Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیاری با اشاره به اینکه جشن های گلریزان در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام و شهرستان دنا برگزار می شود، گفت: ۹۵ نفر زندانی داریم که در حال حاضر در سطح زندان های استان به دلیل عدم پرداخت مهریه مشغول تحمل حبس هستند.

اسماعیل جمیاری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: ما در سازمان زندان ها سه وظیفه داریم که اقدامات تامینی، یعنی نگهداری و مراقبت از زندانیان وظیفه نخست سازمان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به حکم قانون و براساس معرفی مراجع قضائی، افراد به زندان معرفی می شوند و تکلیف نخست ما این است که از این افراد مراقبت و نگهداری کنیم.

 

وی یادآور شد: رافت اسلامی نظام زندانبانی ایجاب می کند که بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات، حقوق شهروندی ایشان رعایت شود، چون این شخص اگر مرتکب جرمی شده فقط آزادی او را گرفتند، ولی سایر حقوق زندانی باید محفوظ بماند.

 

جمیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما پشت سر این اقدامات تربیتی قرار داریم و در سطح زندان های کل کشور و این استان برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی، تربیتی، آموزشی، حرفه آموزی و اشتغال را برای همه زندانیان داریم و زندانیان بدون از هیچ گونه محدودیتی، از نهضت سواد آموزی تا تحصیلات عالیه و مقطع فوق لیسانس را می توانند در زندان ادامه دهند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه زندان به عنوان یک حوزه آموزشی محاسبه می شود، ابراز داشت: طبق تفاهم نامه با وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای مربیان سازمان فنی و حرفه ای حضور پیدا کرده و حرفه های مختلف را به زندانیان آموزش می دهند.

 

وی اضافه کرد: در گواهی نامه زندانیان آموزش دیده نامی از زندان و غیر زندانی برده نمی شود، برای اینکه بعدها بتوانند فعالیت برای امرار معاش داشته باشند.

 

برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در زندان ها

جمیاری از حضور ائمه جماعات، مبلغین روحانی در زندان ها و برگزاری کلاس های آموزش قرآن سخن به میان آورد و اظهار داشت: سازمان زندانها بر محور فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی برپا شده و در زندانها و مراکز بازپروری استان با نگاه تربیتی و رویکرد اصلاحی و همچنین بازسازی شخصیت افراد به خطا رفته، گام های مفید و اثرگذاری برداشته شده است.

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دایر بودن بند قرآنی در سطح زندان های استان، برپایی نمازهای جماعت، آموزش احکام دینی و مسائل مبتلا به، برگزاری کلاس های عقیدتی، اخلاق و احکام، اجرای برنامه های متنوع در مناسبت های ملی و مذهبی و … با شرکت حداکثری مددجویان شاهد ادعای ما برپایه امور فرهنگی تربیتی است که توفیقات خوبی نیز در این زمینه ها حاصل شد.

 

وی از ورزش زورخانه ای سخن به میان آورد و تاکید کرد: با توجه به اینکه این ورزش، یک ورزش معنوی یعنی هم پرورش جسم و پرورش روح محسوب می شود، همین ورزش را در زندان های یاسوج، گچساران و دهدشت داریم.

 

جمیاری ابراز داشت: زندانی جرائم عمد بعد از اینکه به زندان آمد و تاوان آن را پس داد، به عقیده ما دیگر پاک شده و باید جامعه این فرد را پذیرش کند، چون اگر جامعه او را نپذیرد متاسفانه امکان دارد که جری شده و چرخه جرم تکرار شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: تقاضا داریم که عموم مردم این برچسب و انگ زندانی را از پیشانی کسی (زندانی) که اصلاح شده و حسن رفتار و کردار او تایید شده و به آغوش خانواده و جامعه برگشته را پذیرش کنند تا ما شاهد کاهش تکرار جرم در جامعه باشیم.

 

وجود ۹۵ زندانی با شرایط عدم پررداخت مهریه در زندان های استان

وی در ادامه، یادآور شد: طبق تعریف هیئت امنای ستاد دیه رئیس کل دادگستری هر استان رئیس هیئت امنای ستاد دیه و مدیرکل زندان ها نایب رئیس محسوب می شود، یعنی حتی مراجع قضایی هم که ناخواسته افراد را به زندان معرفی می کنند از این طرف خود بسیج شده و با تشکیل هیئت هایی به دنبال آزادسازی آنها هستند.

 

جمیاری با اشاره به اینکه 95 نفر زندانی داریم که در حال حاضر در سطح زندان های استان به دلیل عدم پرداخت مهریه مشغول تحمل حبس هستند، گفت: از بزرگان و ریش سفیدان انتظار می رود این مثل خیلی ناصحیح که «مهریه را کی داده و کی گرفته» را که واقعا «هم میدن و هم می گیرند» در امورات خیر و ازدواج با پشتوانه مهریه تعیین کنند، چون مهریه «عندالامطالبه» است و از حقوق زن محاسبه شده و هرآن مطالبه کند، باید همسر این دین را ادا کند.

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از خانم ها این انتظار را داریم که زندگی برای گرفتن نیست، بلکه برای این است که سال های سال در کنار هم به خوشی زندگی کنند، در این زمینه سخت گیری نداشته باشند.

 

وی اذعان کرد: متاسفانه افرادی را داریم که در دوران عقد، همسر مهریه خود را مطالبه کرده و به واسطه عدم توان پرداخت، فرد به زندان رفته، بزرگ ترها دقت کنند که با رعایت این قضیه از ورود افراد به زندان جلوگیری کنند.

 

جمیاری خاطرنشان کرد: بعد از انتصاب حضرت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، دستورالعملی برای همه مراجع قضایی ارسال شده و در مرحله نخست، درحال آمارگیری و تحلیل آن هستیم.

 

آزادی ۳۱۹ زندانی در جشن گلریزان سال ۹۷

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه قضا به دنبال این موضوع است که راه حلی را برای این قضیه پیدا کند تا حداقل از ورود این افراد به زندان جلوگیری و از طرفی حقوق افراد طلبکار (خانم ها) محفوظ بماند.

 

وی به تجربه خود در استان مرکزی اشاره و یادآور شد: با توجه به این تجربیات سال گذشته توانستیم با برگزاری جشن گلریزان در سطح استان 319 زندانی را آزاد کنیم که در واقع 319 خانواده نجات پیدا کردند.

 

جمیاری با اشاره به اینکه امسال نیز جشن های گلریزان در یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام و  شهرستان دنا برگزار می شود، گفت: از همه خیرین دعوت می کنیم با کمک به ستاد دیه استان و همراهی خیرین و کمک ستاد دیه کشور بتوان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد آزادی بخشی از این افراد باشیم و لبخند شادی را در روز عیدسعید فطر برلبان خانواده های چشم به راه این افراد بنشانیم.

 

این مسئول از آمادگی ستاد دیه و اداره کل زندان های استان برای جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان سخن به میان آورد و گفت: مردم مطمئن باشند ما بر روی ریال به ریال این مبالغ حساس و در کمال امانتداری آنها را در محل خود هزینه خواهیم کرد.

 

وی اظهار داشت: ما تیمی را در سطح زندان های استان با عنوان «کمیته صلح و سازش» داریم که با دعوت از طلبکاران و رایزنی با آنها، بسیاری از مبالغ را از این افراد تخفیف می گیرند.

 

پیامدهای منفی افراد زندانی در زندان

جمیاری تاکید کرد: دو دسته افراد در زندان داریم، یک دسته افرادی که به صورت عمدی مرتکب جرمی شده اند و دسته دوم جای آنها زندان نیست که این افراد در اصطلاح ما «بدهکار غیربزهکار» هستند و جرم آنها نداری و فقر است.

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد ماندن این افراد در زندان را دارای پیامدهای منفی دانست و اضافه کرد: نخستین پیامدی که ناشی از ماندن افراد غیربزهکار و بدهکاران زندانی ایجاد می کند، تراکم جمعیت کیفری زندان هاست که تعداد زندانیان افزایش پیدا می کند.

 

وی تاکید کرد: متعاقب آن مجبور هستیم بسیاری از مراکز آموزشی و تربیتی را خوابگاه کرده و از مسئولیت اصلی باز بمانیم و از همه بدتر، اینکه نگهداری این افراد مستلزم صرف هزینه است.

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مهم ترین اصلی که در سازمان زندان ها داریم، اصل طبقه بندی و تفکیک جرائم است، یعنی سارق نباید در کنار آدم ربا باشد.

 

جمیاری به دیگر پیامد این موضوع اشاره و اضافه کرد: در نبود سرپرست، نان آور و سرپرست خانواده زندانی بدون سرپرست بوده و در تامین معیشت با مشکل مواجه هستند، اگرچه از کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان تشکر می کنم که یاور همیشگی زندانیان و حامی خانواده ها هستند؛ ولی واقعیت این است که کمک های آنها شاید مایحتاج اولیه زندگی خانواده را تامین نکند و این خانواده ها با مشکل معیشتی مواجه می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: چون سرپرست بالای سر فرزندان حضور ندارد، بسیاری از دانش آموزان که پدر آنها زندانی است ترک تحصیل می کنند و از تحصیل باز می مانند و برای تامین مخارج، به مشاغل کاذب روی می آورند و همچنین برخی از همسران زندانی طاقت و تحمل آنها کم می شود و درخواست طلاق می کنند و این موضوع پیامدهای منفی ناشی از حضور این افراد در زندان است.

 

جمیاری گفت: خیر فقط کسی که پول کمک می کند نیست، شاکی که گذشت می کند نیز خیر است و رسانه های خبری و مطبوعات که در راستای آزادی زندانیان قلم می زنند، نیز خیر هستند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان برجام اردبیل ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن قوه قضائیه نماز جمعه اصفهان آیت الله مصباح یزدی مشاغل کاذب مهریه جشن گلریزان سرپرست خانواده زندانی زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟
  • آزادی زندانی ۶۱ ساله یزدی با کمک یک خانواده
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور