Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@05:29:27 GMT

۶۰ درصد معادن استان مازندران غیرفعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۱۲۱۱

۶۰ درصد معادن استان مازندران غیرفعال هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با تاکید بر تقویت رونق تولید در استان، گفت: هم اکنون ۴۰ درصد معادن مازندران فعال هستند. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هادی حمیدیان امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی تنسیق امور مربوط به معدن جهت افزایش ایمنی و بهره وری در معادن است و بدانیم اگر معادن ما اقتصادی باشد موجب اشتغالزایی می‌شود که اداراتی مانند منابع طبیعی و محیط زیست بیشتر در این زمینه تعامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه پایدار و متوازن زمانی می‌تواند صورت گیرد که  در تمام بخش‌های کشاورزی، گردشکری، صنعتی و معدنی را  پیش ببریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با اشاره به اینکه با کاشت درخت در معادن نسبت به بازسازی آن انجام شود، تصریح کرد:  به دنبال استراتژی معادن و صنایع معدنی در استان هستیم که باید از توانایی متخصصان به درستی استفاده کند.

حمیدیان با بیان اینکه مازندران دارای 50 معدن زغال سنگ و مابقی فلورین، باریت، سرب، سیلیس، سنگ‌های تزئینی  و پوکه معدنی است، تصریح کرد: با گرانی ماشین آلات مانند لودر، کامیون،کمپرسور، بیل مکانیکی که بسیار افزایش یافت  که در اقتصادی کردن معدن، معادن را از حالت اقتصادی خارج می‌کند.

وی گفت: اکنون 40 درصد از معادن استان فعال بوده و تنها 60 درصد فعالیت ندارند که عمده ترین مشکلات  منابع طبیعی، محیط زیستی معارضان محلی و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین دلایل غیرفعالی معادن است.

10 طرح صنعتی و معدنی استان خراسان جنوبی امسال تکمیل می شود«صنعت»، «معدن» و «کشاورزی» سه محور توسعه استان سمنان استماجرای ناپدید شدن مدارک 300 برگی تخلفات بهره‌برداران معدن بوکسیت شاهرود چه بود؟رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن  مازندران هزار و 500 عضو دارد  که در زمینه‌های مختلف معدنی فعالیت می‌کند

حمیدیان گفت: معادن انفال و بیت المال بوده که بدانیم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تحریم دشمنان، مواد معدنی قابلیت تحریم ندارد که می‌توانیم جهت توسعه اقتصادی در بحث اقتصاد مقاومتی به کار گیریم.

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند