Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:18:12 GMT

کپسوله کردن داروی ضد انسداد عروق در نانوذرات

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۱۸۸

کپسوله کردن داروی ضد انسداد عروق در نانوذرات

تهران- ایرنا- شرکت ارچسترا بیومد (Orchestra BioMed) موفق به تجاری‌سازی یک داروی ضد انسداد عروق قلب با ویژگی کپسوله شده در درون نانوذرات شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) محصول شرکت ارچسترا بیومد (Orchestra BioMed) را برای کمک به بیماران مبتلا به تنگی عروق تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در برخی بیماران که دچار گرفتگی عروق قلب هستند از استنت‌هایی استفاده می‌شود تا محل گرفتگی باز شود. اما بعد از ایمپلنت این استنت‌ها ممکن است دوباره گرفتگی ایجاد شود. برهمین اساس، شرکت بیومد محصولی به نام Virtue SEB ارائه کرده است که در آن داروی سیرولیموس درون نانوذرات کپسوله شده است.
سیرولیموس دارویی است که برای جلوگیری از انسداد عروق و دریچه‌ها استفاده می‌شود.
با این روش می‌توان داروی سیرولیموس را در طول جراحی آنژیوپلاستی بالون در بدن رهاسازی کرد. گفته می‌شود که این اولین سامانه رهایش سیرولیموس است که در آن از هیچ پوششی استفاده نشده و برای استفاده بالینی مناسب است.
در مطالعات غیربالینی، Virtue SEB عملکرد مشابه با استنت‌های حاوی دارو داشت.
دارن شرمن مدیرعامل شرکت بیومد می‌گوید: «ما معتقدیم که Virtue SEB می‌تواند به نیازهای بالینی پاسخ دهد و گزینه مناسبی برای بیمارانی باشد که گزینه‌های درمانی اندکی پیش رو دارند. این فناوری اولین و تنها محصولی است که فاقد پوشش بوده و می‌تواند داروی سیرولیموس را در رگ‌ها رهاسازی کند.»
این محصول برای استفاده در ادوات پزشکی خاص طراحی شده و می‌تواند اثربخشی بالایی داشته باشد و به‌عنوان یک جایگزین برای درمان بیمارانی که گزینه‌های محدودی دارند، قابل استفاده است. ویژگی‌های این محصول موجب شده تا تولیدکنندگان بتوانند ابزاری مناسب برای کمک به بیماران در اختیار پزشکان قرار دهند.
براساس برنامه‌ریزی انجام شده، شرکت بیومد باید با اولویت بالا به بررسی کاربرد Virtue SEB بپردازد. شرمن می‌گوید: «ما قصد داریم تا تمام مزایای این محصول را پیاده ‌سازی کنیم و به دنبال این هستیم تا این محصول بتواند با دریافت مجوزهای لازم وارد بیمارستان‌ها شود و پزشکان و بیماران بتوانند از این فناوری بهره‌‌مند شوند.»
علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نانوذرات انسداد عروق دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست