Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:51:32 GMT

«گوشواره‌های ابریشمی» بزودی رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۲۳۵۶

«گوشواره‌های ابریشمی» بزودی رونمایی می‌شود

مستند «گوشواره‌های ابریشمی» به کارگردانی نیما حسن بیگی که به کاوش و بررسی مسیر جاده دو هزار ساله ابریشم می‌پردازد، بعد از ماه مبارک رمضان رونمایی می‌شود.

نیما حسن‌بیگی درباره نحوه ساخت مستند «گوشواره‌های ابریشمی» به ایسنا گفت: در سال ۹۶ برای ساخت دو مستند؛ یک مستند درباره آئین قدیمی و نمایشی کشور چین و یک مستند هم درباره جاده ابریشم، راهی کشور چین شدیم و به مدت یک ماه در شرق چین اقامت داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اردیبهشت امسال ساخت مستندی که درباره جاده ابریشم بود، به اتمام رسید. در این مستند به بهانه بررسی بخش‌های مهم از مسیر جاده ابریشم، قسمتی از فصل مشترک‌های ایران و چین مانند ادیان، اساطیر، تاریخ باستان و … را نیز بررسی کردیم.

این مستندساز درباره موضوعی که در «گوشواره‌های ابریشمی» به آن پرداخته می‌شود، توضیح داد: مسیر جاده ابریشم به صورت یک راه زنجیره‌ای است اما یک خط اصلی از شرق چین به سمت فلات ایران دارد که به اروپا منتهی می‌شود. ما در این مستند از این خط اصلی نقاط مهم را مانند شرق چین (آغاز راه ابریشم) و دشت قزوین، منطقه باستانی بویین زهرا (مرکز جاده ابریشم) را بررسی کردیم و این دو نقطه را به عنوان دو نقطه مهم و دو گوشواره جاده ابریشم در نظر گرفتیم، در عین حال بخش‌های دیگر آن را با عکس‌ها و تصاویر آرشیوی نمایش دادیم.

حسن‌بیگی در ادامه بیان کرد: بر همین اساس بخشی از فیلم‌برداری ما در شرق چین انجام شد و بخش دیگری هم در قزوین و منطقه بویین‌زهرا که مارکوپولو هم از آن‌ها یاد کرده و گفته می‌شود که این مناطق در مسیر دوهزار ساله جاده ابریشم قرار داشتند.

او در پایان درباره اکران مستند «گوشواره‌های ابریشمی» گفت: بعد از ماه مبارک رمضان از این مستند رونمایی می‌شود و بعد برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و … به دست پخش کننده سپرده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این فیلم روایتی از سال‌ها فعالیت هنری سعید امیر سلیمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما ست که از شبکه مستند پخش خواهد شد.
پیکر مرحوم مسعود اسکویی فردا ساعت ۹:۳۰ دقیقه از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تشییع می‌شود.
اسکویی که بیش از نیم قرن سابقه گزارشگری، گویندگی و کارشناسی برنامه‌های ورزشی را داشت، ۱۲ اردیبهشت در ۸۵ سالگی درگذشت.
فصل دوم «رخ مادر» پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
مادران شهدا موضوع این مجموعه مستند است.
شبکه تهران مجموعه تلویزیونی دختر امپراطور را هر شب ساعت ۲۳ پخش می‌کند.
این مجموعه تاریخی محصول ۲۰۱۳ کره جنوبی داستان رقابت دو خواهر بر سر جانشینی پدرشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت