Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@23:17:37 GMT

"زمانه شناسی مهم ترین دلیل ماندگاری استاد مطهری است"

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۳۷۰۲

'زمانه شناسی مهم ترین دلیل ماندگاری استاد مطهری است'

پول‌نیوز - رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی در دیدار با خانواده شهید مرتضی مطهری مهم ترین دلیل ماندگاری و محبوبیت این شهید والامقام را زمانه شناسی ایشان دانست.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز،  به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت علامه شهید مرتضی مطهری ، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره به همراه احمد حشمی پور ، مدیرکل حوزه مدیریت بانک دی با حضور در منزل آن شهید بزرگوار، با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





سهم دینی در این دیدار ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری، در توصیف جایگاه شهید مطهری در بنیانگذاری انقلاب اسلامی گفت:  استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان یکی از شخصیت های تأثیرگذار در تئوری پردازی مبانی انقلاب اسلامی توانست در طول عمر پربرکت خود به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تشریح مبانی عقلی و نقلی حکومت اسلامی و ولایت فقیه در قالب سخنرانی، مناظره و یادداشت، نقش بزرگی را در شکل گیری مبانی تئوریک انقلاب اسلامی ایفا نماید.

وی با اشاره به لزوم مطالعه آثار شهید مطهری در عصر حاضر افزود: شهید مطهری متفکر برجسته ای است که مطالعه آثار وی و تامل در تفکراتش نه تنها دید افراد را نسبت به مسائل مختلف وسیع تر و کامل تر می نماید بلکه به افراد شیوه اندیشیدن، اجتناب ازتقلید کورکورانه و تحلیل منطقی را نیز می آموزد، چرا که به راستی شیوه ایشان در نگارش و بیان مطالب، بسیار استادانه و منطقی است.

رئیس هیئت مدیره بانک دی در تبیین اندیشه شهید مطهری در باب نشر و گسترش اسلام در میان مردم تصریح کرد: استاد مطهری معتقد بود که باید اسلام را آن ‌طور که هست به مردم معرفی کنیم، نه چیزی به آن بیفزاییم و نه بکاهیم، به تعبیر دیگر اسلام را بدون آرایش و پیرایش عرضه کنیم تا «فطرت حقیقت‌جوی» انسان‌ها به‌سوی آن جذب شود.

سهم دینی در ادامه به دیدگاه شهید مطهری در خصوص علم آموزی پرداخت و گفت: استاد مطهری علم آموزی را برای همه، اعم از زن و مرد، لازم می¬داند و معتقد است در اسلام هم به زنان و هم به مردان توصیه شده که علم بیاموزند و تفاوتی در توصیه به علم آموزی بین زنان و مردان وجود ندارد.

وی با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از جایگاه تربیتی شهید مطهری در بین نسل جوان افزود: رهبری معظم انقلاب مهمترین دلیل ماندگاری و محبوبیت افکار و شخصیت استاد مطهری را در این میدانند که ایشان در عرصه تربیت نسل جوان به ذهنیت جامعه توجه کرد و عمده‌ترین سؤالات ذهنی جامعه جوان و تحصیل‌کرده و روشنفکر کشور را استخراج کرد و آنها را با تفکر اسلامی و فلسفه اسلامی و منطق قرآنی منطبق کرد و پاسخ آن ها را در سطوح مختلف از مسئله عدل الهی، قضا و قدر، علل گرایش به مادی گری، تا مسائل مربوط به زنان و خدمات متقابل اسلام و ایران در مقابل افراد گذاشت که جملگی نشان دهنده تسلط کامل این عالم بزرگوار بر مسائل و شبهات حاکم بر جامعه است.

در پایان سهم دینی ضمن ابراز خرسندی از این دیدارصمیمانه ابراز امیدواری کرد که آثار پر برکت استاد مطهری هم چنان فرا راه جوانان و جویندگان اسلام ناب قرار گیرد.

گفتنی است در این دیدار همسر شهید مطهری ضمن قدردانی از حضور رئیس هیئت مدیره بانک دی در منزل ایشان، به ذکر خاطراتی از دوران زندگی انقلابی شهید مطهری پرداخت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک دی شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد