Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:06:57 GMT

آیین بزرگداشت روز «ماما» در میاندوآب برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۱۸۰۵

آیین بزرگداشت روز «ماما» در میاندوآب برگزار شد

به گزارش ایرنا امام جمعه میاندوآب روز دوشنبه در آیین گرامی داشت روز جهانی ماما با تبریک این روز و بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: ماماها بهترین مشاور برای مادران و ترنم ضرب آهنگ زندگی آنان هستند.
حجت الاسلام حمید حسن زاده با اشاره به اینکه ماماها بردبار، زندگی ساز و زندگی بخش بوده ولی فراموش شده هستند، افزود: در دین مبین اسلام بر ارج نهادن به این قشر تاکید شده است و این قشر از جامعه دارای خلاقیت و ابتکار در مدیریت پرستاری بوده و فرشتگان سبز پوش و نگهبان جان مادر و نوزاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در سایه توجه حضرت ولیعصر (عج) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان طی چهار سال گذشته در ایران مرگ و میر مادران باردار 83 درصد کاهش یافته و این رقم در میاندوآب به صفر رسیده است.
حجت الاسلام حسن زاده اظهار دشت: ماماها پرستاران قبل، حین و بعد از زایمان هستند و اگر خدمات و مشاوره های لازم در این سه مرحله به مادران باردار داده نشود، آمار مرگ و میر زنان افزایش می یابد.
وی افزود: ماماها با بهره گیری از این علوم در راه خدمت به مردم و جامعه گام بر می‌دارند و با گره گشایی در حوزه درمان خدمت ارزشمندی به مردم و جامعه ارایه می‌کنند که بالاترین عبادت محسوب می‌شود‌.
فرماندار میاندوآب نیز در این آیین گفت: اخلاق مداری باید سر لوحه کادر پزشکی به ویژه ماماهای این شهرستان باشد تا زمینه رضایتمندی مردم نیز فراهم شود.
مهدی قهرمانی بابیان اینکه اگر هر کسی در کار و مسوولیت خود به وظایف محوله به خوبی عمل کند هیچ مشکلی پیش نمی آید، بیان کرد: همه براساس علاقه یا رضایت خود برای فعالیت در دستگاه های اجرایی جذب شده اند و به همین خاطر نباید در خصوص محدودیت های آن شغل ناراضی باشیم و عوارض این نارضایتی در ارایه خدمات به مردم تاثیری بگذارد.
«قهرمانی» با بیان اینکه گزارش های زیادی از سوی مردم در خصوص نحوه خدمت رسانی دستگاه های اجرایی به دست ما می رسد، گفت: در این بین حوزه سلامت شهرستان از رضایتمندی بالایی برخوردار است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزاش ایرنا به همین مناسبت از 20 مامای نمونه این شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
در میاندوآب 250 نفر ماما در بخش های دولتی، بهداشتی و بخش خصوصی فعالیت دارند؛ امسال از بین ماماهای این شهرستان یک نفر به عنوان نمونه استانی و یک نفر نیز به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.
9871/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خلاقیت دستگاه های اجرایی دین مبین اسلام زایمان نوزاد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند