Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محسن یکتاپور در این نشست با اشاره به اهمیت آبزی پروری به ویژه شهرستان های دور از ساحل گفت: آبزی پروری علاوه بر رونق تولید و افزایش صادرات غیر نفتی می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی و رونق اقتصادی کشاورزان داشته باشد.

وی  استفاده چند منظوره و حداکثری از منابع آبی این شهرستان، افزایش ظرفیت های بهره برداری آبزی پروری، افزایش سهم هرمزگان و کشور در بازار جهانی آبزیان، افزایش سرانه مصرف آبزیان، ارز آوری و ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر ها را از اهم مزیت های آبزی پروری در شهرستان حاجی آباد خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکتاپور ماهیان گرمایی شامل کپور نقره ای،سرگنده، کپور معمولی، کپور نقره ای، کپور علفخوار و ماهیان خاویاری ،میگوهای رونبرگی آب شیرین و میگوی وانامی آب شور را از اهم آبزیان قابل پرورش در این شهرستان خواند.

در ادامه فرماندار این شهرستان با اشاره به ظرفیت های خوب این شهرستان در حوزه کشاورزی به ویژه آبزی پروری گفت:مناطق باغات ،بخش مرکزی حاجی آباد، منطقه شهدادی،سیرمند و فارغان را مهمترین مناطق مستعد آبزی پروری این شهرستان خواند.

حمید جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی این شهرستان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

 

مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان  سازمان شیلات ایران با بیان اینکه آبزی پروری در شهرهای دور از ساحل یکی از راهکارهای مهم در کاهش فشار صید بر ذخایر طبیعی است گفت: خوشبختانه شیلات استان هرمزگان گام های خوبی در این زمینه برداشته است.

ناصر کرمی راد با اشاره به حمایت های خوب سازمان شیلات ایران از توسعه آبزی پروی در شهرهای دور از ساحل و منابع آبی شیرین گفت: بدون شک این مهم نقش خوبی در رونق تولید و رشد اقتصاد منطقه دارد.

در این نشست معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان برخورداری شهرستان حاجی آباد از رو خانه ها، زمین های باتلاقی مستعد پرورش آبزیان، استخرهای ذخیره آب کشاورزی منطقه و  سدهای آبخیز داری شهرستان را از اهم ظرفیت های زیر ساختی آبزی پروری این شهرستان خواند .

عبدالرسول دریایی برداشت ماهی خاویاری پرورشی از شهرستان حاجی آباد و در روستاهای جائین و طارم طی سال گذشته را  از موفقیت های مهم این شهرستان در حوزه آبزی پروری خواند و گفت: خوشبختانه کیفیت و ضریب تولید ماهیان تولید شده در این شهرستان بسیار بالاتر از حد مناسب و قابل انتظار بوده که این مهم نقطه قوتی برای صنعت آبزی پروری در این شهرستان است.

دریایی تصریح کرد خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی در راستای ارتقای صنعت آبزی پروری این شهرستان صورت گرفته به طوری که نیاز به بچه ماهی این شهرستان برای سال۹۸ بالغ بر ۵۴هزار قطعه است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان پرورش ماهی تیلاپیا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی را از جمله ظرفیت های خوب و قابل ایجاد در این شهرستان خواند و گفت :بدون شک این مهم نیازمند موافقت سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی خاطر نشان شد شهرستان حاجی آباد بالغ بر سه هزارتن ظرفیت آبزی پروری دارد که تاکنون در همین راستا برای تولید حدود ۱۰۰ تن انواع آبزی مجوز صادر شده است.

شهرستان حاجی آباد با حدود 66 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

دکتر دریایی از طریق واتزاپ تائید کرده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جهاد کشاورزی فرماندار شهرستان معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد