Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:55:57 GMT

والدین برای تربیت کوکان‌شان، «جنسیت» را در نظر بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۹۷۳۱

والدین برای تربیت کوکان‌شان، «جنسیت» را در نظر بگیرند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: والدین برای تربیت کودکان‌شان، «جنسیت» و تفاوت‌های روحی و جسمی دختران و پسران را در نظر بگیرند.

سلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تربیت کودکان، مجموعه‌ای از روش‌های مثبت برای تعلیم یا پرورش افراد به شیوه‌های مثبت و خلاقانه است، اظهار کرد: با به کار بردن شیوه‌های مختلف تربیت به کودکان می‌آموزیم که چه رفتاری مثبت و چه رفتاری منفی است و یا به عبارتی به آن‌ها می‌آموزیم که چه‌طور رفتار کنند تا مطابق با عرف جامعه و خانواده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در واقع والدین برای این‌که فرزندانی سالم داشته باشند، باید اصول و شیوه‌های تربیتی از جمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های جرات‌مندی، شیوه‌های مقابله با انتقاد، مراحل ابراز رفتار جرات‌مندانه و تفاوت جرات‌مندی با پرخاشگری و کم‌رویی را بدانند و در صورت نیاز، از مراجعه به مشاور ابایی نداشته باشند.

این مسئول با تاکید بر این‌که تربیت کودک، مجموعه قواعدی است که روش‌های تنبیهی و تشویقی را توامان شامل می‌شود، ادامه داد: در اصول تربیتی کودکان باید به طور کامل با حد و حدود و خط قرمزها آشنا باشیم و به وضوح بدانیم که چه کارهایی پذیرفته و کدام یک غیرقابل قبول است؛ در واقع والدین با تعیین حد و حدود برای فرزندشان مشخص می‌کنند که از وی چه انتظاری دارند و محدوده آزادی عمل او تا چه حد است.

وی تصریح کرد: توجه، ترکیبی از تایید کلامی و غیرکلامی است و اعضای خانواده باید از طریق گفتار و رفتار، به یکدیگر اطمینان خاطر بدهند که برای همدیگر مهم و دوست‌داشتنی هستند. این قانون فقط شامل حال کودکان نمی‌شود، بلکه در مورد والدین کودک صادق است. متاسفانه والدین در بسیاری موارد به دلیل نادیده گرفتن تفاوت‌های موجود بین دختران و پسران، زمینه را فراهم می‌کنند تا فرزندشان در رفتارهای جنسیتی خود دچار مشکل شود.

حسینی تاکید کرد: والدین باید این دیدگاه را که تمایلات و خواسته‌های کودک دختر با کودک پسر هیچ تفاوتی ندارد کنار بگذارند و شیوه‌های تربیتی مناسب با جنسیت کودک را انجام دهند؛ در واقع هر اقدام و روش تربیتی باید متناسب با اوضاع و احوال و شرایط مربوط از جمله شرایط زندگی و خصوصیات شخصیتی تعریف و به کار برده شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان به یک نوع شیوه تربیتی متناسب با فردیت و شخصیت کودکان دست یافت، استفاده از رهنمون‌های مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تربیت کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.
امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد