Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@11:13:13 GMT

اروپا فقط بیانیه می‌ دهد، اقدامات موثر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۴۶۸۳

اروپا فقط بیانیه می‌ دهد، اقدامات موثر ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حسن قشقاوی در این پرسش که چرا جمهوری اسلامی ایران تصمیم به کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام گرفته، تصریح کرد: اتحادیه اروپا بار دیگر به دستورالعمل ارتباطی خود متوسل شده است. اروپا با یک بیانیه به تصمیم ایران پاسخ داده و فقط توصیه های عمومی‌ می‌ کند اما هیچ مکانیسم اجرایی برای حل این وضعیت ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: طی سه سالی که از اجرای برجام می‌گذرد، ایران به کلیه تعهدات خود در این توافق بین‌المللی مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل عمل کرده و این موضوع طی 14مورد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.

به گفته قشقاوی، اروپا باید بداند که ایران در این مسأله خیلی جدی است. تصمیم جدید بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور اتخاذ و اعلام شده و مورد حمایت مردم ایران است.

وی خاطرنشان ساخت: ما از اروپا انتظار یک پاسخ عملی‌ داریم. آنها پذیرفته ا‌ند که آنچه که آمریکا انجام داده مغایر با قوانین بین المللی است اما هیچ گام موثری برای ایفای تعهدات خود برنداشته ا‌ند.

سفیر کشورمان ابراز داشت: دیپلماسی نمی تواند فقط لفاظی باشد، نمی تواند به بیانیه ها محدود شود، باید یک بخش عملی داشته باشد.

سفیر ایران در اسپانیا خاطرنشان کرد: مردم ایران انتظار دارند اروپا با مواضع عملی‌تر به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران پاسخ بدهد.

این روزها شاهد آن هستیم که اسپانیا در حال اتخاذ تصمیمات عملی برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه کوبا است و سوالی که داریم این است که چرا در مورد ایران نیز چنین مکانیزمی را دنبال نمی‌کنند؟

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا همچنین در ارتباط با خطر درگیری نظامی میان ایران و آمریکا، گفت: اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی و هم‌پیمانان آن گزینه‌ای است برای آن که دیگران را تهدید قلمداد کنند.به جنگ رسانه‌ای روی می‌آورند تا کشوری را تهدید بخوانند و سپس تعرضات بعدی را علیه آن توجیه کنند و این همان کاری است که آمریکا چهل سال است علیه ایران انجام می‌دهد.اما ایران تهدید نیست و هیچ اقدامی نکرده که تهدید قلمداد شود. همین کار را آمریکایی در عراق زمان صدام حسین کردند و بعداً مشخص شد که همه ادعاهایشان دروغ بوده است.

وی تاکید کرد: مقامات آمریکایی به خوبی از توان نظامی ایران آگاه هستند و می‌دانند ما ترسی نداریم و حتی یک گام نیز عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

قشقاوی در پایان گفت : ملت ایران در دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت سرزمینی خود جدی است و این را قبلاً در جنگ تحمیلی هشت‌ساله رژیم صدام علیه خود ثابت کرده و نشان داده‌اند در مقابل اشغال بیگانگان متحدتر می‌شوند. لذا درگیری نظامی را تقریباً غیرممکن می‌دانم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسن قشقاوی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند

دانشجویان طرفدار فلسطین که در محوطه دانشگاه کلمبیا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تحصن کرده بودند، تهدید به تعلیق دانشگاه را نیز نپذیرفتند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانشجویان دانشگاه کلمبیا که در حمایت از فلسطین با پرپایی چادر تحصن کرده بودند، اولتیماتوم روز گذشته دانشگاه را برای تعلیق و پایان اعتراضات نادیده گرفتند.

این دانشگاه در به‌روزرسانی وب سایت خود نوشته است: «ما به عنوان بخشی از مرحله بعدی از تلاش‌هایمان برای اطمینان از ایمنی در محوطه دانشگاه، تعلیق دانشجویان را آغاز کرده‌ایم. پس از شروع اقدامات انضباطی، تصمیم‌گیری توسط چندین واحد مختلف در دانشگاه بر اساس ماهیت تخلف انجام می شود.»

در نامه‌ای با عنوان «اطلاعیه به اردوگاه» در خطاب به دانشجویان معترض به جنایت‌های رژیم اسرائل نوشته شده است: «مهم است که بدانید دانشگاه دانشجویان بسیاری را در اردوگاه شناسایی کرده است.اگر تا ساعت ۲ بعدازظهر به تحصن پایان ندهید، در انتظار بررسی بیشتر برای تعلیق خواهید شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر داوطلبانه تا ساعت ۲ بعدازظهر آنجا را ترک کردید، خود را به مقامات دانشگاه معرفی کنید و فرم ارائه شده را امضا کنید که در آن متعهد می‌شوید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵ یا تاریخ اعطای مدرک خود به تمام سیاست‌های دانشگاه پایبند باشید و به این ترتیب شما واجد شرایط تکمیل ترم با وضعیت *خوب* خواهید بود.»

مذاکره‌کنندگان معترض روز دوشنبه به دانشگاه اطلاع دادند که تظاهرکنندگان با موافقت به ادامه تحصن، به اولتیماتوم بی‌اعتنایی کردند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی معترضان را نشان می‌دهد که یک «دیوار انسانی» را تشکیل داده‌اند که ظاهراً برای جلوگیری از هرگونه تلاش پرسنل دانشگاه برای از بین بردن محل تحصن طراحی شده است.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در بیانیه‌ای دانشگاه را به اعمال خشونت‌آمیز متهم کردند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «تهدید امروز پس از چند روز مذاکرات بی‌ثمر صورت می‌گیرد که طی آن دانشگاه از بررسی جدی درخواست‌های ما برای واگذاری، شفافیت مالی و عفو دانشجویان و اساتید منضبط در جنبش آزادی‌بخش فلسطین خودداری کرد.»

دانشگاه کلمبیا در نیویورک به مرکز موجی از اعتراضات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه جنگ شش‌ماهه رژیم اسرائیل در غزه تبدیل شده است که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، آواره شدن صدها هزار نفر دیگر و قحطی شده است.

این تظاهرات در میان ادعاهای دانشجویان یهودی مبنی بر اینکه آنها مورد تهدید و توهین قرار گرفته‌اند، شدت گرفته است. فعالان معترض، در پاسخ تاکید کرده‌اند که اتهامات یهودی‌ستیزی در تلاش برای سرکوب کردن انتقاد از اسرائیل تشدید شده است.

کد خبر 749285

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است