Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد بالای تیراندازی های مرگبار در آمریکا که به نظر می رسد به دلیل خشم است، در واقع زمینه اجتماعی دارد. پلیس آمریکا 36 بار از پلیس آلمان مرگبارتر است. دو فاکتور کلی انگیزه های وحشیگری پلیس، سیستم های قانونگذاری مؤید خشونت و ترس افسران از بی ثباتی درجه خطر شغلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بر اساس فصلنامه سیاسی - دیپلماتیک انگلیسی "براون پلیتیکال ریویو" 4224 نفر در برزیل (سال 2016)، 1147 نفر در آمریکا (سال 2017)، 11 تن در آلمان (سال 2016) به طرز وحشیانه ای به دست پلیس کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی 24 سال گذشته در انگلیس و ولز به 55 نفر شلیک شده است. تعداد بالای تیراندازی های مرگبار در آمریکا که به نظر می رسد به دلیل خشم است، در واقع زمینه اجتماعی دارد. پلیس آمریکا 36 بار از پلیس آلمان مرگبارتر است. البته پلیس آمریکا 35 مرتبه بیشتر در معرض کشته شدن قرار دارد.

این رابطه در طبقه بندی قتل های صورت گرفته توسط سازمان های اجرای قانون بین آمریکا و برزیل نیز به کار می رود: در سال 2015، برزیل 27 مورد آدمکشی در بین 100000 شهروند داشت، این آمار در آمریکا 5 و در آلمان تنها 1 مورد بود. انگیزه های قانونی نقش قابل توجهی داشتند.

برای سنجش نژادپرستی قانونگذاری آمریکا، محققان داده های مربوط به میزان اختلاف های زندانی، بیکاری، اقتصادی، آموزشی و همچنین تبعیض نژادی که قابل توجه ترین عامل تعیین کننده وحشیگری پلیس بودند را تحلیل کردند. این امر می تواند توضیح دهد که چرا ابداع دوربین های لباس افسران پلیس در واشنگتن دی.سی ناکام ماند. وقتی افسران تابع قانون باشند، نظارت رفتار آنها را تغییر نمی دهد. با این حال، نژادپرستی تنها عامل نیست.

جذابیت شغل و کیفیت کاندیداها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. "جیمز استوارت" رئیس پلیس نیوآرک در مستند Frontline در مورد نظارت بر پلیس اعلام کرد که آنها (پلیس) دستمزد بسیار کمی دارند. چه کسی این شغل را می پذیرد؟!

عامل بعدی در خشونت پلیس، ترس است. طی یک گزارش درباره خشونت پلیس در آمریکای لاتین، یک اقتصاددان رابطه خطی بین کشتار توسط سازمان اجرایی و تعداد قتل ها در کشور را نشان می دهد. در این مقایسه جهانی کشور، السالوادور با 81 کشته از هر 100000 شهروند در صدر فهرست قرار دارد. این آمار در آمریکا 3 تا 5 برابر بیشتر از همتایان اروپایی آن است. میزان بالای مالکیت سلاح این روند را فراهم می آورد. آمار این مالکیت در آمریکا با رقمی قابل توجه 30 درصد اعلام شده است.

نقشه برداری از اطلاعات گردآوری شده در مورد خشونت پلیس آمریکا بیش از 1100 قتل در سال 2017 را نشان می دهد. این گزارش با جمع آوری اطلاعات از گزارش های رسانه ها، آگهی های ترحیم، سوابق عمومی و پایگاه های اطلاعاتی مانند؛ فیتال اینکانترز (Fatal Encounters) و واشنگتن‌پست جامع ترین گزارش خشونت مرگبار پلیس در سال 2017 را نشان می دهد. این تحلیل اظهار می دارد که اکثریت قتل های انجام شده توسط پلیس در سال 2017 قابل پیشگیری بوده اند و سیاست ها و عملکردهای ویژه می تواند از کشتارهای آتی جلوگیری کند.

این گزارش را می بینیم:

1147 نفر در سال 2017 به دست پلیس کشته شدند.

92 درصد با گلوله پلیس کشته شدند. تاسرها (سلاح بیهوش کننده و مهلک)، شدت عمل فیزیکی و خودروهای پلیس از دیگر عوامل مرگ و میر به شمار می آیند.

افسران تنها در 13 مورد (یک درصد از کل کشتار توسط پلیس) متهم شناخته شدند.

9 مورد از این 13 مورد شواهد ویدئویی داشتند. اغلب این ویدئوها توسط دوربین های لباس پلیس گرفته شده بودند.

ما در 569 مورد قادر به شناسایی پلیس ها بودیم. حداقل 48 پلیس قبلا به یک نفر شلیک کرده یا وی را کشته بودند. 12 نفر هر دو مورد را داشتند.

بیشتر کشتارها از جانب پلیس و بدون ارتکاب جرم از سوی مردم آغاز شد. 89 نفر پس از ایست پلیس به دلیل تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی کشته شدند.

149 فرد غیر مسلح به دست پلیس کشته شدند.

اغلب افراد غیر مسلح رنگین پوست بودند.

احتمال قتل افراد ساهپوست اغلب غیر مسلح بودند به دست پلیس بیشتر بود.

سلاح کشنده ی 112 نفر از کسانی که توسط پلیس کشته شدند، خودرو بود.

96 نفر از آنها زمانی کشته شدند که پلیس به خودروی در حال حرکت آنها شلیک کرد. اقدامی که کارشناسان خواستار ممنوعیت آن هستند.

کارشناسان، گروه های اجرای قانون و وزارت دادگستری آمریکا توصیه کردند که پلیس ها از شلیک به اتومبیل های در حال حرکت مردم منع شوند. این تیراندازی ها بی اثر و خطرناک است، چرا که شلیک به راننده می تواند خودرو را خارج از کنترل کرده و تهدیدی برای پلیس و مردم باشد.

علیرغم این هشدار، اکثر ادارات پلیس در چنین موقعیت هایی به افسران خود اجازه شلیک می دهند. در اکثر کشورها، پلیس افرادی را که چاقو دارند بدون شلیک خلع سلاح می کند.

اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید

 

به همین گزارش نقشه برداری در سال 2018 می پردازیم:

تنها 23 روز در سال 2018 کسی به دست پلیس کشته نشد.

سیاهپوستانی که اکثرا غیر مسلح بودند، بیشترین آمار در کشتار پلیس را داشتند.

اینکه کجای آمریکا زندگی می کنید در این آمار مؤثر است. 13 اداره از 100 اداره پلیس آمریکا بیشتر سیاهپوستان را می کشند.

جرم مهم نیست. کمتر از یک سوم از سیاهپوستانی که در آمریکا در سال 2014 کشته شدند، متهم به خشونت بودند.

سطح جرم و جنایت در شهرهای آمریکا ملاک کشتار کمتر و بیشتر افراد نیست.

هیچ عذری برای خشونت پلیس وجود ندارد. با وجود جمعیت بیشتر شهرستان بوفالو نسبت به شهر اورلاندو افراد کمتری در سال های 2013 تا 2016 بر اثر شلیک پلیس کشته شدند.

هیچ احساس مسئولیتی وجود ندارد. در سال 2015، 99 درصد از افسران قاتل پلیس محکوم نشدند.

راه حل ها باید رعایت شود. اداره های پلیسی که از سیاست های اجباری چون؛ هشدار پیش از شلیک، منع شلیک به خودروی در حال حرکت، مداخله پلیس در ابراز خشونت افسر دیگر، عدم ایجاد تنش، گزارش تمام موارد استفاده از زور، استفاده از ابزارهای دیگر قبل از تیراندازی و ... استفاده می کنند کمتر مرتکب قتل می شوند، اما تعداد اندکی از این ادارات این سیاست ها را می پذیرند.

قربانیان غیر مسلح

مقایسه شهرها

مقایسه ایالت ها

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب

سرهنگ منصور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از وقوع قتل یک نفر در روزهای پایانی فروردین سال جاری در یکی روستاهای بخش گواور گیلانغرب، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی گیلانغرب با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی قاتل فراری در یکی از شهرهای استان ایلام شده و طی عملیاتی منجسم موفق به دستگیری این فرد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب با اشاره به انتقال متهم دستگیر شده به پلیس آگاهی گیلانغرب، تصریح کرد: این فرد در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه‌اش را اختلافات شخصی و انتقام جویی عنوان کرد.

محمدی در پایان سخنانش از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و معرفی فرد قاتل به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

کد خبر 6091358

دیگر خبرها

  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • غرب بدون روتوش