Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره میزان عملیاتی کردن وعده‌های داده شده به مؤسساتی که به موجب سیل تخریب و آسیب دیده‌اند، گفت: در راستای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی سیل‌زده که تحت پوشش اتحادیه هستند، در گلستان، خوزستان و لرستان چند مورد شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای 15 مؤسسه قرآنی، شرایط اعطای وام قرض‌الحسنه محقق شده است، ادامه داد: مدیران مؤسسات قرآنی که خودشان متقاضی دریافت تسهیلات بودند و مستنداتی شامل عکس و یا موقعیت جغرافیایی از اینکه در سیل اخیر آسیب دیده‌اند، ارسال کردند و یا بعضا اتحادیه‌های قرآنی استان، گزارشی از آسیب‌دیدگی مؤسسات عضو ارائه کردند به شعبه بانک رسالت معرفی شده‌اند.
محمدی اظهار کرد: از طریق این رسانه اعلام می‌کنیم، دیگر مؤسسات آسیب‌دیده می‌توانند از طریق اتحادیه استانی و یا ارتباط مستقیم با اتحادیه کشوری، درخواست خود را اعلام کنند تا به زودی و به قید فوریت در اولویت پرداخت قرار گیرند.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پاسخ به این سؤال که آیا در ابتدای سال، اعتباراتی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی دریافت کرده‌اند؟ گفت: اعتباری بالغ بر 730 میلیون تومان به اتحادیه اختصاص پیدا کرده‌ است که باید در راستای برنامه‌های مصوب همراه با جزئیات پرداخت شود و مجوزی برای پرداخت آن به مؤسسات سیل‌زده نداریم.
محمدی بیان کرد: البته طرحی را با عنوان حمایت از مناطق محروم و پرخطر فرهنگی به شورای توسعه ارائه کردیم که می‌توانیم این طرح‌ها را در قالب مناطق سیل‌زده هزینه کنیم و از اعتبار دریافتی هزینه شود.
وی با تأکید بر اینکه نگاهمان این است که تفاوتی میان مؤسسات آسیب‌دیده از سیل اخیر قائل نباشیم، افزود: معیارمان برای اولویت، اختصاص تسهیلات به مؤسساتی است که عضو اتحادیه‌ تشکل‌ها و در مرحله بعد عضو اتحادیه‌های استانی هستند، اما اگر نباشند نیز مشکلی نیست و می‌توانند در کوتاهترین زمان ممکن به عضویت اتحادیه درآیند.
محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا اتحادیه برنامه‌ و طرح‌هایی برای اختصاص اعتبار به مؤسسات آسیب‌دیده و تخریب شده در مناطق سیل‌‌زده دارد یا خیر، اضافه کرد: سه برنامه در قالب اعزام گروه‌های جهادی به منظور انجام فعالیت فیزیکی و عمرانی، اعزام گروه قرآنی برای انجام برنامه‌ محفل قرآنی و اعزام گروه فرهنگی برای اجرای برنامه‌های جذاب خردسالان در آینده نزدیک از سوی اتحادیه انجام می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن مؤسسات سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند