Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا T داود محمدی عصر چهارشنبه در همایش حقوق شهروندی که توسط انجمن مدیران موفق فردا در دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد افزود: ریشه حقوق شهروندی هم در مبانی دینی، هم اصول قانون اساسی و هم قوانین موضوعه کشور وجود دارد و با جدیت مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر اصول مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی، در شرع مقدس اسلام هم مباحث این حقوق به عنوان پایه قابل اتکا طرح شده و شارع مقدس حق الناس و حق الله را با دقت تبیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی ادامه داد: در قوانین موضوعه هم نسبت به حق شهروندی شاهد بندها و مواد مختلفی در این خصوص هستیم تا جایی که در آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی کمتر ماده ای هست که به طور صریح و یا تلویحی به حقوق شهروندی نپرداخته باشد.
وی گفت: قانونگذار این قوانین هم در صدور حکم، هم دفاع از متهم و هم اجرای حکم ؛ حقوق شهروندی را با تمام جزییات آن مورد تاکید قرار داده است.
محمدی خاطرنشان کرد: در کنار دولت که منشور حقوق شهروندی را تدوین و ابلاغ کرده، مجلس شورای اسلامی نیز در سال83 قانونی را در این خصوص از تصویب گذرانده تا کرامت مردم و شهروندان احترام گذاشته شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: آن چه در کنار وجود قوانین حقوق شهروندی اهمیت دارد و و ما در ان دچار نقص هستیم آموزش حقوق شهروندی است به طوری که در نبود این موضوع، بسیاری از پرونده ها در محاکم به خاطر عدم آشنایی مردم با حقوقشان تشکیل شده اند.
وی، نقش رسانه ها را در آشنایی و آموزش مردم نسبت به حقوق خود بسیار مهم دانست و افزود: امروزه آنچه در صحنه های اطلاع رسانی می بینیم بیشتر مسایل سیاسی و اقتصادی روز است و کمتر به این مساله پرداخته می شود.
محمدی اظهار داشت: اگر بخواهیم فساد را در کشور ریشه کن کنیم راه آن در زندان نیست بلکه در شفافیت است چرا که شدت عمل در برخورد، گرچه یک مسکن موقت است اما درمان قطعی آن نیست و باید با شفافیت به سراغ درمان اساسی برویم.
وی با تاکید بر اینکه برخورد قضایی بدون از بین بردن بسترهای جرم زا موفق نیست گفت: اگر مجلس هم اینچنین بر تحقق طرح دولت الکترونیک تاکید دارد به جهت شفافیت اطلاعات در نزد مردم و جنبه بازدارندگی آن است که زمینه فساد را کاهش می دهد و البته باید بسترهای مطالبه گری در مردم نیز از همان پایین ایجاد شود تا مسئولان هم نسبت به آن توجه کنند.
7388/6012
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جرم درمان دولت الکترونیک قانون نماینده مردم قزوین در مجلس شورای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی، معاون امورمجلس رئیس دولت، روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در گفتگویی تاکید کرد: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

بنابر روایت ایرنا، وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901099

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند