Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین معرفی برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی ۲۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران مراسم پایانی سی و چهارمین دوره مرحله دانشگاهی مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران با معرفی برگزیدگان، دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است، این مسابقات در ۶ بخش و ۳۴ رشته برگزار شد؛ دانشجویان (در مرحله دانشگاهی)، کارکنان و اعضای هیأت علمی می‌توانستند بنا بر علاقه‌مندی خود در تمام بخش‌های اعلام شده این مسابقات شرکت کنند.
بخش‌ها و رشته‌های مسابقات عبارت بودند از بخش آوایی یا شفاهی (شامل ۹ رشته): تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ ۵ جز اول، حفظ ۱۰ جز اول، حفظ ۲۰ جز اول، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان (برادران)، تواشیح (برادران)؛ بخش معارف قرآنی و سیره معصومین (شامل ۹ رشته): آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، دیدگاه و سیره معصومین (ع)، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی؛ بخش پژوهشی (شامل ۲ رشته): مقاله نویسی و تلخیص کتاب؛ بخش ادبی (شامل ۴ رشته): شعر، داستان، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی؛ بخش هنری (شامل ۷ رشته): خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، فیلم کوتاه، عکس، معرق و منبت، طراحی پوستر و بخش فناوری (شامل ۳ رشته): تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن، کانال شبکه‌های مجازی.
لازم به ذکر است،این مسابقات از اسفند سال ۱۳۹۷ تا اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران برگزیدگان مسابقات قرآن تقدیر از برگزیدگان معاونت فرهنگی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری گفت: با توجه به همکاری مناسب مدیران مؤسسات قرآن و عترت و پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و برابر مستندات موجود در سامانه حمد میزان ثبت نام قرآن آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: رشد ۲۰ درصدی ثبت نام در سامانه حمد، نشان از علاقه وافر جوانان و نوجوانان به فراگیری قرآن و توجه مدیران مؤسسات قرآن و عترت البرز به آموزش این مهم دارد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رشد روزافزون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی، در سال ۱۴۰۳ این میزان از افزایش بیشتری برخوردار خواهد شد.

کد خبر 6088613

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند