Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین دوره مسابقات استانی برنامه نویسی "ویرا" با حضور ۶۰ تیم دانشجویی و دانش آموزی، امروز (پنجشنبه) به میزبانی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

مسلم حدیدی قائم مقام مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع اولین دوره مسابقات استانی "ویرا" از امروز (۱۹ اردیبهشت) گفت: این مسابقات یک روزه بوده و در آن ۶۰ تیم دانشجویی و دانش آموزی (مقطع متوسطه) با هم به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدیدی خاطرنشان کرد: در این دوره مسابقات ۳۵ تیم دانش آموزی و ۲۵ تیم دانشجویی حضور دارند که هر یک از این تیم‌ها سه نفره - شامل یک نفر سرپرست و دو نفر همراه- است.

وی افزود: در نوبت صبح تیم‌های دانشجویی و در گروه بعدازظهر تیم‌های دانش آموزی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و مسابقه هم به این صورت است که از میان سوالات تخصصی، گروه‌ها با انتخاب یک سوال، سه ساعت برای پاسخ به آن فرصت دارند.

وی با بیان اینکه اختتامیه مسابقات امروز بعدازظهر برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم از سه گروه برتر در بخش دانشجویی و سه گروه برتر در بخش دانش آموزی تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های برتر برای شرکت در مسابقات ACM کشوری و جهانی آماده می‌شوند و از طرفی در جهاد دانشگاهی تلاش ما این است که این گروه‌ها را به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه رایانه متصل کنیم.

حدیدی برگزاری مسابقات اینچنینی را زمینه ساز کاربردی شدن علوم تئوری دانست و افزود: در این مسابقات دانش آموزان و دانشجویان یاد می‌گیرند که از علمِ تئوری که فرا گرفته‌اند چطور استفاده کنند.

وی افزود: علم تا زمانی که از حالت تئوری در نیامده و شکل کاربردی نگیرد کارایی ندارد و با برگزاری مسابقات اینچنینی توجه دانشجویان و دانش آموزان به جنبه‌های کاربردی علوم معطوف می‌شود.

این مسئول یادآور شد: همچنین برگزاری این مسابقات می‌تواند روحیه شادی و نشاط و رقابت سالم در میان قشر جوان جامعه را ایجاد کند.

وی در پایان در خصوص انتخاب نام "ویرا"، گفت: این نام کلمه‌ای کُردی به معنای «باهوش» است و در کنار برگزاری مسابقات علمی، تلاش داریم واژه‌هایی را که بر خواسته از فرهنگ این آب و خاک است را به نسل آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي منطقه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی  گفت : براساس برنامه ریزی صورت گرفته، نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان گرامیداشت زنده یاد (محمد سلمان اکبری) در اردیبهشت ماه جاری در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان این دوره از رقابت از ۲ ماه قبل داده شده و براساس آخرین جمع بندی صورت گرفته، تاکنون ۱۶ تیم از هیات مذهبی زاهدان برای شرکت در این دوره از رقابت اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ایجاد شور و نشاط و سلامتی در بین فعالان هیاتی را از اهداف برگزاری این دوره از رقابت بیان کرد و افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته رقابت تیم ها از هفتم تا هفدهم اردیبهشت ماه جاری در سالن‌های تعیین شده از ساعت هفت تا ۹ شب با حضور داور لیگ برتر کشور انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در پایان این دوره از رقابت به چهار تیم منتخب، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام جهانشاهی از عموم مردم برای حضور،‌ مشاهده و تشویق تیم‌ها در این رقابت دعوت کرد و گفت: در حین برگزاری رقابت، برنامه های فرهنگی خوبی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود