Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:15:30 GMT

افطاری ساده در ماه مهمانی خدا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۲۱۲

افطاری ساده در ماه مهمانی خدا

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از سنت‌های پسندیده در ماه مبارک رمضان برپایی سفره‌های ساده افطاری در خیابان‌ها، مساجد و… است. این افطاری‌های ساده و نشاندن رهگذران و اصحاب مسجد و اقشار مختلف و سنین متفاوت پای سفره افطار، روح ساده زیستی است که در دین ما بدان تاکید شده است.

مساله افطاری ساده که در سال‌های اخیر و در مقابل سفره‌های تجملاتی افطاری مطرح شده، به دنبال آن بود که روح فرهنگ افطار را که اخوت ایمانی و همدلی و دستگیری از محرومین بود را دوباره در جامعه احیا کند و در هیاهوی سفره‌های گران قیمت افطار، واقعیت ماه بندگی را در سفره‌های ساده افطار متجلی سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نان و پنیر و سبزی و خرمایی که هرچند هزینه‌اش بسیار کمتر از افطارهای معمول است، ولی دلنشین‌تر است و صمیمی تر است؛ چیزی که اساساً یکی از مقاصد افطاری دادن در دین اسلام است.

امسال و با افزایش فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی اقشار مختلف جامعه، اهمیت برگزاری افطاری‌های ساده بیش از گذشته خود را نشان داد و همین موضوع هم باعث شد تا دانش آموزان کشور دست در دست هم دهند و با برگزاری افطارهای ساده، به سهم خود قدمی برای افزایش همدلی و دستگیری از محرومان روزه دار انجام دهند. دانش آموزان هم‌عهد شدند تا در مدرسه‌های خود سفره‌های ساده‌ای پهن کنند که اگرچه چنان پر زرق و برق نیست، ولی چشم امید بسیاری از محرومان به آن است.

در هر یک از کلان شهرهای کشور دانش آموزان با کمک‌های مردمی و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان حدود به یک هزار بسته غذایی را بین ‎روزه‎داران در قالب سفره افطاری ساده توزیع می‌کنند.

همچنین با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با زمان امتحانات دانش‎آموزان متقارن شده است امسال برگزاری مراسم افطاری ساده را زودتر و در هفته نخست ماه مبارک رمضان برگزار کردند.

سید علی‌نقی حسینی ایزدی یکی از مسئولان اتحادیه دانش آموزی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول برکات الهی است و در این ماه شیاطین در زنجیر هستند و بنده‌های خدا برای نزدیکی بیشتر به خدا فرصت ویژه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: فضایی تحت عنوان افطاری ساده از سوی دانش آموزان تدارک دیده شده و پنجمین سالی است که این مراسم توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با برگزاری این مراسم به دنبال این هستیم که فضای افطاری مشارکتی و جماعتی اتفاق بیفتد و مردم ببیند که با هزینه کم نیز می‌توانند افطاری داد و نیاز به تجملات نیست.

حسینی افزود: دانش‎آموزان ما نیز یاد می‌گیرند که در ماه مبارک رمضان می‌توانند کارهای ویژه‌ای انجام دهند، دانش‎آموزان امروز هر یک چند بسته غذایی برای اطعام و افطاری در نظر گرفتند و بالغ‌بر یک هزار بسته غذا بین روزه داران توزیع شد و افراد زیادی روزه خود را با این افطاری باز کردند.

وی گفت: در شب‌های احیا نیز پس از افطار تا سحر به همراه صرف سحری برنامه‌هایی برای دانش آموزان تدارک دیده شده است و همچنین محافل قرآنی نیز برای دانش‎آموزان در ماه مبارک رمضان در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برقرار است.

ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای است و با ساده‌ترین کارها و قدم‌های کوچک می‌توانند کار بزرگی را به شکل گروهی انجام داد مسیر ایمانی هرچه بی تکلف‌تر و هرچه تشریفات کمتر باشد، طبیعی است که به اصل و روح مطلب بیشتر پرداخته خواهد شد.

کد خبر 4615981 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند