Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان این که تحریم فلزات ایران موضوع جدیدی نیست گفت: صادرکنندگان فلزات اساسی و مواد معدنی طی سال های مختلف با این تحریم ها به اشکال مختلف مقابله کرده اند. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ قدیر قیافه با تاکید براینکه طی 40 سال گذشته دولت و فعالان اقتصادی یاد گرفته اند که از تحریم ها عبور کنند، افزود: هنگامی که ترامپ از برجام خارج شد در مهلتی 90 روزه تجارت تمامی فلزات اساسی ایران را مورد تحریم قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین اظهارداشت: تحریم اخیر آمریکا موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز این کشور قصد تحریم بخش فلزات اساسی ایران را داشته است.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن اشاره به اینکه تحریم های آمریکا بی تاثیر نیست، ادامه داد: صادرکنندگان فلزات اساسی و مواد معدنی طی سال های مختلف با این تحریم ها به اشکال مختلف مقابله کرده اند.

وی با اعلام این مطلب که در حوزه معدنی و صنایع معدنی مشتریان متفاوتی وجود دارد، گفت: شرکت های کوچک، متوسط و گاهی بزرگ در حوزه مزبور فعالیت می کنند علاوه براین در کشورهای هدف صادراتی خریداران هم شرکت های کوچک و متوسط هستند بنابراین تحریم نمی تواند اثر بسیاری داشته باشد.

قیافه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرات صنایع معدنی و فولاد ایران به کشورهای همسایه مانند عراق، پاکستان، آذربایجان و ازبکستان و غیره صورت می ‌گیرد، افزود: در حوزه سنگ آهن و مواد معدنی چین و کشورهای جنوب آسیا مشتریان ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های کوچک و متوسط چین و کشورهای جنوب آسیا به ویژه شرکت های فعال در حوزه سنگ آهن، مواد معدنی و فلزات اساسی به طور مستقیم با آمریکا تجارت ندارند، یادآورشد: با وجود این در صادرات محصولات مدنظر، صادرکنندگان ایرانی به شدت دست و پا بسته نیستند.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، دوشنبه۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. 

فریدالدین نصریف، سفیر کشور ازبکستان ضمن خوشامدگویی و تشکر از هیئت‌های ایرانی در این همایش، گفت: سال گذشته رویداد دیدار علمی رئیس جمهور ایران از تاشکند انجام شد. 

 نصریف درباره دیدار ها و فعالیت های بازرگانی و علمی دو کشور توضیح داد: تبادلات کالا بین دو کشور  ایران و ازبکستان، در سال گذشته به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است. 

وی ادامه داد: برای سال آینده به دنبال افزایش این مبلغ به میران ۱ میلیارد دلار هستیم.

سفیر کشور ازبکستان یادآوردشد: برای رسیدن به چنین هدف بزرگی  در فضای اقتصادی و بازار فناورانه دو کشور، همکاری تمام کشورهای دخیل بسیار مهم است. 

نصریف با اشاره به بازدید وزیر صمت وقت ایران از جمهوری تاشکند در سال گذشته، گفت: در بازدید وزیر صمت از  کشور ازبکستان، هیئتی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبک در این رویداد حاضر شدند و سرمایه گذاری و صادرات بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در جریان بازدیدهای دو‌کشور ایران و ازبکستان از دستاوردهای فناورانه یکدیگر، بیش از ۵۰ کشور دانش بنیان ازبکستانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور پیدا کردند. 

نصریف به نماینده‌های کشور ازبکستان که در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴، حضور یافتند، استره کرد و گفت: معاون وزیر سازمان انرژی اتمی ازبکستان، معاون اتاق بازرگانی این کشور در ایران اکسپوی امسال حضور دارند.

سفیر کشور ازبکستان در ادامه به حضور نمایندگان ایرانی در رویدادهای علمی ازبکستان اشاره کرد و‌گفت: در جریان نشست تاشکند، سید رسول  موسوی، نماینده وزارت خارجه ایران به‌عنوان نماینده ایران حضور خواهد داشت.

سفیر کشور ازبکستان در ‌پایان، از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی درخواست حضور و شرکت در رویداد علمی و اقتصادی پیش‌روی کشور ازبکستان را اعلام کرد و ادامه داد: در‌منطقه خوارزم ازبکستان، فضایی مناسب  برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی تدارک دیده شده است تا بتوانند پروژه‌های خود را در این منطقه شروع و به مرحله تجاری‌سازی برسانند. 

اتاق‌های مشترک بازرگانی برای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای دیگر

در ‌قسمت‌ بعدی این رویداد بین‌المللی، موسی آقایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در باره مهم‌ترین وظایف اتاق های مشترک بازرگانی ایران با کشورهای دیگر گفت: بسترسازی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بازارهای جهانی، از جمله مهم‌ترین کارکردهای اتاق‌های بازرگانی مشترک است. 
وی افزود: در‌همین جهت به دنبال ایجاد این فرصت  مناسب در آسیای میانه با همکاری کشور ازبکستان و دانشگاه تربیت مدرس بوده‌ایم.

آقایی، به دستاوردهای تجاری میان دو کشور ایران و ازبکستان، اشاره کرد و گفت:  تاکنون ۸۵میلیارد دلار دستاورد روابط تجاری کارساز با ازبکستان شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محورهای تخصصی که در جلسات B2B همایش بین‌المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان، قطعات صنعتی، تولید لبنیات، مواد شیمیایی و پتروشیمی، نفت ‌و گاز، دارویی، بهداشتی و الکترونیک ، از جمله حوزه‌های مورد بحث در این جلسات بودند. 

همچنین، نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبکستانی از‌جمله مناطق بخارا، تاشکند و خوارزم در این همایش بین‌المللی حضور پیدا کردند. 
علاوه‌براین، براساس اعلام کارگزران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس، تاکنون حدود ۳۵۰ میلیون دلار صادرات از ایران به کشور ازبکستان، داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد