Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@04:50:10 GMT

راهنمای جامع رمزدوم یکبار مصرف بانک ها

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۰۴۰۸

راهنمای جامع رمزدوم یکبار مصرف بانک ها

هفت صبح: در این گزارش می بینیم که هر بانک چه روشی برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف در نظر گرفته است. بعضی بانکها رمز دوم یکبار مصرف را صرفا از طریق اپلیکیشن رمزساز یا موبایل بانک ارائه می کنند، بعضی بانکها رمز دوم یکبار مصرف را با کد USSD به مشتریانشان می رسانند، بعضی ها می خواهند برای یکبار هم که شده مشتریانشان را تا شعبه بکشانند و بعضی بانک ها همه کارها را از طریق اینترنت بانک راه می اندازند، خلاصه هر بانک روش خودش را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بانک هایی که در این گزارش به آنها اشاره نشده، تا اینجای کار هنوز روش مشخصی برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف تعیین نکرده اند و برای اطلاع پیدا کردن از نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بهتر است سری به شعبه این بانک ها بزنید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبارمصرف بانک ملی

 بانک ملی زودتر از همه رمز یکبار مصرف را راه اندازی کرده. احتمالا تا حالا بنرهای «رمزترو فریاد بزن» به چشمتان خورده باشد. این تبلیغ ها مربوط به نرم افزار شصت است که برای تولید رمز یکبار مصرف طراحی شده. بانک ملی علاوه بر رمز دوم، امکان پویا کردن رمز اصلی کارت، همان رمز چهار رقمی که موقع کارت کشیدن وارد می کنید را هم به مشتریانش ارائه کرده. برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملی باید اپلیکیشن ۶۰ را از سایت این بانک دانلود کنید. بعد از نصب و تایید شماره همراه، یک بار باید خودتان را به یکی از خودپردازهای بانک ملی برسانید و از طریق آن رمز یکبار مصرف خود را فعال کنید. البته اگر سامانه بام شما فعال است، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به خودپرداز هم نخواهید داشت و از طریق س امانه بام می توانید رمز دوم و اصلی یکبار مصرف را برای کارتتان فعال کنید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبارمصرف بانک ملت

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت اول از همه باید وارد سامانه بانکداری اینترنتی شوید. بعد از ورود، خدمت تخصيص رمز دوم یکبار مصرف همراه پیامکی را از منوی تنظیمات کاربر انتخاب کنید و رمز دوم یکبار مصرف را برای کارت بانکی خود فعال کنید. رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از سه روش سراغ شما می آید. اولین و امن ترین روش این است که سری به شعب بانک ملت بزنید و از آنها تو کن یکبار مصرف بگیرید. این دستگاه مخصوص دریافت رمز دوم یکبار مصرف است و تنها در شعبه ای که حسابتان را در آن باز کرده اید، می توانید آن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که دریافت توکن سخت افزاری برای شما هزینه خواهد داشت

روش دوم استفاده از کد USSD است که یکبار رمز همراه (Mobile OTP) نام دارد. بعد از فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق سامانه بانکداری اینترنتی می توانید از این به بعد با شماره گیری کد ۷۱۲*رمز دوم یکبار مصرف کارتتان را دریافت کنید. روش سوم استفاده از اپلیکیشن موبایل بانک ملت است منتها برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف روی موبایل بانک، باید به سامانه اینترنت بانک ملت مراجعه کنید، یا اگر در نزدیکی شما خودپرداز بانک ملت وجود دارد، برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف از خود پرداز استفاده کنید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبارمصرف بانک صادرات

 راحت ترین البته غیر امن ترین راه برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف، به بانک صادرات اختصاص دارد. کافی است کد دستوری #۷۱۹* را شماره گیری کنید. برای ثبت نام کافی است یک کد چهار رقمی به عنوان رمز عبور انتخاب کنید تا هربار با شماره گیری این کد دستوری و وارد کردن کد چهار رقمی، رمز دوم یکبار مصرف برایتان تولید کند. نکته جالب این روش این است که هر کسی می تواند با وارد کردن شماره کارت شما رمز دوم یکبارمصرفتان را دریافت کند.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبارمصرف بانک تجارت

 برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت، حتما باید یک بار به خودپردازهای این بانک مراجعه کنید و از منوی تغییر رمز، رمز دوم پویا یا همان یکبار مصرف را فعال کنید. با این کار دستگاه روی کاغذ رسید کد فعال سازی را برای شما صادر می کند. برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف راهی جز نصب اپلیکشن موبایل بانک تجارت ندارید. بعد از نصب این برنامه می توانید با وارد کردن اطلاعاتی که خودپرداز به شما داد، رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد

مشتریان بانک پاسارگاد برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف خود می توانند از س امانه بانکداری مجازی این بانک استفاده کنند. برای این کار بعد از ورود به سامانه بانکداری مجازی می توانید از قسمت مدیریت نوع رمز کارت در بخش کارت های من استفاده کنید. همچنین می توانید در نسخه جدید همراه بانک پاسارگاد، در منوی سایر از بخش عملیات کارت، رمز دوم یکبار مصرف کارت خود را فعال کنید. برای این کار نه لازم است به بانک مراجعه کنید، نه خودپرداز، تنها مشکل اینجاست که همیشه برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف باید همراه بانک پاسارگاد را روی گوشی تان نصب داشته باشید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبارمصرف بانک رفاه

برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه حداقل یکبار باید به شعب این بانک مراجعه کنید و شماره سریال و کد فعال سازی دریافت کنید. مرحله بعدی نصب اپلیکیشن رمز یکبارمصرف بانک رفاه است. این اپلیکیشن هیچ امکان دیگری جز ارائه رمز دوم یکبار مصرف ندارد. با وارد کردن اطلاعاتی که از شعبه گرفتید، می توانید اپلیکیشن را فعال کنید و با هر بار وارد شدن به اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف جدید بگیرید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سیه

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه باید قبل از هر کاری یک سر تأشعب این بانک بروید تا شماره مشتری، شماره سریال OTP و کد فعال س ازی دریافت کنید. بعد از آن می توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن رمزساز سپه، اطلاعاتی که از شعبه گرفتید را در آن وارد کنید تا رمز دوم یکبار مصرف برایتان فعال شود. از این به بعد هریار که به اپلیکیشن رمزساز وارد شوید، می توانید رمز یکبار مصرف جدید از اپلیکیشن بگیرید. برای این کار لازم است همیشه اپلیکیشن را به روز نگه دارید.

 راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سرمایه

بانک سرمایه رمز دوم یکبار مصرف را از طریق اپلیکیشن رمزساز به مشتریان ارائه می کنند. برای نصب و فعال سازی این اپلیکیشن باید به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه کنید و با درخواست فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف، کد فعال سازی دریافت کنید. البته برای نصب برنامه همچنین می توانید به سایت بانک س رمایه مراجعه کنید. بعد از فعال کردن اپلیکیشن رمزساز، با هر بار مراجعه به این اپلیکیشن می توانید رمز دوم یکبار مصرف جدید بگیرید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سینا

برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف بانک سینا باید اپلیکیشن رمزساز این بانک را از سایت این بانک دانلود و نصب کنید. نگران نباشید، فعال کردن آن نیازی به مراجعه به شعبه ندارد و می توانید آن را از طریق اینترنت بانک سینا فعال کنید. از اینجا به بعد هربار می توانید با مراجعه به اپلیکیشن رمزساز بانک سینا، رمز دوم یکبار مصرف کارتتان را دریافت کنید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ایران زمین

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ایران زمین لازم است اپلیکیشن رمزساز این بانک را روی موبایل خود نصب کنید. برای فعال کردن اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین نیاز به مراجعه به شعبه بانک ندارید و می توانید با مراجعه سامانه اینترنت بانک ایران زمین و انتخاب گزینه فعال سازی برنامک رمزساز، رمز ورود به این اپلیکیشن را دریافت کنید. از اینجا به بعد با هر بار مراجعه به اپلیکیشن رمزساز می توانید رمز دوم یا رمز اصلی یکبار مصرف برای کارتتان دریافت کنید

رمز دوم یکبار مصرف به چه دردی می خورد؟

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری یکی یکی با ارسال پیامک از مشتریان خود می خواهند هرچه سریع تر برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند، هدف اعلام شده است: از اول خرداد امسال دیگر چیزی به اسم رمز دوم ایستا نداریم و برای تقویت امنیت حساب بانکی تان خودتان هم که شده باید به شکل اجباری رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنید. متن پیامک اما بعضی ها را به اشتباه انداخته است.

 مثلا خیال می کنند رمز دوم یکبار مصرف را باید موقع کشیدن کارت روی کارتخوان ها به کار ببرند یا برای هر بار استفاده از آن مراجعه به بانک الزامی است. به عزیزان اینطوری ها نیست. لازم نیست برای هر خرید اینترنتی یک سر به بانک بزنیم و رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنیم چون رمز دوم یکبار مصرف خودش به سراغمان می آید. حالا یا با پیامک، یا از طریق اپلیکیشن های موبایل بانک. رمز دوم یکبار مصرف قرار است هر ۶۰ تانيه تغییر پیدا کند و همانطور که از اسمش پیداست فقط یک بار می توان از آن برای خرید اینترنتی استفاده کرد، رمز دومی که الان دارید، رمز دوم ایستا یا ثابت نام دارد.

