Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سلامت دامپزشکی گلستان بیماری «براکسی» در اثر مصرف علوفه یخ‌زده را علت اصلی مرگ حدود ۱۶۰ رأس کل و میش در پارک ملی گلستان اعلام کرد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدحسین مسلمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از اعلام تلف شدن تعدادی از کل و میش‌های پارک ملی گلستان به اداره کل دامپزشکی، کارشناسان در منطقه حضور پیدا کردند و به بررسی‌های میدانی و نمونه‌گیری از لاشه‌ها پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارسال نمونه‌های اولیه به مرکز ملی تشخیص بیماری‌ها گفت: همان زمان موارد درخصوص بروز برخی بیماری‌های همه‌گیر از جمله شاربون و غیره مطرح شد. اما بعد از آن اتفاق تلفات دیگری در کل و میش‌ها در منطقه پارک ملی مشاهده نشد.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی گلستان؛ 4 رأس کل و بز وحشی کشف شدکشف لاشه 160 رأس قوچ و میش اوریال در پارک ملی گلستان؛ علت در دست بررسی است160 راس حیوانات پارک ملی گلستان تلف شدند

معاون سلامت دامپزشکی استان ادامه داد: با توجه به شواهد موجود مطمئن بودیم که بیماری همه‌گیر در منطقه رخ نداده و مرکز ملی تشخیص بیماری‌ها نیز علت مرگ کل و میش‌های پارک ملی گلستان را بیماری « براکسی» اعلام کرد.

وی گفت: براکسی یک بیماری غیرواگیر اما کشنده است و عامل آن نوعی باکتری بی‌هوازی است که به طور طبیعی تعداد محدودی از آن در دستگاه گوارشی نشخوارکنندگان وجود دارد اما بر اثر عواملی مانند خوردن علوفه یخ‌زده و یا علوفه تیغ‌دار که در شکمبه حیوان ایجاد خراش و زخم می‌کند؛ تکثیر شده و تولید سم می‌کند و در نهایت موجب مسمومیت و مرگ حیوان می‌شود.

مسلمی علت اصلی بروز این بیماری را مصرف کل و میش‌ها از علوفه یخ‌زده اعلام کرد که سبب آسیب به دستگاه گوارش و در نهایت مرگ حدود 160 رأس از این حیوانات شد.

انتهای پیام/ ز 

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم

یک خودروی چینی شاسی بلند توانایی چرخش درجا را دارد. این ویژگی به دلیل وجود موتورهای برقی جداگانه روی هر چرخ خودروست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