Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:08:41 GMT

برق دومین برجک مرزی مراوه تپه از خورشید تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۲۱۵۷

برق دومین برجک مرزی مراوه تپه از خورشید تامین شد

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: برای برقرسانی به این برجک مرزی، 10 عدد پنل خورشیدی هرکدام با ظرفیت تولید 2.5 کیلو وات برق نصب شده است.
وی گفت: برای خرید و راه اندازی این پنل های خورشیدی و هشت عدد باطری 100 آمپری آن که در مجموع هر ساعت 2500 کیلو وات برق تولید می کنند مبلغ 768 میلیون ریال از اعتبارات حوزه شهرستان مراوه تپه هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ سراوانی اضافه کرد: باطری های این پنل خورشیدی ظرفیت ذخیره برق تولیدی را تا 72 ساعت دارند.
وی تصریح کرد: کوهستانی بودن منطقه و هزینه بالای برق رسانی به این برجک ها، سبب شد تا استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، اواخر مهرماه سال گذشته نیز برق یک برجک بتنی در حوزه پاسگاه آق تقه شهرستان مراوه تپه از انرژی خورشید تامین شده بود.
به گفته فرمانده مرزبانی گنبدکاووس، درمراسم افتتاح پنل های خورشیدی این برجک بتنی مرزی که روز گذشته برگزار شد، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان مراوه تپه حضور داشتند.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اسلامی ایران اعضای شورای انرژی انرژی خورشیدی برق 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش

پیکر شهید ستوان دوم جلال اعتماد، از شهدای مرزبان حادثه منطقه مرزی هنگه‌ژال بانه امروز یکشنبه در شهرستان قروه تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیکر شهید ستوان دوم جلال اعتماد، از شهدای مرزبان حادثه منطقه مرزی هنگه‌ژال بانه امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور پرشور مردم و مسئولان در شهرستان قروه تشییع شد و مادر او با فرزند شهیدش برای آخرین بار وداع گفت.

کد خبر 750800

دیگر خبرها

  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه