Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@22:22:19 GMT

الزام حضور بخش خصوصی و تشکل ها در اجرا برای رونق تولید

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۴۴۱۰

الزام حضور بخش خصوصی و تشکل ها در اجرا برای رونق تولید

باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در اجرا مهم است، گفت: استفاده از تشکل ها می تواند به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تیتر امشب گفت: مجموعه قوانین و مقرارت، فضای کسب و کار و استراتژی توسعه تولید در بخش های مختلف به تولید کننده اطمینان خاطر بیشتری می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  او افزود: برای رونق تولید باید به تصمیم سازی اهمیت داد که در کمیسیون ها نمایندگان اتاق تعاون و وزارت بازرگانی می توانند حضور داشته باشند بنابراین حضور بخش خصوصی بیشتر دراجرا مهم است و بر اساس تصمیم دولت استفاده از تشکل ها می تواند به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک کند.  باستانی در ادامه گفت: به دلیل سیستم دیوان سالاری در دولت تصمیم گیری ها کند است و به موقع انجام نمی شود بنابراین نیاز به مکانیزم پیشگیرانه برای نقش تشکل ها در تصمیم سازی داریم، تا تشکل ها در حوزه تصمیم گیری همراه با سایر دستگاه ها از جمله وزارت کار، وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باشند
  او افزود: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس درحال بررسی است تا ایرادات آن برطرف شود البته حلقه آخری که تدوین شده و دولت مکلف به اجرا بوده هنوز اجرایی نشده است.
 باستانی گفت: قوانینی کامل و قابل اجراست که مشکل اجرایی از طرف دولت برطرف شود و برای این کار لازم است که بخش خصوصی در جلسات سران قوا شرکت داشته باشد.

او افزود: مدیریت یکپارچه بانک مرکزی در تخصیص ارز هم نیاز به یک همه جانبه نگری دارد.  بهرام شکوری رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت: در سال رونق اقتصادی فعال اقتصادی باید بتواند نقطه نظرات خود را در مسائل اقتصادی بیان کند. بیش از نقدینگی که فعالین اقتصادی نیاز دارند به موقعیت و منزلت اجتماعی نیز احتیاج دارند.

 شکوری با بیان اینکه با سامان دهی تولید تجارت رونق می گیرد و با تغییر نگاه و اهمیت دادن به تولید چرخ اقتصاد به حرکت در می آید، افزود: در سال رونق تولید باید به اشتغالزایی اهمیت داد و در جهت حل مشکلات و رفع موانع به تولید و فعال اقتصادی کمک کرد.

بخش خصوصی باوجود مشکلات و موانع باز تولید و صادرات را ادامه می دهد بنابراین هر سیاستی که جلوی تولید را بگیرد محکوم است.
 شکوری افزود: در شرایط فعلی اقتصادی می توان با وضع قوانین به تولید کمک کرد. در شرایط تحریم برای ثبت سفارش برخی شرکت ها حاضر به همکاری هستند اما به دلیل اینکه در ثبت سفارش اطلاعات مشتری افشا میشود می توان قوانین را تغییر داد تا شرایط برای تولید کنندگان تسهیل شود. او افزود: مجلس باید قوانینی وضع کند تا در سایه قوانین تولید و اشتغال رونق بگیرد به طور مثال قانون ارزش افزوده همچنان مشکل دارد و در رونق تولید بی تاثیر است. برای رونق تولید باید نقص ها درالزاماتی مثل نظام بانکی، مالیاتی و قوانین مخل تولید اصلاح شود. 
 رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت: با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از مشکلات بخش خصوصی حل خواهد شد بنابراین باید تمامی دستگاه ها و فعالین اقتصادی در رونق تولید باهم همکاری و کمک کنند.   فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت در ارتباط تلفنی گفت: واقعیت امر این است که ارتباط با بخش خصوصی و تشکل ها ارتباط نزدیکی است و در جلسات از همفکری اتاق و اصناف درباره تولید استفاده می شود.  مقیمی در ادامه گفت: با تمام تشکل ها نشست های تخصصی برگزار می شود و از نقطه نظرات و دیدگاه های بخش خصوصی در رونق تولید و سیاست گذاری ها استفاده می شود.  او افزود: مجموعه ای از قوانین و مقررات در وزارت صمت با همکاری تشکل ها پیشنهاد شد که با حضور سران قوا بررسی و برخی به تصویب هم رسیده است تا بتوانیم شرایط را برای رونق تولید مهیا کنیم.  معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: درباره ثبت سفارش نیز پیگیری ها در دستور کار قرار دارد و می توان سامانه ها را با محدود کردن ایمن تر کرد.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تولید بخش خصوصی چالش ها موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد