Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@13:43:46 GMT

فشار اقتصادی و معیشتی مردم به خط قرمز رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۴۵۹

فشار اقتصادی و معیشتی مردم به خط قرمز رسیده است

علی حربی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار رمضانه مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: ایران تنها کشوری است که رهبر آن به صورت کاملا صمیمانه به صحبت‌های دانشجویان گوش فرا می‌دهد.

دبیر علمی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه ذات جنبش دانشجویی مطالبه‌گری و نگاه منتقدانه است، گفت: ماه رمضان هر سال در دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان، برخی به عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به نقد معضلات موجود در جامعه می‌پردازند و راهکاری در جهت حل مشکلات ارائه می‌دهند که مناسب‌ترین زمان برای بیان مطالبات جنبش دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما در دیدار با مقام معظم رهبری با دانشجویان تریبون صحبت داشتید چه مطالبه‌ای مطرح می‌کردید، گفت: وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به خطوط قرمز خود رسیده است که حق مردم شریف ما نیست این فشار را تحمل کنند، پس مطالبه اصلی بنده از دولتمردان است که برای کاهش فشار اقتصادی راهکار بدهند و در کوتاه مدت به حل مشکلات مردم بپردازند.

حربی در خصوص اولویت دوم مطالبات خود از مسئولین بیان کرد: از دولتمردان و دبیر شورای عالی امنیت ملی تقاضا داریم در مباحث بین‌الملل، مذاکره با اروپا برای تعیین تکلیف برجام و حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس ورود پیدا کرده و در جهت شفاف‌سازی به ارائه گزارش عملکرد و برآورد آینده در حوزه بین‌الملل بپردازند.

این فعال دانشجویی پیرامون مباحث علمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از پیشرفت‌های علمی ایران سخن گفتند اما تأکید کردند هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب علمی در جهان فاصله موجود است و جامعه دانشگاهی باید تلاش بسیاری در این عرصه انجام دهند. بنده این نقد را به جریان دانشگاهی وارد می‌کنم که چرا برای ارتقای رنکینگ علمی ایران در جهان تلاش مضاعف و جهادی و برنامه‌ریزی آموزشی کارآمد انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

300 / 320 دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب مطالبه گری دانشجویان مباحث علمی ارتقا علمی دانشگاه ها بیانیه گام دوم انقلاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب مطالبه گری دانشجویان مباحث علمی ارتقا علمی دانشگاه ها بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، استاندار مازندران در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: برای رفع برخی چالش‌های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد و تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده، به پژوهش‌های علمی و جهت دهنده دانشگاه‌های مازندران نیاز داریم. ‎

یوسف نوری بر لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف، به ارایه راهکار‌هایی برای برقراری ارتباط مطلوب و تعامل بیش از پیش و کیفی میان مدیران اجرایی و مدیران علمی، پژوهشگران، فناوران و نخبگان دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های مازندران باید در فرآیند توسعه مازندران نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

وی به نقش نیروی انسانی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: بدون برنامه نمی‌توان شاهد توسعه استان در بخش‌های مختلف باشیم؛ تحقیقات دانشگاهی در تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده بسیار موثر است.

استاندار مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی استان مازندران، تاکید بر طراحی و تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی توسط دانشگاه برای ارتباط با صنعت، جامعه و مجموعه دستگاه‌های مسئول در استان، ارتباط مستمر دانشگاه و دانشگاهیان با استانداری و سایر نهاد‌ها تاکید کرد.

دکتر عزیزالله گنجی رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل در خصوص توفیقات و برنامه‌های دانشگاه گزارشی ارائه داد.

یاد آور می‌شود استاندار مازندران امروز در نمازجمعه بابل شرکت داشت و با حضور ایشان از فعالان اجرای طرح نور در شهرستان بابل قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران