Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-09@02:06:37 GMT

تصویب یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۲۲۶

تصویب یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس

در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس یک فوریت طرح تصویب مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن با ۱۶۱ رأی موافق ۱۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

فاطمه حسینی، عضو فراکسیون زنان مجلس به عنوان متقاضی بررسی این طرح با قید یک فوریت گفت: قانون مربوط به مجازات اسیدپاشی مربوط به سال ۳۷ یعنی بیش از ۶۰ سال پیش است که امروز احتیاج به اصلاح این قانون می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، در این قانون به جنبه عمومی جرم توجه نشده و امکان اجرای قصاص ندارد به همین دلیل بازدارندگی لازم در آن دیده نمی‌شود. اینها همه نشان دهنده لزوم اصلاح این قانون است.

حسینی یادآور شد: نمایندگان برای اصلاح تشدید مجازات اسیدپاشی در سال ۹۶ طرحی را تهیه کرده است که به صورت عادی اعلام وصول شد و سپس به تصویب کمیسیون حقوقی رسید. با گذشت حدود دو سال از آن و به دلیل حجم زیاد طرح‌های عادی هنوز فرصت رسیدگی به این طرح در صحن مجلس فراهم نشده است به همین دلیل ما درخواست بررسی آن را با قید یک فوریت مطرح کردیم.

محمودی شاه نشین عضو کمیسیون شوراها به عنوان مخالف بررسی فوریت این طرح، گفت: بنده مخالف تشدید مجازات اسید پاشی نیستم، ولی طرح‌های با اولویت در دستور کار مجلس زیاد است و باید به اولویت‌های کشور رسیدگی شود.

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به عنوان موافق بررسی با اولویت این طرح گفت: اکنون شاهد ظلمی به جامعه زنان هستیم. کسی که به منویات قلبی خود نرسیده بانوان را با اسید مورد آسیب قرار می‌دهد. آمار نشان می‌دهد که جرایم اسیدپاشی استمرار پیدا کرده و قطع نمی‌شود.

به گفته وی، نواقص موجود در قانون فعلی باعث استمرار اسیدپاشی شده که باید با تشدید مجازات از وقوع آن جلوگیری کرد.

علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس در جریان بررسی این طرح گفت که ۵۰ نماینده به عنوان موافق بررسی با فوریت این طرح و ۵ نماینده به عنوان مخالف بررسی با فوریت این طرح برای سخنرانی ثبت نام کردند. این طرح هفت ماده دارد که در مواد آن ضمن آوردن مجازات‌هایی همچون قصاص در مورد موضوع دیه هم تعیین تکلیف شده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد

دریافت 52 MB

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها در استودیو انتخاباتی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: وزارت کشور تیمی را روانه مشهد کرد و آنها دوباره نقاط افتراق بین هیأت اجرایی و نظارت را بررسی کردند و حتی معاون وزیر کشور نیز برای بررسی موضوع به مشهد آمد.

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098662

دیگر خبرها

  • عباس عبدی : قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است / در دولت جدید با تشدید ناامیدی ، شاهد کاهش دوباره فرزندآوری شدیم
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • جریمه قطعی بی‌حجابی مشخص شد/ طرح نور جایگزین «لایحه» می‌شود؟/ توصیف جالب از لایحه جنجالی
  • هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم/ هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • تصویب قانون «مالکیت فکری» جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک/ متخصصان جهاد دانشگاهی پای کار آمدند
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده