Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:27:51 GMT

واحد‌های تولیدی راکد در اردبیل فعال می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۴۷۷۲

واحد‌های تولیدی راکد در اردبیل فعال می‌شوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: ۳۴ درصد واحد‌های تولیدی استان اردبیل راکد هستند و تلاش می‌کنیم امسال با توجه ویژه به فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد بعنوان ظرفیت قابل توجه و بالقوه تولید و اشتغال، شاهد بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ کرده ایم که امسال اولویت اصلی و برنامه ریزی‌ها باید روی فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد در کنار جذب سرمایه گذار جدید متمرکز باشد.

استاندار اردبیل که روز‌های گذشته نیز از واحد‌های تولیدی راکد شهرستان‌های گرمی و مشگین شهر نیز بازدید کرده بود، از ۱۴ واحد تولیدی راکد، نیمه فعال، طرح توسعه و آغاز عملیات اجرایی در شهرک صنعتی شماره ۲ و ناحیه صنعتی نوجه ده نمین بازدید کرد.

بهنام جو در این بازدید گفت: از۴ واحد تولیدی راکد بازدید شده در این شهرک، ۲ واحد تولید محصولات لبنی تا ۶ ماه آینده با تامین آب، برق، گاز مورد نیاز به چرخه تولید باز می‌گردد و واحد‌های تولیدی مواد شیمیایی و فوم نیز مشکلاتی را با بانک عامل خود داشتند که نیاز به حل موارد اختلافی و رسیدن به توافق مناسب برای راه اندازی هستند که در روز‌های آتی اقدامات مورد نیاز انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: واحد‌های اسقاط خودرو، درب ضد سرقت، تولید حبه قند و نبات، تولید ام دی اف و صنایع وابسته ۴ واحد دیگری بود که طرح توسعه داشتند و قرار شد با پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، تقسیط برای بدهی‌های بانکی و بیمه‌ای علاوه بر گسترش تولید، اشتغال جدید و قابل توجهی نیز خواهند داشت.

استاندار اردبیل بیان کرد:واحد‌های تولیدی شیرآلات پردیسان و سرم سازی و محصولات تزریقی انسانی که در شمالغرب کشور بی نظیر است دو واحد جدید الاحداث هستند و زمین مورد نیاز و تسهیلات درخواستی این دو واحد تامین گردید و با تکمیل و به بهره برداری رسیدن آن‌ها، حدود ۲۰۰ اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

۲۰۰ اشتغال جدید در اردبیل ایجاد می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد