Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:32:47 GMT

خدمات مجمع خیرین سلامت ملایر به بیماران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۹۸۷۵

خدمات مجمع خیرین سلامت ملایر به بیماران

آذر همایون گفت: کمک به ساخت و ساز، تجهیز و تکمیل مراکز درمانی، مشاوره رایگان و کمک‌های مددکاری، ویزیت رایگان توسط پزشکان و حضور در منزل بیماران توسط پرستاران از خدمات مجمع خیرین سلامت ملایر است.

عباس آذر همایون در گفت‌وگو با خبرنگارشبستان در ملایر گفت: مجمع خیران سلامت ملایر بیش از 6 سال است که فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر بیش از 300 نفر در حوزه‌های مختلف با این مجمع خیرین همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایرافزود: این افراد  در بخش کمک به ساخت و ساز، تجهیز و تکمیل  مراکز درمانی،  مشاوره رایگان و کمک‌های مددکاری، ویزیت رایگان توسط پزشکان و حضور در منزل بیماران توسط پرستاران  و... بوده که در به صورت رایگان خدمات خود را به بیماران نیازمند دارند.

 

وی  ترویج فرهنگ اهدای عضو را یکی از مهمترین برنامه‌های این  مجمع دانست و گفت:  تا کنون 23 مورد اهدای عضو در ملایر صورت گرفته که 6 مورد آن در سال گذشته  بوده است.

 3 هزار نفر کارت اهدای عضو دارند

آذر همایون با اشاره به فرهنگ اهدای عضو بیش از این نیازمند فرهنگ سازی و ترویج است گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در ملایر فرم اهدا عضو پر کرده  ودرخواست کارت اهدای عضو را به مجمع داده که بسیاری از این افراد کارت خود را دریافت کرده اند.

 

 وی در ادامه  به  خدمات بخش عمرانی توسط مجمع خیران سلامت ملایر اشاره کرد و گفت: بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان ملایر توسط خیران سلامت تکمیل و تجهیز شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بازسازی بخش‌های  مختلف بیمارستانی  توسط خیرین، خرید تجهیزات بیمارستانی، اهدای ساختمان توسط خیرین به مجمع، مددکاری و مشاوره به بیماران و ... جمله این  اقدامات مجمع طی سال های گذشته دانست.

وی با بیان اینکه رسیدگی به امور بهداشتی کشور تنها از عهده یک نهاد و وزارتخانه برنمی‌آید، افزود: در این راستا نیاز است همه آحاد جامعه، نهادها و خیرین با ورود به این عرصه در راستای سلامت جامعه، بخش بهداشت و درمان را یاری کنند.

آذر همایون با بیان اینکه  اورژانس بیمارستان مهر ملایر نیز به مناقصه گذاشته شده گفت:  پروژه فوریت های پزشکی  پایگاه شماره 3 شهری  که توسط خیر شادروان حاج ید الله کاکاوند  احداث شده آماده افتتاح است.

  احداث مراکز درمانی

وی همچنین از مساعدت خانواده دو نفر از خیران ملایر برای ساخت پایگاه سلامت خبر داد و گفت:  بزودی نیز عملیات اجرای  پایگاه سلامت در ملایر انجام می شود.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در ادامه با اشاره به اینکه نیازهای درمانی مراکز درمانی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز بیشتر می‌شود گفت: برخورداری از تجهیزات پزشکی به‌روز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان ملایر، رفع مشکلات مراکز درمانی در روستاها و.... یک ضرورت است که می‌طلبد خیرین با توجه به نیازهای بخش درمانی بیشتر ورود پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین مراکز درمانی ساخت بیمارستان خیر ساز سوانح و سوختگی ر در روستای جوراب است گفت: این مرکز توسط خیر حاج حسن توکلی که تا کنون اقدامات ارزشمندی در امور خیر دیگر داشته در حال احداث  است.

وی با اشاره به فعالیت بخش مددکاری این مجمع گفت:آموزش و پیشگیری از امراض،  به ویژه بیماری سرطان از برنامه های  کارشناسان مددکاری برای مردم است که  در ماه مبارک رمضان این آموزش ها در مساجد، جلسات خانگی و.. انجام می شود و در طول سال نیز به مراجعین خدمات دهی داریم.

آذر همایون  با بیان اینکه توزیع سبد کالا بین بیماران صعب العلاج و سرطانی در طول سال توسط خیران از طریق این مجمع انجام می‌شود گفت: در ماه رمضان نیز  توزیع سبد کالا را در برنامه داریم.

تجلیل از خیرین

وی  با بیان اینکه جشنواره غذا  و عواید آن به نفع بیماران سرطانی نیز انجام شده و بازهم دربرنامه است گفت: همه ساله همایش تجلیل از خیران سلامت برگزار می شود که سال گذشته نخستین همایش بانوان خیران سلامت ملایر با محوریت فخر الحاجیه سکینه سهرابی برگزار شد.

 خدمات رایگان پرستاری در منزل

آذر همایون همچنین به دیگر اقدامات مجمع خیران سلامت ملایر  اشاره کرد و گفت: خدمات دهی به بیماران در منزل نیز توسط پرستاران داوطلب همکاری کننده با مجمع انجام می شود که در این زمینه بیمارانی که قادر به خروج از منزل نیستند توسط این پرستاران به به صورت رایگان خدمات در منزل دارند.

 وی  از جمع‌آوری کمک های نقدی و غیر ر نقدی خیران مجمع خیرین سلامت ملایر در راستای کمک به سیل زدگان استانهای سیل زده خبر داد و گفت: تعداد دو نیسان  کمکهای غیر نقدی شامل پتو،  کنسرو،آب معدنی و.. و مبلغ 7 میلیون تومان پول نقد به مجمع خیرین سلامت استان لرستان تحویل داده شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در ادامه از برگزاری همایش پیاده روی عمومی در ملایر توسط مجمع خیرین سلامت در 31 خرداد ماه سال جاری از میدان بابک به سمت بام ملایر خبر داد و تصریح کرد: این همایش با هدف آشنایی بیشتر مردم با مجمع خیرین سلامت و شناساندن ظرفیت های این مجمع یرگزار و ثبت نام آن از 15 خرداد ماه انجام می‌گیرد.

 

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان جزء خوانی قرآن کریم برجام نماز جمعه مجلس اردبیل حرم حضرت معصومه س آیت الله مصباح یزدی ماه مبارک رمضان شهرستان ملایر مجمع خیرین سلامت خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو

محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی