Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@04:16:08 GMT

لزوم آرایش جنگی دستگاه‌های اجرایی برابر تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۵۵۸۰

لزوم آرایش جنگی دستگاه‌های اجرایی برابر تحریم‌ها

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در‌خصوص لزوم آرایش جنگی ‌برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن اشاره کرد و افزود: آرایش جنگی در حوزه‌های اقتصادی امری ضروری است که در این راستا در حوزه اقتصادی که در حالت شرایط جنگی است باید آرایش جنگی به خود بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دشمن در حوزه اقتصادی آرایش جنگی گرفته که با وجود آرایش جنگی دشمن در حوزه‌های اقتصادی، متأسفانه آرایش‌ ما ‌هنوز‌ آرایش ‌جنگی ‌نیست و نیاز است تا در تمامی شرایط حالت جنگی به خود بگیریم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه هنوز برخی مدیران و واحدهای تولیدی ما درک درستی را از شرایط اقتصادی کشور پیدا نکردند، اظهار کرد: اصلاح برخی قوانین متناسب با شرایط جنگ اقتصادی امروز ضروری است.

این مقام عالی استان با تأاکید بر اینکه دولت و مراکز تصمیم‌گیر که خط و مشی‌های نظام را تعیین می‌کنند، باید با اصلاح برخی رویه‌ها به صورت جدی به بحث اصلاح قوانین و انطباق آنها با شرایط جنگ اقتصادی ورود کنند، متذکر شد: ارجاع برخی از پیشنهادات اصلاحی شورای گفتگوی استان به قانون از سوی وزارخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط است که با ارجاع دادن پیشنهادات به قانون مشکلی حل نخواهد شد، قوانین باید اصلاح و متناسب با شرایط جنگی فعلی تنظیم‌ و تدوین شوند.

وی بر ضرورت تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی در شرایط خاص فعلی باید به شکلی عمل کنند که کارها روان‌تر‌ عمل شود که در این راستا مچ‌گیری مشکلی را حل نمی‌کند و برای شرایط سخت و دور زدن تحریم‌ها، خلاقیت‌هایی نیاز است که باید بستر آن ایجاد شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه امکان افزایش تحریم‌ها وجود دارد، افزود: در گذشته صنعت نفت مورد هدف تحریم‌های ظالمانه بود اما اخیراً این تحریم‌ها به بخش فلزات نیز رسیده و ممکن است بخش‌های دیگری نیز با تحریم مواجه شوند که بر این اساس آمریکا می‌کوشد شرایط را برای ما ‌سخت‌تر‌ کند تا مردم از حمایت و همراهی دولت دست بکشند و پشت سر این تحریم‌های ظالمانه و در کنار آن یک تبلیغ پر حجم در قالب یک عملیات روانی دقیق و گسترده و پرحچم نیز در کار است.

آشناگر با اشاره به اینکه در رونق تولید موانعی وجود دارد یادآور شد: باید این موانع به طور جدی واکاوی و تجزیه تحلیل شده و راهکارهای کاربردی برای مواجه با آن اتخاذ کنیم زیرا  دشمنان‌ نیز با سرعت زیاد نسبت به تغییرات و اعمال تحریم‌ها اقدام‌ می‌کنند که دولت و نظام نیز باید برای رفع موانع تولید، ‌تمرکز جدی داشته باشند تا برابر مشکلات واکنش سریع از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه خروجی و ماحصل این‌ جلسات باید رفع موانع تولید و مشکلات کارخانه‌های باشد افزود: خوشبختانه حضور نمایندگان در این جلسات نیز ظرفیت خوبی است که باید مورد استفاده قرار گیرد که در این راستا دستورکارها در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، باید کیفی و مباحث کاربردی باشد، زیرا بیان سخنان توصیفی در جلسات کابردی اصلا مناسب و به‌ مصلحت نیست.

استاندار سمنان متذکر شد: مشکلات و مسائلی که در سطح استان قابل حل است را باید برطرف و مابقی را به کشور منتقل کنیم که در همین ارتباط ۴۰ مورد از مشکلات واحدهای تملیکی بانک‌ها در استان انجام شد و بررسی و حل مشکلات ۵۳ واحد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با برطرف کردن مشکلات آنها، این واحدها هرچه زودتر به چرخه تولید و اقتصاد بازگردند .

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن اشناگر سمنان تحریمها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما همزمان و حتی شاید ساعتی پیش از باز شدن در سالن‌های هفده‌گانه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین رویداد تجاری برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان به بازارهای جهانی، خیل عظیم بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی در محوطه نمایشگاه و ورودی‌ها خودنمایی می‌کند؛ بازدیدکنندگانی که طبعاً به واسطه ترکیب چهره و رنگ پوست، لباس‌های ملی و محلی و یا کت و شلوارهای رسمی به آسانی امکان تشخیص «خارجی بودن» یا «هموطن بودن» را به بیننده می‌دهند.

تحریم، حریف توان و اراده ایرانی نیست
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برقرار است، خوشبختانه با استقبال چشمگیر استان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی همراه بوده به طوری که فعالان حوزه‌های صنعت ساختمان و خدمات فنی، مهندسی و پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع ‌دستی و گردشگری، صنعت دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی در آن حضور به هم رسانده‌اند تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود عرصه تجارت خارجی کشور و بازارهای هدف برای محصولات وطنی را چابک‌تر، هموارتر و شفاف‌تر کنند.
در این گردهمایی بزرگ اقتصادی و تجاری  ۲هزار و ۵۰۰ تاجر از ۱۰۰ کشور و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی حضور دارند.از سویی با توجه به حضور پررنگ استان‌ها به نظر می‌رسد رویداد بزرگ برای صاحبان صنعت و تولید در اقصی نقاط کشور به قدری انگیزه‌بخش بوده که غرفه‌هایی برای خود تدارک دیده‌اند تا از نزدیک هر آنچه در چنته دارند را برای معرفی به جامعه هدف ارائه کنند و به خوبی اثبات کنند میله‌های سخت و بلند تحریم هیچ گاه محکم‌تر و برافراشته‌تر از پرچم اراده صنعتگران و صادرکنندگان ایرانی و قوی‌تر از اراده دیپلماسی اقتصادی کشورمان برای توسعه ظرفیت‌ها و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، منطقه و بازارهای جهانی نیست.

حضور پرتعداد میهمانان خارجی در محوطه بیرونی سالن‌ها و همچنین غرفه‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خوبی مؤید این واقعیت است که فرصت پنج‌روزه برگزاری این گردهمایی، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اقتصادی و تجاری کشور، امکان دستیابی بیش از پیش به ذائقه طرف‌های تجاری، آشنا شدن شرکت‌های ایرانی با توان و ظرفیت اقتصادی و تجاری میهمانانشان و بازاریابی به صورت رودررو و بی‌واسطه فراهم آمده است.

هدف گذاری یک میلیارد دلاری
بر اساس اظهارات مجریان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حدود ۶۰درصد از تاجران حاضر در نمایشگاه سال گذشته برای نخستین بار به ایران سفر کرده بودند و پس از بازدید از نمایشگاه پنجم و آشنایی با توان و ظرفیت‌های تجاری شرکت‌های ایرانی، امسال حضور پررنگ‌تر و پرتعدادتری در نمایشگاه داشته‌اند.

ارقام منتشر شده از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته ایران اکسپو نشان می‌دهد در نتیجه قراردادهای منعقد شده میان طرف‌های ایرانی و خارجی بیش از یک میلیارد دلار صادرات محقق شده و بر این اساس انتظار می‌رود امسال رقم صادرات حاصل از این گردهمایی فراتر از رقم یک میلیارد دلار باشد.

نمایشگاه ششم ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شرایطی بستری هموار برای متنوع‌تر شدن کالاها و گروه‌های کالایی صادراتی و افزایش آمار مقاصد و بازارهای صادراتی ایران فراهم آورده که همزمان با این رویداد شاخص تجاری، برنامه‌هایی برای بازدید از کارخانه‌های بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم پیش‌بینی شده و قرار است در این فرصت پنج‌روزه ۳هزار و ۵۰۰جلسه بی‌توبی (Business-to-Business) نیز برای فروش محصولات و خدمات بین شرکت‌ها برگزار شود.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها