان اقتصادی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید نهایت تلاش را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح  کرد: در سیل اخیر برخی از اشتغال ما آسیب دید که برای حمایت از نیروی کار آسیب دیده نیز بیمه بیکاری را در دستورکار قرار داده‎ایم.

آشتاب افزود: احیای واحدهای راکد موضوعی است که به صنعت، معدن و تجارت برمی‎گردد که البته ما نیز به عنوان عضو کارگروه تلاش‎های را داشته‎ایم.

او ادامه داد : واحدهای بزرگی مانند آب معدنی گهر دورود که سالیان سال تعطیل بود با تلاش‎های که صورت گرفت به تولید برگشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تعیین تکلیف مطالبات کارگران پارسیلون، گفت: مطالبات کارگران زمین مانده بود که مبلغی بالغ بر 13 میلیارد فقط مطالبات کارگران بود در سال‎های اخیر پیگیری و پرداخت شد.

آشتاب  خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز برای اینکه به یک شهرک تخصصی تبدیل شود مجوز آن از دولت گرفته شده و تاییدهای نهایی را می‎گذراند که اگر تعیین تکلیف بشود می‎تواند به عنوان یک بخش تولیدی به اشتغال کمک کند.

به گفته او  کارخانه نساجی بروجرد با مشکل جدی روبرو شد که با ظرفیت بیمه بیکاری توانستیم که با تنفس یکساله  که برای حدود 500 نفر ایجاد شد بازسازی و نوسازی آن صورت گرفت و دوباره به جریان تولید برگشتند و امروز با اجرای طرح توسعه در این واحد در آینده نزدیک می‎شود جمعیتی بالغ بر 300نفر به جمع فعلی اضافه کرد.

آشتاب  با اشاره به کارخانه فولاد ازنا، تاکید کرد: این کارخانه فراموش و رها شده بود با پیگیری‎های که صورت گرفته پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد که به محض ورود تکنولوژی آنجا هم راه‎اندازی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بیکاری سیل نساجی نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال

ایسنا/مازندران معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت مردم نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

 حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ۸ اردیبهشت در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه باید چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر(۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: توجه به تعاون امری ضروری است و تلاش می‌کنیم مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‎‌ها اثرگذار است.

توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت  کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

علی باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است و در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف