Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:30:46 GMT

استاندار فارس : امنیت و ثبات در استان مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۰۵۹۴

استاندار فارس : امنیت و ثبات در استان مطلوب است

شیراز - ایرنا- استاندار فارس با بیان اینکه امنیت و ثبات در این استان مطلوب است گفت: فضای امنیت و ثبات نتیجه همدلی و همراهی همه مدیران خدوم و دلسوزان نظام اسلامی با دستگاه های امنیتی و قضایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عنایت الله رحیمی پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای کل دادگستری استان فارس افزود: مهمترین مقوله امنیت ، امنیت اقتصادی ، امنیت سرمایه گذاری و امنتی اجتماعی است که در استان فارس رسیدن به این موقعیت مرهون تلاش همه دستگاه های مسوول و دستگاه قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس با تاکید بر اینکه تعامل بین قوا با حفظ استقلال و انجام وظایف می تواند در ایجاد رضایتمندی مردم و کاهش مشکلات اثرگذار باشد افزود: با تعاملی که بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان طی سال‌های اخیر ایجاد شده، شاهد برخورداری فارس از امنیت پایدار و مطلوب بوده‌ایم .
وی گفت: استان فارس در سالهای اخیر رشد و توسعه مناسبی در حوزه قضایی داشته است ، گسترش تاسیسات، ساختمان‌ها و توجه به مباحث رفاهی قضات و شورای قضایی از اقدامات مطلوب حوزه سخت‌افزاری در استان فارس است.
رحیمی با بیان اینکه در بحث ابلاغ‌های الکترونیک و امور تحت اتوماسیون نسبت به گذشته حرکت ارزشمندی انجام شده است، گفت: در حوزه پیشگیری از جرم نیز استان فارس خوب درخشیده است ، در مبارزه با فساد و زمین خواری توفیقات مناسبی طی سال‌های گذشته در فارس حاصل شده است.

** قاضی باید از مشورت علما بهره مند باشد
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز هم دراین مراسم با تاکید بر اینکه قاضی باید از مشورت علما بهره مند باشد
گفت: پیامبر اکرم نقش قضاوت و قاضی را بر عهده داشت ، بنا بر این مسئولیت خطیری بر عهده قضات است ، قاضی باید اعتماد عمومی را جلب کند و حکم او اعتبار بین المللی داشته باشد.
آیت الله لطف الله دژکام افزود:همانگونه که در داخل باید اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی و امر قضاوت وجود داشته باشد، باید برتری سیستم‌های حقوقی و قضایی ما نیز در عرصه بین‌الملل نسبت به سایر سیستم‌ها اثبات شود.
آیت الله دژکام گفت: در آداب قاضی با وجود عالم بودن قاضی،در فقه اسلامی تاکید شده که قاضی از حضور علما بهره‌مند باشد تا آنچه که می‌گوید کاملا متقن، محکم و قابل استناد باشد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: حرکتی که در دستگاه قضایی در طول ٤٠ سال گذشته ایجاد شده، حرکتی رو به جلو بوده است ، اما باید توجه به فاصله و نقطه آرمانی که مسند رسیدن به خدا است، داشته باشیم .
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین اظهار داشت : قضاوت، شغلی سخت و پر دردسر است اما اجر آن نیز ویژه است.
در این نشست نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:در یکسال اخیر کار برخورد با مخلان اقتصادی در کشور آغاز شده و می بایست با دقت و قاطعیت ادامه یابد.
محمدرضا رضایی کوچی خواستار نظارت دستگاه‌های نظارتی و قضایی بر واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی برای کمک به شفاف‌ تر شدن واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی شد.
وی گفت: حجم زیادی از پروژه‌های عمرانی روی دست دولت مانده که به دلیل کمبود اعتبارات امکان پیشبرد آنها را ندارد در این زمینه در قانون برای واگذاری آنها به بخش خصوصی تمهیداتی اندیشیده شده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع جاری شد سیل در کشور شاهد بودیم که بسیاری از خسارت ها به دلیل عدم رعایت حریم رودخانه ها و ساخت و سازهای غیر مجاز بود، قانون در این زمینه شفاف است و باید با کسانی که اهمال کردند برخورد شود ، افرادی هستند که به وظایف قانونی خود واقف نیستند و برآن اشراف ندارند ، همین اهمال باعث بروز رخداد تلخ سیل امسال شد و قانون در این زمینه باید قاطع برخورد کند.
در این آیین از خدمات علی القاصی مهر تقدیر و حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان فارس معرفی شد.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي دادگستري استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم

مدیر برق شهرستان قشم با تأکید بر ارایه خدمات ویژه به شهروندان و رفع مشکلات آنها در حوزه برق گفت: امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر در این جزیره است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، اسماعیل سالفی امروز، شنبه، در نشست با شهرداری و مدیر آب و برق سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: یکی از زمینه‌های صرفه‌جویی انرژی در شبکه‌های برق، اصلاح روشنایی معابر درون و بین شهری است که خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی در قشم انجام شده است.

مدیر برق شهرستان قشم با تشکر از اهتمام شهرداری قشم و آب و برق منطقه آزاد برای رفع مشکلات شهری، به‌ویژه خاموشی‌های معابر سطح شهر، افزود: وظیفه همه ما خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در شهرستان است و کارکنان اداره برق با تمام امکانات و توان در حال ارائه خدمات به مردم نجیب این شهرستان هستند.

تعامل و هماهنگی ارگانها تنها راهکار ارایه خدمات مطلوب به شهروندان

شهردار قشم نیز در این نشست بر اهمیت هماهنگی و همکاری میان ادارات مختلف شهری و ارگان‌های ذی‌ربط جهت ارایه خدمات مطلوب به شهروندان تأکید کرد.

میرداد میردادی بیان داشت: تنها با تعامل و هماهنگی می‌توانیم بهبودی مطلوب در خدمات شهری را برای اهالی قشم فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: هماهنگی در ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی و مدیریت شهری، سیاستگذاری برای انجام خدمات بهینه و ایجاد نگاه مشترک برای توسعه شهری توسط تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری است که همه ما باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و برق منطقه آزاد نیز در این نشست به اهمیت بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع موجود در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بهبود فرآیندها، به دستیابی به خدمات بهتر و مؤثرتر برای جامعه محلی کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/7558/+

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است