حواستان باشد آن را با رمز کارت که چهار رقمی است و هر بار موقع کارت کشیدن به فروشنده اعلام می کنید، اشتباه نگیرید! پیش از این اگر رمز دوم کارت شما به همراه بقیه اطلاعات محرمانه کارت لو می رفت، دوستان دزد می توانستند به شکل غیر حضوری و با استفاده از اینترنت کا حساب شما را خالی کنند اما بعد از اینکه رمزها به ش کل پریا با همان یکبار مصرف تغییر کرد، هر ۶۰ ثانیه یکباره رمز دوم کارت عوض می شود تا شانس دردها کاهش پیدا کند. ولی سر و کله زدن با این پروسه دردسر دارد؟ نه به خدا!

 روش دریافت این رمز در هر بانک متفاوت است و می توانید آن را طوری تنظیم کنید که با برایتان پیامک شود یا از طریق اپلیکیشن های موبایل بانک به دستتان برسد، هرطور خودتان دوست دارید. مراجعه به بانک فقط یک بار انجام می شود اما در بعضی بانک ها ممکن است حتی محتاج همان یکبار بانک رفتن هم نباشد و بتوانید رمز دوم یکبار مصرف را از روش هایی مثل اینترنت بانک یا کد دستوری USSD فعال کنید. اگر با موبایل بانک و اپلیکیشن های موبا بی حال نمی کنید و همان روش های سنتی را می ستایل، بروید بانک و بگو بید رمز یکبار مصرف را برایتان به شکل پیامک ارسال کنند، بعضی بانک ها هم هنوز اپلیکیشن خود را به روزرسانی نکرده اند و مشتری استتی برایشان بهتر است، ضمن اینکه لازم نیست خودتان را بابت هزینه های احتمالی نگران کنید. کل فرایند فعال سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف کاملا رایگان است و بانک ها نباید از مشتری هایشان هزینه یا کارمزد بگیرند. مگر اینکه بخواهید س خت افزار OTP از بانک بگیرید که در آن صورت باید هزینه دستگاه رمزساز را به بانک بدهید، اما وقتی می توانید این رمز را به صورت رایگان روی موبایلتان دریافت کنید، دیگر چه نیازی به خرج اضافه است؟

منبع: فردا

کلیدواژه: رمز دوم یکبار مصرف بانک ها راهنما موبایل بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیاست ارزی بانک مرکزی از شروع ریاست فرزین در این بانک، با نام تثبیت ارزی عجین شده است تا بتواند از رشد تورم و گرانی‌ها جلوگیری کند؛ رویکردی که از همان ابتدا با تخصیص ارز ترجیحی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان برای واردات کالا‌های ضروری، اساسی و دارویی و همچنین تخصیص ارز نیمایی برای واردات سایر نیاز‌های کشور همراه شد. اما منتقدان نیز ساکت نبودند و از تجربه تلخ و فساد دلار ۴۲۰۰ تومانی زمان دولت روحانی سخن گفتند و از ادامه این مسیر ابزار نگرانی کردند و توصیه و پیشنهادشان به بانک مرکزی، اجرایی کردن سیاست ارز تک نرخی در اقتصاد ایران بود؛ اتفاقی که نه تنها اتفاق نفتاد، بلکه نرخ‌های جدیدی که به دادوستد‌های ارزی کشور اضافه شد؛ همچون نرخ مرکز مبادله!

اما در هر صورت سال گذشته، به گفته فرزین رئیس کل بانک مرکزی، نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان برای واردات کالا‌های اساسی، تخصیص و تامین یافت و از طریق مرکز مبادله ارز و طلا نیز نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار ارز با نرخ زیر ۴۰ هزار تومان برای واردات تمامی کالا‌های قانونی تخصیص یافت. فرزین با تاکید بر اینکه بانک مرکزی اصلا کاری به نرخ کانال‌ها و بازار غیررسمی ندارد اظهار داشت: بانک مرکزی در سال گذشته ۶۹ میلیارد دلار ارز تامین کرد.

حال یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و افکار عمومی از بانک مرکزی در مقام تصمیم گیر در حوزه سیاست‌های ارزی کشور، شفاف سازی در خصوص دریافت کنندگان ۶۹ میلیارد دلاری است که شخص رئیس کل به آن اشاره داشته است؛ یعنی دو گروه که یکی به ارز ۲۸۵۰۰ دسترسی داشته و گروه دیگر نیز به دلار نیمایی با نرخ زیر ۴۰ هزار تومان.

با این حال؛ به رغم سکوت بانک مرکزی و عدم پاسخ به این مطالبه مردم و کارشناسان اقتصادی، گمرک کشورمان در اقدامی قابل تقدیر، لیست ۱۰۰ واردکننده نخست در سال گذشته را همراه با میزان ارز دریافتی منتشر کرده است؛ لیستی که در مجموع نشان می‌دهد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه سال قبل، بیش از ۲۴ میلیارد دلار به صد شرکت واردکننده جهت واردات کالا‌های خود از سوی بانک مرکزی ارز تخصیص یافته و تامین شده است. وارداتی که در لیست دیگری که توسط گمرک در خصوص آمار واردات طی دوازده ماهه سال گذشته منتشر شده، مشخص است که در این مدت، از اسکوتر گرفته تا کنجاله و سویا و قطعات خودرو و ویتامین های دارویی وارد کشور شده است و دامنه گسترده ای را شامل می شود.

لیست کامل ۱۰۰ واردکننده نخست ۱۴۰۲ را «اینجا» ببینید.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که به رغم اینکه در فضای مبهم و عدم اطلاع رسانی از سوی سیاست گذار ارزی، انتشار چنین لیستی از سوی گمرک، با اهمیت است؛ اما نکته مهم آنجاست که مشخص نشده است که کدام شرکت در گروه ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار دارد و کدام در گروه دلار نیمایی و صرفا مجموعه‌ای از هر دوی این‌ها آورده شده است. به عنوان نمونه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، مشخصا در امر واردات کالا‌های اساسی فعالیت می‌کند و بر اساس آمار گمرک، در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون دلار دریافت کرده است که به احتمال بسیار زیاد، همه این میزان ارز به نرخ ۲۸۵۰۰ بوده است؛ اما برای سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌های خودرویی، فولادی، غذایی و ...، نمی‌توان به طور مشخص گفت که چه نوع ارزی دریافت کرده اند.

بنابراین ضرورت دارد تا در ادامه شفاف سازی گمرک در خصوص صد واردکننده و میزان دریافت ارز، بانک مرکزی نیز در گزارشی دقیق، آمار و ارقامی از دریافت کنندگان ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی منتشر کند تا برای مردم مشخص شود که ۲۰ میلیارد دلار ۲۸۵۰۰ تومانی به چه شرکتی و در چه حوزه‌ای رسیده است تا در نهایت در خصوص تغییرات قیمتی کالا‌های وارد شده توسط شرکت‌ها و عملکرد درست یا نادرست آن در تامین نیاز کالا‌هایی بازار، شفاف سازی شود.

مطالبه بالا از بانک مرکزی در شرایطی اهمیت پیدا کرده است که به تازگی رئیس کل اسبق بانک مرکزی که زمانی در راس مدیریت و سیاست گذاری ارزی کشور قرار داشته است، در یادداشتی خیرخواهانه به مسوولان دولتی گفته است: براساس گزارش مسوولان بانک مرکزی در طول سال گذشته یعنی ۱۴۰۲، مبلغ ۶۹ میلیارد دلار ارز با نرخی بسیار پایین‌تر از نرخ ارز در بازار، برای واردات تامین شده است. از کل مبلغ ارز تامین‌شده ۱۹ میلیارد ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ازای هر دلار برای نهاده‌های کشاورزی و دامی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته و ۵۰ میلیارد دلار دیگر نیز با نرخ هردلار حدود ۳۸ هزار تومان از طریق سامانه نیما برای واردات سایر کالا‌های مصرفی، مواد اولیه و کالا‌های واسطه تخصیص و تامین ارز شده است.

همتی تاکید داشته است: "در طول سال ۱۴۰۲، با توجه به میانگین اختلاف ۱۵ هزار تومانی نرخ نیما با نرخ ارز بازار، مبلغ بالقوه رانت توزیع‌شده بابت ۵۰ میلیارد تخصیص و تامین ارز اعلامی، در حد ۷۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که قطعا بخش عمده آن بالفعل شده است. درخصو‌ص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی میانگین اختلاف ۲۵ هزار تومانی آن با نرخ بازار، در سال گذشته رانت بالقوه ۴۷۵ هزار میلیارد تومان می‌شود. باتوجه به قیمت فزاینده محصولات و کالا‌هایی نظیر مرغ و گوشت، اتومبیل، موبایل و عمده کالا‌های مصرفی و قطعات و مواد واسطه‌ای مصرفی مردم و بنگاه‌های تولیدی که مردم به‌عینه در بازار لمس می‌کنند، خوش‌بینانه‌ترین نظر این است که حداقل ۵۰ درصد اختلاف نرخ به‌صورت رانت توزیع شده باشد. این یعنی حداقل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است، بدون تاثیر جدی در کنترل قیمت کالا‌های مرتبط و بدتر از آن موجب تاثیر منفی بر ارزش صادرات و تراز تجارت غیرنفتی و نیز زیان شرکت‌های صادرات‌محور بورسی و نهایتا سهامداران بورس شده است. "

 

 

دیگر خبرها

  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران