Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس آلمانی با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای به برلین و اتحادیه اروپا توصیه کرد که مستقل‌تر از آمریکا عمل کنند. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جوزف برامل"، از کارشناسان مسائل سیاست خارجی در آلمان در گفتگویی با روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان به بررسی خط و مشی خصمانه آمریکا در قبال ایران و توافق هسته ای و عواقب چنین رویکردی پرداخته و در پاسخ به این پرسش که ایران اعلام کرده بخش هایی از توافق هسته‌ای را دیگر اجرا نخواهد کرد و با توجه به این اقدام شما شرایط را چگونه ارزیابی می کنید گفت: نشانه ها مدت هاست که حاکی از وقوع یک جنگ دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که آمریکایی ها به صورت یک جانبه توافق هسته ای با ایران را لغو کردند تنها دو گزینه باقی مانده است. یا آمریکایی ها، اسرائیلی ها و سعودی ها باید خود را برای ایران هسته ای آماده کنند و یا به زعم خود در اقدامی پیشگیرانه حملات ایران را در پیش می گیرند.

واکنش رسمی اتحادیه اروپا به کاهش تعهدات برجامی ایرانمقام اتحادیه اروپا: اقدامات ایران نقض برجام نیست

این کارشناس آلمانی در ادامه گفت در این اوضاع حالا حتی سعودی ها هم با وجود پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود ( به زعم آمریکایی ها) آدم های خوبی هستند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا و آلمان می توانند از تشدید تنش ها جلوگیری کرده و توافق هسته ای را در این اوضاع حفظ کنند گفت: اروپا با توافق هسته ای با ایران یک موفقیت سیاست خارجی و همراه با دولت اوباما را رقم زد و به اصطلاح توانست گاوی را از روی یخ عبور دهد. حالا این دستاورد پوچ شده است.

وی افزود: اروپا نمی تواند در برابر فشارهای ایلات متحده ایستادگی کند زیرا شرکت های اروپایی می دانند که تجارت آینده در کجاست و چنین تجارتی در آمریکا و نه در ایران است. کسی که با آمریکا مبادلات تجاری دارد و با دلار معامله می کند باید در برابر قدرت اقتصادی و نظامی آمریکا سر خم کند.

برامل در پاسخ به این پرسش که شما در این اوضاع چه توصیه ای به برلین دارید گفت: اروپا باید مستقل تر تصمیم بگیرد. شاید هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در این شرایط بتواند به صدر اعظم آلمان آنچه را که زمانی خودش گفته بود را بگوید مبنی بر اینکه ما دیگر نمی توانیم به دیگران تکیه کنیم و خود باید سرنوشتمان را در دست گیریم.

وی در این راستا خواستار افزایش هزینه های نظامی این اتحادیه شد.

انتهای پیام/    

R31356/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ برجام دونالد ترامپ برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است

به گزارش جام جم آنلاین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه میلیاردها دلار خسارت در نوار غزه به جا گذاشته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزچهارشنبه اذعان کرد: میزان ویرانی‌های غزه در نتیجه حملات اسرائیل، بیشتر ازویرانی های جنگ جهانی دوم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است.

بورل تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده و ۳۵ درصد زیر ساخت‌های غزه به طور کامل تخریب شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم