Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه ابن‌سینا همدان گفت: تعرفه خدمات پرستاری در منزل زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرد.به گزارش بلاغ،فاطمه شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره اینکه 6 دانشگاه علوم پزشکی در کشور پایلوت بررسی اجرای طرح بیمه هومکر شدند اظهار کرد: تعرفه خدمات پرستاری در منزل (هومکر) در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تهران، همدان، کرمان، اردبیل، یزد و گیلان پایلوت اجرای این طرح قرار گرفته‌اند گفت: بر این اساس دستوراتی از سوی وزارت بهداشت و بیمه سلامت به 6 استان ارسال شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه ابن‌سینا با بیان اینکه اخیراً در این راستا در دفتر دانشگاه علوم پزشکی جلسه‌ای برگزار شد خاطرنشان کرد: بیمه سلامت استان همکاری خوبی دارد تا تعرفه خدمات پرستاری در منزل زیرپوشش بیمه قرار گیرد.

وی با تاکید به اینکه با این اتفاق تحول بنیادین در حوزه سلامت را شاهد خواهیم بود افزود: گاهی برخی از بیماران چندین ماه در بیمارستان بستری هستند و این هزینه گزافی برای خانواده‌های آنها و دولت به همراه دارد و از طرفی بیمار با بستری در بیمارستان از خانواده دور است اما با طرح هومکر تمام این جوانب دیده شده و دیگر شاهد این مسائل نخواهیم بود.

شیرانی با بیان اینکه دید مثبتی نسبت به خدمات مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل است گفت: از آنجا که تعرفه‌های بیمارستانی با بیمه حساب می‌شد اما در خدمات پرستاری در منزل هزینه‌های آزاد بود و افراد از عمده آن برنمی‌آمدند، تصمیم گرفته شد این نوع خدمات زیر پوشش بیمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با زیرپوشش بیمه قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل گویی بیمارستان‌ها را به خانه برده‌ایم و بیمار تمام خدمات بیمارستانی را در منزل دریافت می‌کند افزود: متاسفانه برخی از مردم آگاه نیستند و گاهی خدمه و کمک‌پرستار بیمارستان در خانه‌ها برای بیمار سرم می‌زند که  غیر تخصصی است.

 مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه ابن‌سینا همدان با تاکید به اینکه اگر مشکل بیمه خدمات پرستاری در منزل حل شود این مسائل را شاهد نخواهیم بود گفت: رسیدگی‌ها و آموزش بیماران در منزل نیز توسط پرستار بهتر از بیمارستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جوامع پیشرفته خدمات پرستاری در منزل مورد توجه جدی است گفت: با اجرای این طرح پزشکان نیز استقبال خواهند کرد چراکه به آنها کمک می‌شود و تخت هم خالی خواهد شد تا بیمار بعدی بستری شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز ظهر (پنجشنبه) ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

وی سپس با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت