Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:48:08 GMT

احداث مترو و تراموا از طرح جامع حمل و نقل اراک حذف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۱۵۴۵

احداث مترو و تراموا از طرح جامع حمل و نقل اراک حذف می‌شود

استاندار مرکزی گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح جامع حمل و نقل اراک و بهبود کیفیت هوای این کلانشهر احداث مترو و موارد مشابه نظیر ال آر تی، تراموا و منوریل باید تا ۱۰ سال آینده از طرح جامع حمل و نقل این شهر حذف شود. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به بهبود کیفیت هوای اراک اظهار داشت: خوشبختانه آمارها بیانگر بهبود کیفیت هوای شهر اراک، به عنوان یک کلانشهر در تهدید آلودگی که ملاک سنجش آلودگی هوای استان قرار گرفته، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روند رو به رشدی را در کاهش آلودگی در کلانشهر اراک شاهد هستیم و سالانه کاهش 20 تا 25 درصدی روزهای آلاینده را داریم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح جامع حمل و نقل اراک موانعی را دارد  و شاه بیت آن احداث مترو است، هیئت دولت در سال 86 بحث احداث مترو در شهر اراک را مطرح کرد، اما ایجاد مترو با وضعیت اعتبارات فعلی باید از طرح جامع حمل و نقل اراک حذف شود.

آقازاده بیان کرد: چراکه تجربه اجرای احداث مترو در شهرهای دیگر حذف این پروژه از طرح جامع را ایجاب می‌کند، الان شاهد این هستیم که در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر در 20 سال گذشته ده‌ها هزار میلیارد تومان از منابع زیر زمین هزینه شده اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: دولت نهم و دهم هم بحث منوریل را اجرا کرد که در برخی از شهرها نظیر قم، شیراز و کرمانشاه شاهد آثار باستانی از اجرای این طرح هستیم که نتیجه‌ای در بحث حمل و نقل نداشته است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: از این رو لازم است که به جای گره زدن سرنوشت شهر به مواردی که شاید در آینده دور هم امکان اجرایی شدن و اثرگذاری نخواهند داشت به دنبال اموری باشیم که در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش باشند.

آقازاده افزود: صرف اینکه طرح جامع حمل و نقل اراک به مترو گرده خورده است، خود را معطل نکنیم و به اجرای مابقی طرح‌های اثربخش بپردازیم.

وی تصریح کرد: برای احداث یک کیلومتر تونل با تجهیزات آن شامل قطار و سایر موارد، 5 میلیون دلار سرمایه لازم است و بر این اساس در اراک برای احداث مترو در شرایط فعلی، 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه لازم داریم که باید گفت درحال حاضر با توجه به شرایط از طلا گشتن پشیمان شده‌ایم و پیشنهاد دارم که فعلا احداث مترو را از طرح جامع حمل و نقل اراک حذف کنیم.

تهران| 22 دی ماه کلنگ احداث مترو در اسلامشهر به زمین می‌خورد‌تهران| عملیات اجرای احداث مترو اسلامشهر تا دهه فجر آغاز می‌شودجزئیات محدودیت‌های جدید ترافیکی احداث مترو در اصفهان

 

استاندار مرکزی بیان کرد: یعنی احداث مترو و موارد مشابه نظیر منوریل، تراموا و غیره باید از طرح جامع حمل و نقل اراک به مدت 10 سال آینده کنار گذشته شود و به جای هزینه کردن در این زمینه از دولت بخواهیم که در زمینه حمل و نقل عمومی و بهبود این سیستم با راه‌اندازی خط بی آر تی و یا افزودن اتوبوس، گازسوزکردن اتوبوس‌ها و نوسازی ناوگان کمک کند.

آقازاده ادامه داد: باید در حوزه بهبود عبور و مرور با اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی تمرکز کنیم و در این مسیر متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی اراک را از 15 سال به 5 سال کاهش دهیم، ضمن اینکه همه مسائل و مشکلات ما ناشی از حمل و نقل عمومی نبوده و حمل و نقل خصوصی هم در بحث کاهش آلایندگی باید مد نظر باشد.

وی عنوان کرد: حجم سنگینی از حمل و نقل سنگین کشور را داریم که در این راستا احداث کنارگذر شمالی و جلوگیری از ورود این خودروها به شهر می‌تواند اثرگذار باشد.

استاندار مرکزی افزود: درحال حاضر 200 اتوبوس در شهر اراک داریم که اگر بتوان این تعداد را به 500 دستگاه افزایش داد به طور قطع بهبود عبور و مرور را به همراه دارد.

آقازاده با اشاره به ضرورت انتقال واحدهای خودرویی به شهرک خودرو هم گفت: تمام مجموعه دستگاه قضایی استان آماده حمایت از طرح انتقال مشاغل مزاحم به شهرک خودرو است که بهتر است این انتقال همزمان به بهره‌برداری از پل شریعتی انجام شود تا شاهد ساماندهی کامل این خیابان باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟

شهرداری تهران در ادامه سیاست‌های خود برای توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی، برنامه‌های متعددی برای مترو در سال جاری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، توجه ویژه مدیریت شهری فعلی تهران به حوزه حمل و نقل عمومی یکی از ویژگی‌های بارز این دوره است و سعی مدیران شهری بر این بوده که ضمن جبران کاستی‌های دوره گذشته، وضعیت بهتری در این حوزه برای شهروندان فراهم کند.

در این راستا شهرداری تهران علاوه بر اقدامات انجام شده در سال گذشته برای سال جاری در حوزه مترو در نظر دارد، 9 کیلومتر مسیر باقی‌مانده خطوط هفت‌گانه را با 8 ایستگاه به بهره‌برداری برساند.

همچنین قرار است از ایستگاه‌های باقی‌مانده بدنه اصلی خط 6 مترو شامل شهدای هفده شهریور، میدان خراسان، سرباز و شهید نجات‌اللهی را به بهره‌برداری برساند. 

علاوه بر این در سال جاری از 6.5 کیلومتر توسعه جنوبی خط 6 به‌همراه دو ایستگاه میدان عبدالعظیم(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز بهره‌برداری خواهد شد.

پست برق شمالی خط 6 و تکمیل پست برق سایر خطوط نیز بهره‌برداری می‌شود و از یک کیلومتر مسیر به‌همراه ایستگاه ورزشگاه تختی در خط 7 نیز بهره‌برداری خواهد شد و 1.5 کیلومتر مسیر به‌ همراه ایستگاه آیت‌الله کاشانی در توسعه غربی خط 4 نیز به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

تکمیل ورودی دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در خطوط 3، 4، 6 و 7 نیز در دستور کار خواهد بود.

جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری

علاوه‌بر این شروع عملیات اجرایی توسعه شمالی خط  7 در دستور کار شهرداری تهران است و عملیات اجرایی پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط نیز ادامه خواهد یافت.

آغاز تحویل ناوگان ریلی جدید از محل قراردادهای 791 دستگاه واگن و 113 واگن و همچنین شروع عملیات اجرایی خطوط جدید و تراموا نیز جزوه توسعه ناوگان و آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص قطعه ویژه برای تدفین اهدا کنندگان عضو در آرامستان اراک
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه