Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@06:08:24 GMT

مرور تاریخ/ انگیزه های کوچکی که ایمان را بر باد می دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۸۰۴۳

مرور تاریخ/ انگیزه های کوچکی که ایمان را بر باد می دهد

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر التزام به احکام اسلام تصریح کرد: گاهی انگیزه های کوچک دنیوی اصل ایمان را دچار خلل و یا کلا'' از بین می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی غروی، استاد حوزه علمیه قم، امروز(۲۱ اردیبهشت)در سخنرانی بعد از نمازظهر و عصر که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ایراد می شود؛ با بیان نکاتی راجع به آیه ۹۴ سوره مبارکه نساء افزود: این آیه تناسبی با اشارات تاریخی دارد زیرا دارای یک شان نزول تاریخی است و با ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها نیز ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 



وی گفت: سوره نساء آنگونه که از سیاق آیات آن پیداست، سال سوم هجرت(حدودا) و بعد از جنگ سرنوشت ساز احد نازل شد و چون مسلمانان در این جنگ شهدای زیادی دادند برای همین آیات زیادی در این سوره درباره یتیمان و ارث به ویژه ارث زنان آمده است.

 



آیت الله یوسفی غروی آیه مذکور را راجع به حادثه ای عنوان کرد که از زیدبن حارثه کلبی صادر شده و توضیح داد: در عرب بنی کلاب حجازی و بنی کلب یمنی هست که عرب شمال و جنوب عربستان هستند و زید از بنی کلب بود.

 



وی ادامه داد: زید سومین ( بعد از حضرت علی علیه السلام و خدیجه سلام الله علیها) کسی است که به دست پیامبر مسلمان شد؛ پس از جنگ احد روزی دید مشرکی گوسفندان خود را به سمت غاری برد و داخل آن کرد و خود بر در غار ایستاد، زید شمشیر کشید و او شهادتین را اظهار کرد اما زید با این تصور که شهادتین او از سر ترس است و نمی خواهد آن گوسفندان به عنوان غنایم به مسلمین برسد؛ او را کشت.



کارشناس تاریخ اسلام با بیان اینکه این امر باعث شد تا پیامبر بعدها جواب سلام او را ندهد؛ تصریح کرد: آیه ۹۴ سوره نساء میان اسلام و ایمان فرق گذاشته بر التزام به احکام اسلام و عدم کوچکترین مسامحه در این باره تاکید کرده است.



وی افزود: این مسئله باعث شد تا زید که اسم و رسم پیدا کرده بود بعد از وفات رسول اکرم با امام علی علیه السلام بیعت نکند و حتی فرزند او، اسامه هم پس از خلیفه سوم باز زیر بار بیعت آن حضرت نرفت لذا گاهی انگیزه های کوچک دنیوی اصل ایمان را دچار خلل و یا کلا از بین می برد.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی اصفهان رونق تولید خطبه نماز جمعه قوه قضائیه دفتر امام جمعه کرمان آیت الله یوسفی غروی سخنرانی مذهبی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تمرین تیم فوتبال نساجی پیش از دیدار حساس مقابل ذوب آهن اصفهان برگزار شد و ساکت الهامی در کنار بازیکنان خود به تمرین پرداخت.

این تمرین در هوای مطلوب برگزار شد و بازیکنان نساجی زیر نظر کادرفنی کارهای تاکتیکی را مرور کردند و ضربه به دروازه را در دستور کار خود قرار دادند.

نساجی در آخرین دیدار خود در لیگ برتر موفق به شکست تراکتور شد و سه امتیاز مهم را به دست آورد و با توجه به حذف از جام‌حذفی فرصتی 13 روزه برای ریکاوری و مرور برنامه‌های فنی داشتند تا برای کسب سه امتیاز مهم خارج از خانه آماده شوند.

ساکت الهامی و دستیارانش این تمرین را با دقت زیادی نظارت می‌کردند و در تمرین شوت‌زنی در کنار بازیکنان حضور پیدا کردند.

تصاویری از تمرین نساجی را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد (عکس)
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • مسی: این مربی تنها کسی بود که به من ایمان داشت