Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@23:01:05 GMT

تاکید وزیر خارجه اتریش بر حفظ برجام

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۴۱۹

وزیر امورخارجه اتریش ضمن تاکید بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای گفت که نباید به شایعات گوش داد و صرفا باید به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی در این زمینه توجه کرد. ناطقان: کارین کنایسل، وزیر امورخارجه اتریش روز دوشنبه (امروز) پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران تاکید کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن گفت: این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. من به اندازه‌ای سن دارم که به یاد بیاورم در دهه ۱۹۸۰ بین دو کشور عضو اوپک، یعنی ایران و عراق جنگ بود و همه نگران بودند و می‌گفتند که اوپک نابود شده است. من تحولات منطقه را در چهل سال گذشته خوب به خاطر دارم اما مضطرب نیستم.

کنایسل افزود: آنچه باید انجام دهیم و من به همکارانم توصیه می‌کنم این است که حقایق را بررسی کنیم و نباید به اخبار و شایعات واکنش نشان دهیم.

وزیر امورخارجه اتریش تاکید کرد: موضع اتحادیه اروپا درخصوص برجام تغییری نکرده و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حامیان این توافق است. ما تنها به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی در زمینه این توافق استناد می‌کنیم، نه شایعات.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از برگزاری این نشست بر ادامه پایبندی اروپا به توافق هسته‌ای تاکید کرد و خواستار پرهیز از افزایش تنش با ایران شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد از این توافق حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحولات اخیر پیرامون توافق هسته‌ای با ایران گفت: ما همچنان به صورت کامل از برجام حمایت می‌کنیم. من امروز با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در این رابطه دیدار خواهم کرد تا در خصوص بهترین راهکارها درباره اجرای کامل توافق هسته‌ای گفت‌وگو کنیم.

موگرینی همچنین به تغییر برنامه مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا و سفر از پیش اعلام نشده او به بروکسل اشاره کرد و افزود: ما دیشب مطلع شدیم که وزیر خارجه آمریکا برنامه سفر خود را تغییر داده و به بروکسل خواهد آمد. ما امروز تمام وقت اینجا هستیم و روز شلوغی را هم در پیش داریم، هنوز برنامه ملاقاتی تعیین نشده اما باید ببینیم می‌توان وقتی را برای انجام این ملاقات تنظیم کرد یا خیر. البته ما همیشه از حضور ایشان استقبال می‌کنیم اما هنوز برنامه دقیقی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه گفت‌وگو بهترین روش برای حل اختلافات است، افزود: برجام یکی از ستون‌های کلیدی امنیت منطقه است. ما هرچند اختلاف نظرهای جدی با ایران درباره نقش این کشور داریم، اما با تمام ابزارها و اراده خود از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم و در عین حال تلاش می‌کنیم با گفت‌وگو از تنش‌های منطقه‌ای بیشتر جلوگیری کنیم.

علاوه براین هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان با بیان اینکه تمام کشورهای اروپایی بر لزوم اجرای برجام اتفاق نظر دارند، گفت: ما به رایزنی‌های خود درباره این موضوع ادامه می‌دهیم منبع: ایسنا برچسب ها: وزیرخارجه اتریش ، حفظ برجام ، شایعات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیرخارجه اتریش حفظ برجام شایعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کردم که «بنیامین نتانیاهو» دیگر هیچ عذر و بهانه سیاسی برای امضا نکردن توافق مبادله افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) ندارد.

بلینکن امروز با لاپید در تل‌آویو دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

این چندمین سفر وزیر امورخارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود