Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@22:31:18 GMT

کمک‌رسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۷۶۹۵

کمک‌رسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در جمع فعالان و دست‌اندر کاران مدیریت سیل در شهرک سعدی شیراز با تأکید بر اینکه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه خواهد یافت و کمک‌های معیشتی تا سقف ۵ میلیون تومان به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد، ادامه داد: خسارت‌هایی که به زیرساخت‌ها و اراضی باغی و کشاورزی وارد شده است برآورد می‌شود و به تدریج جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأكید كرد: دولت در استان فارس همراه و همگام با همه دستگاه‌ها و نهادها برای مدیریت سیل وارد شد و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.
رحیمی با بیان اینكه سیل، علی‌رغم آسیب‌ها نعمت‌های زیادی مانند پر شدن سدها و خوشحالی کشاورزان را به همراه داشت، افزود: در این حادثه نظام جمهوری اسلامی که صاحب یک سرمایه اجتماعی عظیمی بود از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و همگان به روشنی این سرمایه اجتماعی را در مدیریت سیل مشاهده کردند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه اگر منیت‌ها در کار نباشد و همه دست‌اندرکاران یکدیگر را به رسمیت بشناسند به موفقیت دست پیدا می‌کنیم، گفت: ممکن است برای رسیدن به اهداف، روش‌های مختلفی داشته باشیم؛ اما همه زیر پرچم نظام اسلامی خدمت می‌کنیم.
رحیمی تأکید کرد: اگر کار برای خدا باشد و به نیت رضای خداوند قدم برداریم و خودخواهی‌ها کنار برود، بزرگترین موفقیت‌ها و رضایت خلق خداوند را به دست می‌آوریم.
استاندار فارس با بیان اینکه در جریان وقوع سیل در شهرک سعدی شیراز ابتدا امداد و نجات و سپس اسکان آسیب‌دیدگان مورد توجه قرار گرفت، گفت: برخی روزهای وقوع سیل، ۳۰۰ هزار نفر اسکان در استان فارس صورت گرفت که حدود ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها در شیراز بود و برای خدمات‌رسانی به آن‌ها افراد و دستگاه‌های مختلف مشارکت دلسوزانه‌ای داشتند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کاری که برای خدا باشد نیازی به تبلیغ ندارد و خودش تبلیغ می‌شود، گفت: در جریان سیل شیراز همه دست‌اندرکاران با هدف رضای خداوند تلاش کردند و این فعالیت‌ها در سطح کشور و دنیا انعکاس خوبی داشت.
رحیمی، بارندگی و سیل شیراز در بهار 98 را بی‌سابقه دانست و گفت: میزان بارندگی سال ۹۶ در شیراز ۱۳۰ میلی‌متر بود در حالی که در بهار98 در یک ساعت، ۷۸ میلی‌متر باران بارید که موجب سیلاب شد و این شرایط با سیلاب‌های گذشته شیراز که پس از سه روز بارندگی و در اثر طغیان رودخانه صورت می‌گرفت، متفاوت بود.
وی، ساخت‌وساز غیر اصولی و اشغال مسیل ها در دروازه قرآن و منطقه سعدی را از جمله عوامل وقوع سیلاب برشمرد و افزود: برخی خانه‌های آسیب دیده در سیلاب که در مسیل واقع شده‌اند باید جابجا شوند و فضاهای تفریحی و ورزشی و مذهبی مناسبی در این شهرک و اطراف آرامگاه سعدی ایجاد خواهد شد.
استاندار فارس همچنین با تقدیر با تشکر از مشارکت و فعالیت و تلاش‌های مستمر و موثر و گسترده همه دست‌اندرکاران مقابله با سیل در شهرک سعدی گفت: این شکل از همکاری می‌‌تواند در سایر بخش‌ها و دیگر نقاط استان نیز برای رفع آسیب‌ها و محرومیت‌ها ادامه داشته باشد.
یادآور می‌شود، در این جلسه نمایندگان گروه‌های مردمی و جهادی و دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مدیریت سیل شهرک سعدی به بیان گزارشی از اقدامات خود پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي سيل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد