Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود چند صدهزار نفر از معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه‌زرد‌ها برای بیست و ششمین شنبه متوالی در شهر‌های مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند. آفتاب‌‌نیوز : پلیس مطابق معمول هر شنبه به سمت معترضان در شهر‌های لیون و نانت برای متفرق کردن راهپیمایان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
به گزارش یورونیوز؛ در شهر نانت گروهی از معترضان که لباس‌های سیاهی بر تن داشتند تعداد زیادی بطری و همچنین شیشه مغازه‌ها را شکستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله سبب درگیری میان آنان و پلیس شد.
در لیون نیز پلیس تلاش کرد تا با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان آن‌ها را از میدان مرکزی شهر، محل همیشگی تجمع جلیقه زرد‌ها دور کند.
از شروع اولین تجمع جلیقه زرد‌ها حدود شش ماه می‌گذرد و آن‌ها به سیاست‌های امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه که منجر به افزایش قیمت‌ها و کاهش سطح رفاه شده است، معترضند.
ادامه این اعتراض‌ها در دو هفته منتهی به انتخابات پارلمان اروپا سبب شده است تا گروه‌های راست افراطی که در رقابت با حزب آقای ماکرون هستند از آن بهره ببرند و رقابت تنگاتنگی میان این احزاب شکل بگیرد.
ناآرامی طولانی مدت باعث شده است که دولت فرانسه امتیازات سیاسی گزافی را به مخالفان ارائه کند و تغییراتی در سیستم مالی این کشور از جمله اصلاح سیستم حقوق بازنشستگی ایجاد نماید.
با این حال معترضان بر این باورند که این اصلاحات کافی نیستند و دولت باید کار‌های بیشتری در جهت ایجاد رفاه برای شهروندان صورت دهد.
اعتراضات در پاریس هم ادامه داشت، اما به خشونت منجر نشد. در شنبه بارانی پاریس معترضان با پوشیدن جلیقه‌های زرد و با در دست داشتن چتر در خیابان‌های این شهر حضور یافتند.
براساس آمار رسمی دولت فرانسه تعداد معترضان که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی از ۳۰۰ هزار نفر فراتر بود به تدریج کاهش یافته و به زیر این رقم رسیده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه جلیقه زردهای فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند

صدها خانواده نظامیان اسرائیلی که در نوار غزه در حال جنگ هستند، خواستار عدم حمله به رفح شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان معاریو در خبری در این رابطه اعلام کرد، 600 نفر از اعضای خانواده نظامیان اسرائیلی حاضر در غزه خواهان عدم تهاجم زمینی به رفح شدند.

به نوشته این رسانه، بیش از 600 نفر از اعضای خانواده نظامیان اسرائیلی حاضر در نوار غزه در نامه‌ای خطاب به یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل و هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش از آنها خواستند حمله زمینی به رفح انجام نشود.

خانواده این نظامیان خطاب به گالانت و هالیوی گفتند: دیگر ما به شما اعتماد نداریم، ورد به رفح می‌تواند دام مرگباری باشد.

گفتنی است این درخواست از سوی خانواده‌های نظامیان صهیونیست در حالی اعلام می‌شود که بنیامین نتانیاهو بر عزم خود جهت ادامه جنگ پافشاری می‌کند.

محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفحبلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه داردرسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کردحمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شدطرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت