Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:18:31 GMT

خیرین به کمک کتابخانه های عمومی فردیس بیایند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۹۸۷۷

خیرین به کمک کتابخانه های عمومی فردیس بیایند

به گزارش ایرنا،مریم قهرمانی عصر دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه ها ی عمومی شهرستان فردیس افزود: مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه با توجه به کمبود کتابخانه ها در این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس گفت: برای تحقق این امر به تازگی نشستی مشترک با اداره آموزش و پرورش فردیس و خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جامعه اظهار داشت: ارتقاء سطح فکری و فراهم آوردن بسترهای رشد فرهنگ مستلزم توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی است.
قهرمانی افزود: برای افزایش سرانه مطالعه مفید و کتابخوانی نیاز است که فضای مورد نظر در اختیار مراجعان قرار گیرد تا آنان بتوانند در محیطی آرام به مطالعه بپردازند.
مسئول امور نهاد کتابخانه های شهرستان فردیس نیز گفت: اخذ چارت سازمانی برای نهاد کتابخانه های عمومی این شهرستان ضروری است.
سیدعباس طباطبایی افزود: در صورت واگذاری حق انتفاع کتابخانه های شهرداری ها تمام هزینه های جاری ،تعمیراتی، تامین نیروی انسانی و تجهیزات را نهاد کتابخانه های فردیس تقبل می کند.
وی با اشاره به اینکه فردیس در استان البرز تنها شهرستانی است که کد کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کرده است ، اظهار داشت: با اخذ این کد می توانیم اقدام به احداث نخستین کتابخانه کودک و نوجوان استان البرز در فردیس داشته باشیم.
طباطبایی گفت: شورای اسلامی شهر فردیس جهت واگذاری کتابخانه پارک تندرستی همکاری لازم را با نهاد کتابخانه های این شهرستان داشته باشد.
وی بیان داشت: در زمان حاضر طبق استاندارد کشوری شهرستان فردیس باید 14 باب کتابخانه داشته باشد.
مسئول نهاد کتابخانه های شهرستان فردیس گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت تخصیص یافته در صورت جذب نشدن این اعتبار توسط ماده 23 پروژه مسکوت می ماند.
وی به توسعه کتابخانه مقدس اردبیلی در فردیس اشاره کرد و اظهار داشت: به فضای این کتابخانه 100 متر اضافه شده است که نیازمند اعتبار است.
شهردار مشکین دشت نیز گفت: 2 قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در مشکین دشت به نهاد کتابخانه ها واگذار شده اما متاسفانه این کتابخانه هنوز ساخته نشده است.
سیدجعفر موسوی افزود: به دشواری و سختی توانستیم ماده 23 اعتبار برای پروژه را اخذ کنیم زیرا برای این پروژه سه بار اعتبار گذاشتند که جذب نشده بود.
7413/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره آموزش و پرورش استان البرز جامعه شهرداری کتابخانه های عمومی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در هفته معلم دورهمی فرهنگی با همکاری موسسه اسفنجرد و شورای اسلامی در کتابخانه باقر العلوم (ع) عزآباد شهرستان اشکذر با حضور معلمان، کودکان و نوجوانان برگزار شد.

او بیان کرد: اعتلای جایگاه معلم در جامعه، ایجاد انگیزه در معلمین، گسترش و تعمیق مرجعیت و اثربخشی معلمان در مدارس، محلات و جامعه از جمله اهداف هفته معلم است.

حفیظی اظهار داشت: آشنایی معلمان با تکالیف خود و تبیین حقوق جامعه نسبت به معلمان از جمله دیگر اهداف هفته بزرگداشت مقام معلم است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب محور با محوریت هفته معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری در این کتابخانه برگزار شد.

او بیان کرد: معرفی کتاب‌های شهید مطهری همچنین قصه گویی، نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌ها در کتابخانه باقرالعلوم (ع) عزآباد بود و از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی نیز تقدیر شد.

حفیظی گفت: معلم همچون شمع می‌سوزد که روشنایی علم را گسترش دهد و کار معلمان بسیار ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس